Wel of niet praten?

Heey,

Ik zou graag jullie hulp willen hebben.
Ik heb anderhalf jaar een jongen leren kennen waarvoor ik altijd nog een zwak heb.
Zolang ik hem niet zie is er niks aan de hand, maar als ik hem zie begin ik hem weer leuk te vinden.
Vorige zomer hebben we ook een tijdje zitten praten en hadden we plannen om iets te gaan doen.
Dat is niet door gegaan en 't contact vervaagde. Dit weekend heb ik hem weer gezien en kwam hij naar me toe om te praten. Daarna had ik hem een Facebook berichtje gestuurd waarop hij een beetje kortaf op reageerde. Toen dacht ik laat maar zitten. Totdat hij mij vanmorgen een berichtje stuurde waardoor me gedachten veranderde, toch reageerde ik droog. Daarna kreeg ik spijt omdat ik hem of wil laten weten dat ik hem leuk vind, of juist helemaal geen contact wil. Ik heb dubbele gevoelens, want ik weet niet of hij mij ook zo ziet zoals ik hem zie. Ik weet ook niet hoe ik het kan merken aan hem omdat hij altijd heel sociaal en spontaan is en tegen iedereen leuk doet. wat mijn vraag nu eigenlijk is, moet ik nog 1 keer proberen met hem te praten en kijken hoe hij reageert (als hij slecht reageert is dat vervelend) of juist niet meer met hem praten en hem vergeten waarbij ik mezelf niet voor schut zet. Hij is de enige jongen die ik nooit uit me hoofd kon houden terwijl ik het zo hard probeer altijd en ik wil er dus of een streep achter zetten of het gewoon vertellen.
Sorry als mijn verhaal onduidelijk is, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen haha.

ik zou gewoon tegen hem praten, nooit geschoten is altijd mis he

probeer te praten in het echt, jongens zijn nooit zo van het via fb praten. Appen vinden ze dan meestal fijner.