Wel of niet naar de dokter gaan voor klachten?

Okee, dit klinkt heel gek. Maar sinds ik me bewust ben hoeveel ernstige dingen je wel niet kunt krijgen begin ik echt een beetje krankzinnig te worden wat te betreft volgens mij. Ik ben eigenlijk al heel veel jaren bang om ziek te worden en dat zit me echt dwars.

Sinds een paar maanden heb ik echt iedere keer kwaaltjes. Ik ben geen flauwe kip die overal om zeurt als het ff pijn doet maar de kwaaltjes baren me wel zorgen. Soms steken in mijn hoofd, twee weken terug had ik in korte tijd kwee keer zo’n pijnlijk naar gevoel op mijn borstkas en in mijn kaken dat ik dacht dat ik het serieus aan mijn hart kreeg, en nu heb ik echt heel vaak continue rare stijve pijn in mijn heupen, onderrug en rechter schouderblad. Toen ik het tegen mijn vader vertelde reageerde hij best bezorg eigenlijk. Maar hij dacht dat het miss ook door mijn momenteel drukke leven kon komen en dat ik meer rust nodig heb.

Ik weet, het klinkt stom maar ik zou zo graag eens een keer naar de dokter gaan om alles uit te leggen en dat ik bang ben dat er iets ernstigs aan de hand is zodat hij me gerust kan stellen of juist actie kan ondernemen. Alleen ik denk eigenlijk dat hij dan denkt van…’‘ooh heb je er weer zo eentje.’’ Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

ik heb ook heel vaak stijve pijntjes, steken in m’n borstkas en m’n kaken doen ook wel eens pijn. dat heeft iedereen wel eens.

wij hebben thuis altijd een goude regel: houdt de pijn langer dan 1 week aan (of als het ernstige pijn is 3 dagen) aan, ga dan naar de dokter. voor die tijd: niks aan de hand.

je kunt je wel je hele leven zorgen gaan maken om niks, maar daar word je ook niet gelukkiger van.

Je dokter zou als goeie huisarts je klachten serieus aanhoren en erachter proberen te ontdekken wat er aan de hand is. De kans is er dat hij het ook aan stress/drukte wijdt, maar die conclusie zal hij niet zomaar trekken. Een HA is opgeleid voor zulke klachten, en zal heus niet denken dat je je aanstelt, je hebt natuurlijk van die mensen, maar daar zal hij niet zomaar vanuit gaan bij een afspraak.

Als je er zo ongerust over bent kun je beter wel gaan. Kom op, het is zijn werk en als je klachten echt iets ergs betekenen kun je er beter zo vroeg mogelijk bij zijn, en als er niets bijzonders aan de hand is ben je alsnog gerustgesteld.
Als je niet gaat wordt je waarschijnlijk alleen maar ongeruster, omdat je op alles gaat letten en door bv stress krijg je idd ook klachten.

dubbel :’)

Als je je zorgen maakt kan het nooit kwaad om naar de dokter te gaan. Een professionele dokter neemt elke klacht ernstig, dus volgens mij kan je gewoon naar de dokter gaan. Je kan ev zelf aangeven dat je niet goed weet of je er mee naar hem/haar moet komen.

Iedereen heeft wel een kwaaltje of een pijntje, en tegenwoordig kun je overal ziek van worden.

Als je echt bezorgd bent zou ik als ik jou was gewoon een keer langs de huisarts gaan. Niet dat ik nu direct denk dat er wat is, maar de huisarts zal jou waarschijnlijk het beste gerust kunnen stellen.

Ik denk dat je last hebt van hyperventilatie. Dat heb ik vorig jaar ook gehad en dat waren ook voornamelijk steken in mijn borst. Dat is in principe niet gevaarlijk, het is een pijntje wat je jezelf aanpraat. Je hebt er nu denk ik niet zoveel last van, maar bij mij was het op een gegeven moment zo dat ik dacht dat ik een hartaanval kreeg en dus echt goed in paniek raakte.

Ik denk dat het sowieso handig is om de huisarts te raadplegen. Opvallende hartkloppingen zijn altijd een reden om naar de huisarts te gaan, want je weet maar nooit. Ik wacht zelf nooit te lang, het is net wat je zelf zegt, de dokter kan je gerust stellen. Ik ben erg gevoelig voor waanideeën betreffende gezondheid en ben blij als ik snel bij de dokter geweest ben. Blijf ik er ook niet nachten over piekeren :confused:

Als je je ongerustmaakt dan zal ik gewoon even langsgaan, dat kan nooit kwaad.
Hopelijk kan de huisarts je dan een beetje gerust stellen!

Als jij denkt dat je je gerustgesteld voelt nadat je naar de dokter bent gegaan moet je gewoon gaan :slightly_smiling_face:

Als je je echt zorgen maakt gewoon ermee naar de dokter gaan.
Een goede dokter neemt alles serieus.
Mijn oude dokter gaf me alleen maar alles tabletten en ik bleek gewoon een spastische darm te hebben.

Ik zou niet naar de dokter gaan, ik zou eerst nog even afwachten. De kans is groot dat je de klachten hebt gekregen door stress.

Zit je nog in de groei? Klinkt stom maar tegen het ‘einde’ kan het zijn dat je lichaam met ‘pijn’ reageer op groei.

Als je je echt zorgen maakt kan je tenminste naar de huisarts gaan gewoon om het zeker te weten, al is het waarschijnlijk niks. Er zijn zat mensen die al voor een verkoudheidje gaan hoor :slightly_smiling_face:

Gewoon naar de dokter gaan joh. Beter om op tijd te horen dat er wel iets is (of juist helemaal niets c:), dan dat je nog lang wacht en er misschien wel iets is en het steeds erger word.

Okee thanks meiden, ga toch maar eens bellen voor eventueel uitsluitsel van dingen dan=)