Wel of niet mee?

Haii

Ik zit echt te twijfelen. Moet ik nou, wel of niet mee op vakantie met mijn ouders.
Ik ben echt bang dat ik het niet naar me zin ga krijgen. Ik en mijn ouders hebben vaak ruzie. Ik kan niet goed met mijn broertjes overweg, en ik kan totaal geen vakantievrienden maken. Vooral omdat ik het niet kan vinden met leeftijdgenoten. Ik ga thuis ook al om met 15/16-jarige. Doordat ik veel gepest ben, durf ik niet meer zomaar op iemand af te stappen ofzo. En al helemaal niet op de oudere kinderen. Moet ik wel of niet mee gaan?

Ik zie dat je 11 bent (Jaja ik onderzocht je profiel inderdaad), mág je dan uberhaupt alleen thuis blijven? Ö

Je bent 11, wil je alleen thuisblijven?

Ik kan ook nooit vakantievrienden maken, ik nam boeken mee en mijn mp3-speler. Verder gewoon met mijn ouders naar het zwembad/strand en dorpjes. Maar als je 11 bent vind ik het sowieso onverantwoordelijk om je thuis te laten.

Voor de duidelijkheid: Als ik niet mee ga, ga ik bij mijn oma logeren.

Heel simpel. Je bent 11 en dus nog een kind. Ook al ga je met ouderen om, dat maakt jóú nog niet ouder. Gewoon mee gaan en niet zeuren. Dit hoort bij de pubertijd. Er zijn maar weinig pubers die staan te springen om met ouders op vakantie te gaan.

Ehm heb je een keuze dan als je 11 jaar bent ?

Oh ik zie net dat je anders bij je oma blijft. Tsja geen idee, dan moet je de keuze zelf maken.

Ach, ik heb zo’n spijt gehad dat ik tegen mijn ouders had gezegd dat ik niet meer mee wilde. Een vakantie, betaald voor je. Not bad!

En als je 11 bent, ga dan sowieso mee, alleen thuis is enger/saaier dan je denkt.

^^Ik wel. en ik weet niet of ik wil

Ik ben het gewoon een keer met je eens, :’).

edit; alhoewel ik nog wel graag met m’n ouders mee ga.

Persoonlijk vind ik het zelfs belachelijk dat je ouders je een keuze geven. Je bent 11(!), geen 17.

Misschien ook handig om uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent :’)

Het maakt me niet ouder nee, daar geef ik je gelijk in. Maar ik kan gewoon niet met die kinderen goed omgaan. Ik heb dan alleen maar ruzie, omdat die gewoon niet dezelfde intresses hebben als ik.

Ja? Ik kreeg vroeger op de camping e.d. nou niet het idee dat pubers tot een jaar of 15 het '‘erg’ vonden om met hun ouders op vakantie te gaan?

Inderdaad! De vakantie wordt voor je betaald.

En je kan daar vrienden maken, dat is echt wel leuk hoor. Dan zit je niet de hele dag met je ouders.

Als je denkt dat je het bij je oma leuker gaat hebben dan met je ouders op vakantie en als je een goeie band met je oma hebt dan zou ik naar haar gaan. Maar als je denkt dat je daar ook geen heel geweldige tijd hebt zou ik toch maar met je ouders mee gaan en er het beste van proberen te maken door je over je angst heen te zetten en toch maar een praatje te maken met andere mensen daar.

Je ouders zouden toch het beste voor zijn en/of haar kind willen?

Gewoon lekker meegaan joh. Heerlijk toch, eventjes op vakantie. Ik weet niet waar je heen gaat, maar ook in Nederland is het volgende week lekker weer. Gaan jullie kamperen of hebben jullie een huisje o.i.d.?

Ik vind het niet erg dat mijn ouders er bij zijn hoor. Maar het gaat om de overige problemen zgemaar

vakantie vrienden maken is niet zo heel moeilijk zoals sommige denken, gewoon op een plaats staan, ( tafeltennis, zwembad, voetbalveld ofzo heb je ook allemaal op camping en hotel dus daar moet je niet over zeuren), daar zijn veel jongeren, gewoon een beetje lachen en hoi zeggen, ( dus niet met je chagrijnigste blik, en niks terug zeggen.) dan ff met ze omgaan, vraag welk kamernummer ze hebben van het hotel of waar ze staan op de camping, vraag om een keer te zwemmen het het komt wel goed.

ik heb altijd vakantie vrienden en vriendinnen en dat al binnen een dag.