wel of niet naar de kapper

halloooo!
wat ik me best wel afvraag is hoe iedereen z’n haar laat groeien. Moet je dan juist wel om de 8 weken naar de kapper of moet je het zo lang mogelijk uitstellen? Want altijd als ik naar de kapper ga dan knippen ze er kei veel af, dus ik ga meestal maar om het half jaar ofzo, maar die kapper zei nu tegen mij van, ja als je gewoon om de 8 weken gaat dan hoeft er bijna niks af en dan kun je het daardoor makkelijk laten groeien. Klopt dat?

dankjewel alvast :stuck_out_tongue:

Ik ga om de 3-4 maanden ofzo, als je gewoon zorgt dat je het niet dood laat gaan hoef je echt niet om de 8 weken.

maar mijn haar gaat echt snel dood, terwijl ik het nooit stijl of krul ofzo. Heb na een paar weken altijd al weer gespleten haarpuntjes

ik ga ook om het half jaar ofzo. ik knip mn haar t liefste niet want de kapper haalt er altijd teveel af. ik heb zelf een opleiding gedaan dus ik weet echt wel hoeveel er af mag, en ik geef dat ook altijd duidelijk aan, maargoed sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo slim he.

Ik ga nu elke 8 weken, om van me gespleten punten af te geraken. Daarna zal er wel wat langere tijd tussen zitten…

Ik laat het groeien. Het is zever dat je haar makkelijker groeit als je om de 8 weken gaat. Je hebt misschien wel wat minder gespleten punten, maar als ik dat zou doen zou mijn haar geen cm bij groeien. Ze willen gewoon geld verdienen, die kappers.

Idd.

Ik ga als het nodig is… ik let niet op hoelang het is

om de 8 weken en dan alleen de dode haarpuntjes er af laten knippen

dan groeit je haar ook sneller

Dan groeit je haar niet sneller.
Je haar groeit uit je hoofd, niet uit de puntjes.

Het is alleen zo, dat als je de dode puntjes vaker knipt dat er later minder af moet. Waardoor het dus LIJKT of je haar sneller groeit, dan groeien je gespleten punten namelijk niet nog verder uit.

Dat is niet waar, je haar groeit niet uit de punten maar uit de wortel.

ik heb zeker een goede kapper want die van mij knipt het precies op mijn lengte of soms zelfs nog langer dat ik dan mag zeggen er mag nog ietsje af hoor.

je moet gewoon goed duidelijk zeggen tot hier en NIEEEEET korter liever iets te lang dat je er nog wat af moet knippen dan te kort.
En ook gewoon zeggen dat ze vorige keer er teveel hadden afgehaald en je niet tevreden was.
ja het is JOUW haar hoor.

Gewoon duidelijk zijn als jij er 1 cm af wil dan moeten ze er niet 5 van maken natuurlijk.

Ben al 3 maanden niet naar de kapper geweest… en mijn haren zijn ineens lang!!

Ik ben vorig jaar een paar maanden (4 ofzo?) niet naar de kapper geweest, en m’n haar was zeker 10 cm gegroeit, serieus, als je niet vaak naar de kapper gaat groeit het echt veeel sneller. Ze zeggen dat als je om de 6 weken gaat je van alle dode puntjes af bent en je haar dan sneller groeit, maar voor zover ik weet groeit je haar van boven, niet onder, dus dat zou niet moeten kloppen denk ik x).

okee dan ga ik denk ik nog maar even niet naar de kapper haha :grinning:

Ik ben al een heel jaar niet geweest, en heb nu lang haar C:
Oke, ik heb een beetje droge punten nu, maar zelfs als ik die nu afknip zal het niet ineens kort zijn.
Als je te vaak naar de kapper gaat, dan knip je altijd af wat net is gegroeit, dus dan merk je er niets van haha

Ik ga meestal om de 3 maanden ongeveer, dan beginnen mijn puntjes wel een beetje dood te worden en gaat mijn haar meer pluizen.

Wachten, wachten en nog eens wachten. Ga pas naar de kapper als je veel dode puntjes hebt, en het beste is om die gewoon te voorkomen!

ik ga om de 6 weken, maar mijn haar groeit niet veel sneller ofzo.