wel of niet een gesprek beginnen

hee. ik weet dat het eigenlijk gezeur is, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen.
Ik vind een jongen dus super leuk, dus ik wil met hem praten op msn. Maar ik weet dus niet of hij mij ook leuk vind. Als hij mij ook leuk vind, vind ie het vast leuk om met me te praten op msn. Maar als hij me niet leuk vind denkt ie dat ik hem stalk ofzo (ik krabbel hem ook best vaak). Maar ik wil niet dat ie een hekel aan me krijgt omdat ik hem dan non stop krabbel/met hem msn, want ik wil wel vrienden blijven (liever meer wat ik weet niet of hij dat wil xD) Ik weet het dus niet zo goed. Wel of geen gesprek beginnen.
Sorry voor dit onduidelijke verhaal.
xxxxxxxxxxxx

Je kan toch gewoon een gesprek beginnen,
als je merkt dat hij goed reageerd en het leuk vind,
dan kan je het vaker doen!
maar als hij kortaf reageert oid
dan zou ik er niet mee verder gaan!

Als je nooit begint zal je er ook nooit achter komen x]
Hij heeft je toch niet voor niets in je lijst?

Bedenk wel dat je iets nuttigs gaat zeggen,
Niet het standaard :

• hoi
  • hoi
  • alles goed?
  • ja
  • met jou?
  • ook goed

Einde gesprek :grin:

Gewoon doen, anders kom je er nooit achter nee :’]

ja, daar ben ik wel een beetje bang voor eigenlijk xD

jongens denken nooit snel dat je ze stalkt volgens mij
en als die je niet leuk vind en je gaat met hem praten, kan hij je toch juist leuk gaan vinden?

sorry, ik ga dit topic weer omhoog halen…

heeft iemand tips voor goede zinnen om een msn op ping gesprek mee te beginnen dan? ik heb ook wel redelijk vaak dat het gesprek zo gaat van:
-hoi
-hee
-alles goed?
-jahoor met jou?
-ja ook goed.
-nog wat te vertellen?
-nee, jij?
-nee ik ook niet
-hmm ik ga maar weer
-okee, doeidoeix
-doeiix

wat zijn goede zinnen om spontaan mee te beginnen? ik ken hem trouwens nog niet heel goed ofzo.
alvast bedankt :slightly_smiling_face:

kusss

^Bij mij gaat dat ook heel vaak zo…

^^ en wat doe je dan? gewoon niets?

heeft niemand goede zinnen?

niemand?

je kan bijvoorbeeld beginnen over iets actueels, zoals het weer, of hij/zij een serie volgt, wat hij/zij later wilt worden, of hij/zij op vakantie gaat of al is geweest, welke film hij/zij laatst heeft gezien of wilt gaan kijken ;$

je kan best idd gewoon een gesprekje beginnen, hoeft niets te betekenen en als jullie vrienden/kenissen zijn hoeft hij je ook niet direct een stalker te vinden :wink:
als je merkt dat ie geen zin heeft in een gesprek (kortaf antwoorden, heel lang over antwoord doen, of saaie antwoorden) dan zou ik het niet nog veel vaker doen.

en tips om gesprekje te beginnen; gewoon hee :slightly_smiling_face: hij; hi jij; alles goed? hij; jahoor, mj? jij; ook! heb namelijk superleuke dingen met sinterklaas gekregen :slightly_smiling_face: en dan komt er wel wat op gang, dan kun je daarover vertellen, en vragen of hij het al heeft gevierd, of ze in hun klas er wat mee doen, etc

^dankjee, heb idd wel eens het gevoel dat ik alleen maar vragen stel en een stalker ben enzo. dat wil ik dit keer niet vandaar haha

Ik ben zo’n twee weken geleden voor het allereerst in mijn hele leven zelf een gesprek begonnen met een jongen, en ben ik blij dat ik dat gedaan heb :smiling_face_with_three_hearts:

ik vind dus nu ook een jongen wel leuk.
gisteren hebben we voor het eerst afgesproken, en dat ging redelijk goed.
nu zie ik dat hij online is, maarja, de vraag is nu dus; hoe moet ik een gesprek beginnen?
ik ben bang dat hij dat nu niet doet omdat hij bang is om als een loser over te komen, omdat hij de vorige 2x het gesprek heeft gestart.
iemand een leuke openings-iets ofzo?