wel of niet gaan

Hey meiden,
Ik zit een beetje met een probleem, in oktober gaan we met alle 4VMBO klassen naar Parijs of Londen, mijn 3 beste vriendinnen kiezen voor Londen, maar ik wil heeeeel erg graag naar Parijs, en nu gaan 3 meisjes die ik ken naar Parijs dus dacht ik dan kan ik gewoon met hun optrekken, maar nu mag je waarschijnlijk maar met z’n 3en op een kamer en dan lig ik buiten de groep.
ze boden wel heel lief aan dat ik met hun kon optrekken, maar waarschijnlijk niet een kamer delen dus…

zal ik toch Londen kiezen pfff weet het echt niet meer…:frowning_face:

maar als je met je vriendinnen gaat … zit je toch ook niet met hun op een kamer ?

Of je vraagt aan ze, of 1 iemand bij jou wilt liggen, of je ruilt om de dag ofzo? Eerst jij en meisje 1, dan meisje 1 en meisje 2, en jij en meisje 3 zegmaar, zoiets?
Of je kruipt gewoon stiekem bij ze, en je kan ook nog aan je mentor vragen of ze niet een uitzondering willen maken?

Verder weet ik niks! Succes :slightly_smiling_face:

Je moet kiezen waar je je het best bij voelt. Als je bang bent zo buiten de groep te vallen in Parijs, kies dan ervoor om naar Londen te gaan met je vriendinnen mee. dat is toch heel gezellig. Anderzijds Kun je natuurlijk altijd nieuwe vrienden maken in Parijs.

En als je voor Londen kiest: Parijs loopt niet weg. Dus je kunt misschien een keer met de sneltrein naar Parijs ofso?

Gewoon naar Parijs gaan, je ligt sowieso met meiden op de kamer, dan kan je die toch leren kennen?

Maar Londen is ook heel mooi hoor :wink: En zoals er al gezegd wordt: Parijs loopt niet weg. Je kan nogaltijd een tripje maken met je vriendinnen in de vakantie. Ik vond zulke schooluitstappen eigenlijk alleen tof als ik goed binnen de groep lag. Het maakte voor mij niet zo uit waarheen, zolang ik me maar goed op mijn gemak voelde en me kon amuseren.

Als je londen kiest mag je met meerdere op een kamer vandaar,

Ik had ook een keer ongeveer zo’n keuze. Ik kwam uiteindelijk bij twee meiden op de kamer die ik helemaal niet kende. Het verliep uiteindelijk supergoed en ook na de reis hebben we nog veel met elkaar in de lessen die we samen hadden zitten kletsen.
Dus laat je in ieder geval niet te veel tegenhouden door het feit dat je misschien bij mensen op de kamer komt te liggen die je niet goed kent. Je moet er gewoon het beste van maken!

Ik zou denk ik voor Londen kiezen, anders moet je misschien alleen op een kamer slapen, of met mensen die je niet echt mag of kent. Maar dat is wat ik zou doen, als je heel graag naar Parijs wil moet je dat doen, dan leer je nieuwe mensen kennen, die waarschijnlijk ook heel aardig zijn =)

Mijn zus ging naar Parijs en haar vriendin naar London en haar vriendin dacht dat ze daar lekker kon shoppen maar het was daar erg duur.
Mijn zus ging ook naar Disney Land dat hoort toch ook bij de excursie

Ik ging in de vierde naar barcelona. Ik zat met 2 vriendinnen op een kamer en een meisje waar we niet mee omgingen (opeens zat ze op onze kamer). Maar we gingen niet echt met haar om, gewoon omdat ze niet ons type was.
Dus het kan wel zo lopen dat je in Parijs niet met die meiden om gaat, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het wel klikt.

Ik zou zelf naar Londen gaan, super leuke tijd met vriendinnen. En dan later naar Parijs ooit.

Dit zou eigelijk al genoeg moeten zeggen

Ik zou naar londen gaan, je gaat waarschijnlijk toch nog wel een x in je leven
naar parijs. En het gaat bij dit soort reizen meer om de mensen met wie je bent,
als de plaats zelf. (Zo heb ik dat in ieder geval beleefd.)

dit sowieso.
ik ging op werkweek naar keulen en ik had niet voor deze stad gekozen, maar juist omdat ik bij mijn vriendinnen zat en daarnaast ook nog chille mensen had ontmoet, was het superleuk!!
en als jij heeeeel graag naar parijs wilt, dan weet ik zeker dat jij dat later sowieso nog wel kunt waarmaken!

Ik zou ook naar Londen gaan…
Waarom wil je precies naar Parijs? Ik zou dus naar Londen gaan en later kunnen jullie met vriendinnen ook nog wel een keertje naar Parijs gaan toch :slightly_smiling_face: … Anders kom jij terug van Parijs en hun van Londen, zij allemaal verhalen met elkaar en van alles beleeft waar jij niet bij was… Dus dan val je daar ook buiten de groep. En ik kan je zeggen, dat is niet fijn …

ik zou naar parijs gaan,
als jij daar graag heen wilt, en misschien lig je wel
bij hele leuke andere meidne op de kamer. want je hoeft
daar alleen maar te slapen, kan je net zo goed, lekker laat bij die
andere 3 meiden gaan en dan naar je kamer en gelijk slapen.

Als je echt heeeel graag naar Parijs wil, gewoon Parijs doen. En misschien als je van te voren weet wie er mee gaan, dat je nog een beetje met die andere meisjes kan praten die naar Parijs gaan.
Maar ik zou voor London gaan, is verder weg. En kom je denk ik minder snel… en je hebt er natuurlijk je vriendinnen. :slightly_smiling_face:

Om de mensen met wie je bent? Dus je betaald geld om ergens heen te gaan waar je niet heen wilt… beetje -1 vind ik.

Ik zou gewoon lekker naar Parijs gaan

Ach ja dat is mijn mening he. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je heen
gaat, want al zit je in de middle of nowhere dan kan je het nog super gezellig
hebben door de mensen met wie je bent…
En ik denk dat deze reizen meer gaan om het sociale contact dan de stad
waar je heen gaat. want die stad kun je altijd ngo een x heen, de excursie
daarintegen zal je (waarschijnlijk) niet nog een x over kunnen doen.