Wel of niet kiezen

Hey meiden,

Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:

Ik heb dit jaar eindexamen gedaan op het VMBO en met het idee dat ik N&G hierna op HAVO ging doen. Maar ik ben hier toch van afgewijkt en heb besloten om voor E&M te kiezen. Mijn vakken op het VMBO waren in het examenjaar exacte vakken.

Nu komt het probleem, ik heb voor het laatst op 3VMBO economie en Frans gehad. Op 4 HAVO heb dit als vakkenpakket: Algemene vakken + ec, gs, wis a, mij wetenschappen, biologie. Op onze school hoef je niet perse een taal te kiezen. Ik heb mijn boeken ook al besteld.

Maar nu twijfel ik heel erg aan het feit dat ik Frans niet heb gekozen en daarvoor in de plaats mij wetenschappen.

Is dat wel verstanding? Wat vinden jullie. Ik heb het wel 1 jaar niet gehad dus ik zal wel een beetje achterstand lopen.

Zal ik nog in het begin van het schooljaar vragen of ik het nog kan veranderen als dat mogelijk is. Of maak ik het me dan alleen lastig door 2 vakken te hebben die ik 1 jaar heb gemist (ec & fa).

Ik heb een talenknobbel dus fa vind ik sowieso niet moeilijk en leuker als mij wetenschappen (denk ik)

graag jullie mening hierover.
Thanks

Ik denk niet dat je het meer kunt veranderen. Het licht er ook aan wat je later wilt worden, als je bijvoorbeeld zeker weet dat je Frans later nodig hebt en die andere vakken niet dan zou ik wel gaan uitzoeken of ik het nog kan veranderen!

Of je nog kunt veranderen weet ik niet, maar misschien dat er een mogelijkheid is dat je frans als extra vak kan doen.

Bij ons op school kon je zelfs in de havo 5 nog vakken veranderen… je moet alleen alles weer inhalen…
of frans als extra vak…

Even bij spijkeren in de vakantie en gaan met de banaan! Als je het écht wilt, moet het lukken!