Wel of niet gaan?

Haj. Vandaag ben ik uitgenodigd om op de verjaardag te komen van mijn nicht, over een weekje. Ik twijfel of ik moet gaan. We hebben namelijk een lange ruzie achter de rug. Ze verzon dingen over mijn huidige vriend, en deed alsof zij verliefd was op hem, toen mijn vriend uiteindelijk zei dat hij mij leuk vond, en niet haar, ging ze dingen verzinnen over hem (hij is een player, pedofiel, dit dat noem maar op)

We hebben lange tijd geen contact gehad, en in de periode dat ik met mijn vriend vaker ging afspreken, dan met haar, werd ze boos. Ze haalde mijn andere nichtjes er bij en nu voel ik me heel rot als ik op een familie feest ben. Ik voel me bekeken, ze hebben ook gezegd dat ik m’n familie laat stikken, en dat ik niet meer tot de familie behoor.

Dit raakt me natuurlijk wel, maar ik voel me niet op m’n gemak als ik bij ze ben. Ik weet toch dat ze gaan roddelen achter m’n rug om, of me ongemakkelijke vragen gaan stellen over mijn vriend.
Wat moet ik doen? Gaan, en me ongemakkelijk voelen, maar toch de band proberen op te bouwen? Of het maar zo laten, en gewoon niet gaan en me focussen op school, vriendinnen, m’n vriend en de mensen die me wel respecteren?

Ik zou gewoon niet gaan en het lekker zo laten het heeft geen zin om je om zo iemand druk te maken. het is dan misschien je familie, maar als familie zijnde heb je totaal geen recht om zo te doen zoals zij tegen jou gedaan heeft:)
Ga lekker plezier maken met de mensen waar je wel wat aan hebt!!

ik zou niet gaan, maar haar wel zeggen dat je graag een keer wilt afspreken om te bespreken wat er allemaal tussen jullie is gebeurd.
op basis van dat gesprek kun je beslissen of je de band weer wil proberen op te bouwen.

Zij doet/doen vervelende dingen, en als jij daar ‘onder lijdt’ vind ik dat je voor jezelf moet kiezen en dus dat je niet moet gaan.

Als ze je uitnodigt voor haar feestje dan betekent het nog dat ze aan je denkt. Misschien is het een goed idee om wel te gaan, om haar een tweede kans te geven. Want zou je niet gaan dan kunnen ze alleen maar meer dingen kunnen bedenken lijkt mij ;$

Als je je echt niet goed erbij zou voelen zou je beter niet kunnen gaan.

Niet gaan, je moet geen dingen doen als je je er niet goed bij voelt

Ik zou denk ik wel gaan, ook om juist te laten zien dat je je familie niet laat stikken. En dat je juist wel bij de familie hoort. En je kan altijd nog vroeg weggaan als het echt niet gaat toch. Dan heb je het teminste geprobeerd

Ik heb hetzelfde met mijn familie maar heb het al voor langere tijd en ik ben gewoon echt gestopt met het contact met mijn familie, ze deden precies het zelfde als bij jou; deden alsof ze beter waren etc, ik weet hoe rot dat voelt en misschien mist ze je wel maar spreek dan eerst een keer alleen af om te praten met haar waarom het zo gegaan is, en waarom ze weer contact wil… ik denk dat het heel ongemakkelijk voor je word op die verjaardag anders…

Gaan, echt doen.
Ik merk uit je verhaal dat ze redelijk manipulatief is. Als jij niet gaat, zal ze zeggen dat je niet eens de moeite nam om op haar feestje te komen. Al ga je maar een uurtje, het gaat om het idee. Zo zal ze niks kwaads over je kunnen zeggen.

Precies, en je kan waarschijnlijk ook wel tegen je ouders zeggen dat je geen zin hebt om te gaan maar dat je wel gaat om die reden die ik net noemde :wink:

Kan je haar niet mailen of je voor het feestje (2 dagen ervoor ofzo) eerst even met haar kan praten? Dan kan je daarna beslissen of je wilt gaan…

In eerste instantie zou ik als ik jou was niet gaan, maar ik denk toch dat het beter is je gezicht even te laten zien.

Hmm, goeie reden verzinnen… Heb je die dag erna school? Kun je zeggen dat je een toets hebt, een lange nacht wil maken óf dat je nog wilt leren. Anders zeg je dat je heel lang geleden al had afgesproken die dag langs te gaan bij iemand, een vriendin oid, en dat je daar dan nog heen gaat.
Het is wel liegen - maar, je kunt ook nu nog wat afspreken. Dus vriendin bellen en vragen of je dan nog samen een film gaat kijken ofzo.

Ik zou wel gaan. In veel families komt het voor dat er door zulke dingen, beslissingen worden genomen, waar je later spijt van krijgt. Het is veel makkelijker om nu nog van jou te proberen, dan dat je elkaar jaren niet ziet en het over jaren nog wilt ‘lijmen’ zegmaar. Je hoeft geen goede vriendinnen van haar te zijn, maar het is je familie en ik zou gaan, dan kan er in ieder geval niets van kwalijk worden genomen. Wees de sterkste in dit verhaal.

Ik zou gaan met je vriend erbij en als je haart ooit uitnodigt en ze komt niet dan kan jij in ieder geval zeggen ik heb het toen ook gedaan :slightly_smiling_face:

Graag gedaan. Ik vind trouwens niet dat je je hoeft te verantwoorden waarom je vroeg weg gaat. Het gaat om het feit dat je gekomen bent.

Het is je familie dus uiteindelijk gaan jullie het wel uitpraten, hoor! Heb je met je nichtjes al gesproken over wat zij gedaan heeft?