Wel of niet leuk?

Ik heb al heel internet afgezocht voor tips enzo, maar het zijn steeds niet de goede. Please help me, ik zit er best wel enorm mee. Dit is het probleem…

Ik vind een jongen enorm leuk. Hij zit in mijn klas, hij is best wel verlegen enzo, maar dat vind ik juist super leuk. Op de eerste dag dat ik verliefd op hem werd, had ik de hele dag oogcontact met hem. Toen merkte ik hem pas op. Zelf was ik in de tijd ook niet echt een prater, dus het werd nooit een gesprek of zoiets. Ook met zijn vrienden niet, dat zijn jammer genoeg van die kinderachtige, gameverslaafde, meisjes-kinderachtig vindende pestkoppen… x’) Dus… Nouja, dit is nu dus al meer dan een jaar geleden. Ik heb nog steeds nooit echt met hem gepraat, maar dat komt dus omdat ik rond hem enorm zenuwachtig en verlegen wordt. En nouja, hij doet dus ook niks. We hebben wel best vaak oog contact. Hij kijkt dan wel net iets te lang, maar ik kijk meteen weg (dat gaat vanzelf, ik kan er niks aan doen). Dus dan weet ik niet of hij misschien nog langer kijkt, glimlacht of knipoogt of zoiets… Ik merk ook dat we vaak in precies de zelfde houding zitten (hierover heb ik gelezen, het wordt spiegelen genoemd). Ook zeiden zijn vrienden wel eens tegen me: “… (zijn naam) vind je leuk!” Dit werd als grapje bedoeld (dat denk ik dan), maar hij zat er gewoon bij en zei niet terug: “Nee, dat is niet waar!”. Terwijl zijn vrienden dat wel eens eerder gezegd hadden tegen een vriendin van me, en toen zei hij wel dat hij haar niet leuk vond. Dat laatste vind ik vooral heel raar. We hebben best veel dingen gemeen, ook dingen die ik andere niet zie doen. Pas ben ik erachter gekomen dat hij inderdaad iemand leuk vind, en ja het is een meisje. Nu ben ik bang dat hij iemand anders leuk vind…

Nadelen zijn: Hij is zelf super verlegen en stapt niet snel op een meisje af, hij heeft geen msn en hyves, zijn vrienden gaan amper om met meisjes (dus die gaan zeker niet met mij om), hij gaat niet uit of naar feestjes, en als ik hem verkering zou vragen, komt iedereen er uiteindelijk achter en zullen ze me pesten wanneer ze de kans krijgen… Ik ben ik als de dood om afgewezen te worden.

Ik vind hem echt leuk, maar ik weet niet wat ik moet doen. Alle tips gaan erover dat ik vrienden moet worden met zijn vrienden, hem een berichtje moet sturen op hyves of msn, een vriendin op hem af moet sturen, enz. Maar dat kan allemaal niet, dus ik weet het niet helemaal meer. Mijn beste vriendin denkt dat hij me wel leuk vind en dat we echt bij elkaar passen, maar ik twijfel enorm. Please help me…

-

als je hem echt wil zal je je toch over je verlegenheid heen moeten zetten aangezien hij zelf niks doet.

ik zou zeker niet bang zijn dat ze jou gaan pesten… ik heb ook gehad dat een jongen mij super leuk vond en hij was ook echt super lief en het was altijd gezellig met hem en voelde ook wel iets meer voor hem dan alleen vrienden, maar de hele klas zei over hem dat hij echt een nerd was, want hij is blijven zitten en had met een meisje gezoend die bij ons in de klas zit en die wordt eigenlijk best gepest, dit wilde ik niet dus heb ik hem afgewezen… nu heb ik daar echt heel erg spijt van want vond hem eigenlijk best wel leuk… maargoed weer on topic: ik zou je dus echt niet schamen, ook als hij je afwijst niet… zo te horen vind hij jou ook leuk, maar ik zou eerst gewoon gezellig met hem praten, zijn nummer vragen, smsen :wink:, misschien afspreken en dan kijk je wel weer verder… als het dan nog steeds zo leuk is wijst hij je heus niet af hoor! :wink:
haha ik hoop dat dit een beetje nuttig info was, maarja
xxx

gewoon AL je moed bijeenschrapen :grinning: en op 'm afstappen en vragen of ie een keer iets wil afspreken! of gewoon eerst op 'm afstappen ne gewoon praten :slightly_smiling_face: je zit toch bij elkaar in de klas? ga een keertje naast 'm zitten of zo! of vraag of hij ou wilt helpen bij die moeilijke som of zo:P