Wel of niet ervoor gaan?

Okee ik zit dus met een probleempje… Ik heb een tijdje geleden via hotornot een jongen leren kennen en het klikte best leuk. Ik heb die app gewoon voor de lol en had nooit gedacht dat er echte contacten uit zouden komen, maar goed. We gingen gewoon praten en het bleek dus dat hij in de buurt woont. Toen nummers uitgewisseld en sindsdien elke dag wel gepraat over vanalles en nog wat.

Zelf ben ik bijna 16 en heb ik nog nooit (op basisschoolvriendjes na) een relatie gehad. We hebben deze week afgesproken en ook dat was erg ontspannen en totaal niet awkward! maar er waren wel vrienden van ons bij dus veel tijd samen hadden we dan ook weer niet…

In ieder geval liet hij na onze afspraak al snel merken dat hij me heeel leuk vind, maar mijn probleem is dus: ik hem niet. Tenminste, ik vind hem aardig, hij ziet er goed uit, het klikt leuk, maar ik ben niet “verliefd” zegmaar. Hij blijft me maar whatsapps sturen met hoe mooi ik wel niet ben en hoe gek hij wel niet op me is, maarja ik kan hem niet steeds voor blijven liegen dat ik dat ook bij hem heb. Nu heb ik het ook al wel een paar keer gezegd dat ik hem niet zo leuk vind als hij mij waarschijnlijk vind, maar hij lijkt er weinig van aan te trekken.

Ook is hij al heel ervaren op het gebied van seks en meisjes enzo, maar ik heb nog niet eens gezoend! Ik ben serieus ook nog bang om te zoenen en dat is ook weer een ding dat me tegen houdt om af te spreken met hem.

Eigenlijk is mijn vraag aan jullie dus: Moet ik het doorzetten met hem en toch met hem afspreken? Maar sowieso gaan we dan zoenen omdat ik hem dat eigenlijk al een soort van “beloofd” heb… en is het gewoon mijn angst voor zoenen en meer waarom ik het niet durf “door te zetten” of is er gewoon echt geen gevoel? Ook zeggen vriendinnen van me dat ik beter kan krijgen, zit ik ook daar nog eens mee… Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen! vind een jongen me een keer leuk, heb ik dit weer?!

Hopelijk hebben jullie advies :flushed:

Je moet sowieso niks doen wat je niet wilt en waar je spijt van gaat krijgen.
Ik denk dat je eerlijk tegen hem moet zeggen dat je hem niet leuk vindt, want het is ook niet leuk voor hem als je een neppe relatie hebt.
Wat je ook kan doen is hem gewoon een kans geven… wel moeilijke situatie… hmm… :cold_sweat:

hee ,

ik zit dus ook met zulke problemen …
Eigenlijk zeg je het zelf al , je vindt hem niet leuk , je bent niet verlieft .
En het geeft niet dat je nog niet gezoend heb , dat komt allemaal vanzelf als je de jongen vind waar je echt verlieft op ben. Wees niet bang dat hij boos op je wordt, doe wat je zelf wilt en waar je het liefste zin in heb . Ga met hem een echt gesprek aan laat merken dat je het meent en vertel alles eerlijk .

kus x :couplekiss_man_woman:

Je moet goed bedenken of je echt geen gevoelens hebt of dat het de angst is …
Want als dat het is kan je het proberen met hem als er wel een klik is, liefde kan groeien!
Als je zeker weet van niet moet je het inderdaad niet doen en eerlijk zijn tegen hem.
Kies voor jezelf :wink:

Niet doen als je twijfelt.
Daar krijg je spijt van.