Wel of niet laten komen?

Halloo meiden,
ik hoop dat er op dit late tijdstip nog iemand is die wil reageren, want ik heb hulp nodig.

Er is dus een jongen, Twan, hij is al een jaar lang superverliefd op mij. Ik eerst totaal niet op hem, want ik kende hem amper en vond hem raar, hij is een beetje nerdy (i know, oppervlakkig), maar sinds een maand of twee heb ik hem goed leren kennen. Hij is zo lief, en daar kan ik niet tegen.
Dus blijf ik z’n smsjes maar beantwoorden enzo.
We hebben er al een keer goed over gepraat, want ik ben niet verliefd op hem en wil geen verkering met hem.

Nu is het probleem dus: voor de herfstvakantie hadden we ‘afgesproken’ dat hij morgen een dvdtje bij mij thuis zou komen ophalen, die hij graag wilde zien. Het stond niet helemaal vast en we hebben het er niet meer over gehad.

Alleen deze vakantie ben ik erachter gekomen dat ik ECHT niet verder met hem wil, ook al is hij geweldig als een gewone vriend. Ik wil graag met hem bijpraten over de vakantie, als vrienden, maar waarschijnlijk krijgt hij valse hoop als ik hem laat komen.
Wat moet ik nou doen?

Ik wil hem niet laten denken dat het nog iets kan worden, maar wil hem ook niet kwijt als goede vriend…

wel laten komen, je kunt hem moeilijk ineens ontlopen!

ik zou gewoon subtiel proberen te laten merken dat je niet verder wilt, of gewoon eerlijk zeggen dat je hem super vind, als vriend, maar meer niet.
dat is denk ik beter dan hem valse hoop geven! gewoon duidelijk zijn, dat is voor allebei beter…

probeer over msn iets afstandelijker te worden,
en leg daarna vast dat je hem alleen als vrienden wil hebben,
omdat hij zo’n goede vriend voor je is.

Helemaal mee eens! ^^

uch

ehh… hij komt toch alleen maar een dvd halen? als die en toespeling maakt gewoon eerlijk zeggen dat je niks met em wilt.

Agree …
Ahum late tijdstip? x’D

Heb je hem al laten weten dat je hem niet leuk vind van het ‘leuk vinden’ als in verliefd zijn?
Jep, heel vaag; ik zal het wel ff in normale woorden vertalen: ik bedoel, heb je hem verteld dat je hem alleen als vriend wilt?
Anders dan moet je hem dat echt even vertellen.
Ik heb er zelf best wel een hekel aan als iemand dat bij mij zou doen…
Dat je er pas na een maand achter komt dat diegene je niet leuk vind, en alleen vrienden wil zijn…
Ik denk niet dat hij dat verdient heeft, dus…

Verwacht hij dat er dingen gaan gebeuren wanneer hij het dvdtje komt ophalen?

Haha, sorry, ik was n beetje vaag in m´n bericht zie ik.
Ja, het idee was dat hij een dvd kwam halen,
maar ik praat heel veel met hem en hij heeft zelf toegegeven dat de echte reden was dat hij gewoon een keertje af wilde spreken in de vakantie. Nou, als vriend vind ik dat natuurlijk geen probleem. Ik heb hem wel gezegd wat ik van hem vind, maar dat ik geen verdere gevoelens voor hem heb. Maar het is niet echt tot hem doorgedrongen en hij hoopt nog steeds op iets… =S Daarom.

Was een grapje :wink:
Ik weet het, het was niet grappig.

Oja, belangrijke achtergrondinformatie:
We hadden 1x eerder afgesproken, als vrienden. Dacht ik.
Aan het einde werd hij helemaal klef, terwijl hij wist dat ik niet verliefd of wat dan ook was.

Vandaar dat ik bang ben dat hij het morgen weer gaat doen… Maargoed.

miss gewoon een goed gesprek houden…
dat doe ik meestal xd
(alsof het heel vaak gebeurt… gelukkig niet hihi)
maar dan is het voor jullie alle 2 gewoon duidelijk…

Dat is zo =P
Ik ben daar altijd heel slecht in,
maar ga het toch proberen…
Thanks!

ik zou inderdaad gewoon het er met hem over hebben, ik heb ook een keer een jongen bij mij thuis laten komen en tussen ons was het ‘puur en alleen vriendschap’ (zíjn woorden!) maar toen hij er eenmaal was merkte ik al meteen dat dat niet zo was, hij keek me steeds dromerig aan enzo… tja en toen vond ik mezelf zó naief echt… maar ik zou hem gewoon uitnodigen en dan heel eerlijk zijn; dat je geen verkeerde indruk wilt geven enzo dat je hem gewoon ziet als een hele goede vriend (dat heelt de wond weer een beetje ;p)

succes!

Bedankt! & bedankt voor het reageren,
dat ga ik proberen.

Ga gewoon met hem praten.
En zeg dat je hem een hele leuke jongen vind, maar niet om iets mee te hebben.
Maar hem ook niet kwijt wil als vriend…
Succes!

Ik ben niet zo goed in lange gesprekken of ‘goed gesprek houden’ dus i zou het dan met subtiele dingen laten merken zoals; ‘Je bent echt een goede vriend.’ of ‘Ik heb de laatste tijd echt geen zin meer in liefde, gek he?’

was misleid door titel xD

ik heb juist hetzelfde probleem! Ik had bij die jongen eerst bij een gesprek gewoon over liefde beginnen praten en zo gezegd van , ik ben niet verliefd nu enzo…Maar 3 maanden later dacht hij nog altijd dat ik wel iets met 'm wou! Dus heb ik het duidelijk gezegd toen ik weer eens merkte dat hij me echt niet kan vergeten…Het is het beste, dan kan hij over je heen komen en mss gewoon vrienden met je worden, want nu is hij mss ook alleen bevriend om dat ietjes meer.

laat hem gewoon langskomen , en vertel hem hoe je je voelt . Zeg hem dat je hem niet kwitj wilt maar dat er nooit een relatie in zal zitten . maar dat je je vriendschap hier niet door wilt laten verpesten succes met hem :slightly_smiling_face: