wel of niet concert rhcp?

hee allemaal!
ik zit even met een lastige keuze haha. de red hot chilli peppers geven volgend jaar juni een concert in Nijmegen, en mijn beste vriendin wil daar echt suuupergraag heen, hele grote fan enz. nou willen vrienden van ons (of nja, eigenlijk meer van mij maar die zij door mij kent) best met haar mee, maar ze wil dus graag dat ik dan ook mee ga. ik vind hun muziek opzich wel goed, maar ben zeker geen superfan ofzo. maar ik wil natuurlijk ook wel dat zij daar heen kan, want ze wil het echt heel erg graag. maaar het is 64,90 waar nog verzendkosten + reiskosten bij komen. en dat vind ik toch best veel voor iest wat ik ‘wel leuk’ vind. nou duurt het natuurlijk nog wel even, dus tijd zat om te sparen, maar toch. en we willen wss volgend jaar zomervakatnie ook nog op vakantie (liefst naar buitenland) dus dat gaat ook wel aardig wat geld kosten… hmm ik weet echt niet of ik zou gaan of niet, ik moet het voor vrijdagochtend weten want dan begint de kaartverkoop. oja andere vrienden/vriendinnen enz willen/kunnen niet…

Als je het niet wilt moet je het ook niet doen. En dat lijkt wel zo uit dit verhaal. Dus gewoon eerlijk tegen haar zeggen, of sleep haar ook een keer mee naar iets dat zij weer wat minder vindt.

nouja, ik wil het opzich wel watn ik vind de muziek ook wel leuk, maar het is zo duur…

Volgend jaar juni is het precies 5 jaar geleden dat ze daar ook een concert gaven (op 1 dag na precies 5 jaar dan)
Het voorprogramma was echt gigantisch slecht (ik weet niet wie volgend jaar in het voorprogramma staat)
En RHCP gaf niet echt een show, ze speelden hun nummers en gingen weer dat vond ik toen wel jammer.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er volgend jaar uit zou zien, toen was het ook zo duur maar heb er geen spijt van gehad dat ik er naartoe ben geweest!

Ik raad je alleen aan om niet (als je met de auto gaat) in de parkeergarage te parkeren, ik stond ín de parkeergarage 2 uur in de file daarna :’)

Nou ja, duur. Voor een dag Pinkpop betaal je ¤90 en je zou eens moeten kijken wat Lowlands kost.
Voor een concert valt het nog best mee. Zulke bekende en relatief lang bestaande bands zijn gewoon duur.

Idd, gewoon niet doen. 100 euro, of waar je uiteindelijk dan ook op uitkomt, uitgeven voor iets waar je niet om staat te springen, zou ik echt niet doen.
Dan heeft je vriendin maar gewoon pech. Of ze zou mee moeten betalen ofzo.

@nontimebomala

Het voorprogramma van toen, Mickey Avalon of iets dergelijks, is kennelijk een goede vriend van de band. Ik denk dat de manier waarop hij is uitgejouwd/alles naar zijn hoofd gegooid kreeg toen de sfeer voor de rhcp ook wel verpest heeft.

Ik zou ook best boos zijn als 't mij overkwam ;p

D: welke dag spelen ze?
Ik zou trouwens zeggen: doen! Ik ga soms ook naar concerten van wie ik niet alle liedjes ken, maar omdat ik het genre leuk vind en m’n vrienden fans zijn, en het is gewoon een hele belevenis op zich! Natuurlijk is het leuker als je alle liedjes kan meezingen… Maar rhcp zijn echt wel een topband en als je die kans krijgt, zou ik 'm toch niet laten liggen! Live a little, geld is zo weer opnieuw bijeengespaard. einde van dit pro-rhcp bericht.

mmh ik denk dat ik niet ga…

niet doen! zo veel geld moet je niet betalen als je iets niet fantastisch vind.
ik heb een soort maximum, en dat is 15 euro, voor bands die ik niet écht ken maar waarvan iemand heel graag wilt dat ik mee ga.

daarbij zijn rhcp’s ruk. ofja, ruk is een groot woord. gewoon een beetje… uitgekauwd.

Ik heb kaarten :grinning: Ben er echt superr blij mee! Ik ga tot nu toe alleen met me vriend maar een paar van onze vrienden twijfelen ook om mee te gaan, omdat ze het ook te duur vinden.
Het is ook echt super veel geld, maar goed…ik kan wel, net zoals me opa nu zegt dat ie the Stones live heeft zien spelen, dit later ook tegen me kleinkinderen vertellen haha! Ik ben al jaren een grote fan, dus ik vind het echt fantastisch om ze nu eindelijk eens live te zien spelen.

Dit vind ik een beetje rare vergelijking… ik bedoel, één dagje Pinkpop is duurder dan RHCP, maar kijk hoeveel bands je dan hebt? Als je bijv. dit jaar op de zaterdag was geweest, waar Coldplay was, ben je goedkoper uit dan om naar het concert te gaan in december, omdat je er nog 10 andere bands bij krijgt ofzo…

ze mag wel met mij mee? haha.
Het klinkt misschien dom, maar je kunt er op zich ook gewoon een dagje Nijmegen van maken en buiten de hekken naar het concert luisteren. Ik woon nog niet eens ín Nijmegen en je kunt het vanaf mijn huis al horen, en je zult niet de enige zijn die bij de hekken staat. (:

Ik zou het niet doen als ik jou was. Het is best veel geld voor als je het ‘wel leuk’ vind, en zo geweldig zijn RHCP niet. Ik ben vorige maand ook geweest omdat ik het ‘wel leuke muziek’ vind, en omdat een vriendin niemand anders had en ik had beter niet kunnen gaan. Voorprogamma was echt verschrikkelijk (dansende afrikanen en trommels) en de RHCP zelf waren ook niet geweldig. Ze deden hun ding en de sfeer was niet leuk. En ze zijn echt barslecht live.

Op festivals vind ik persoonlijk dat het minder een ‘concert’ is dan normaal. Een festival is gewoon chill, ook om nieuwe bandjes te ontdekken en zo.

RHCP bestaat veel langer dan Coldplay en is heel bekend, dan valt er te verwachten dat je zo’n prijs moet betalen.

Nou ja… Ik zou het zeker wel doen! RHCP is echt super! Alleen als je er echt niet van houdt… Tsja… Je kunt nog ruim een jaar sparen! Je kunt sparen voor het concert en daarnaast geld opzij zetten voor je vakantie.
Ik ben vorig jaar ook op vakantie geweest en heb diverse concerten en festivals bezocht. Sparen heet dat :slightly_smiling_face:

vervang coldplay door rage against the machine/metallica/welke headliner dan ook :’)
en zo’n openlucht ding in t goffertpark is praktisch t zelfde als op pinkpop (heb muse er een keer gezien iig)

het ligt er echt niet aan hoe lang die band bestaat maar aan welke smak geld ze er voor vragen en hoe duur het is om de boel daar op te zetten

Haha, voor Coldplay zou ik inderdaad geen geld uit willen geven, maar daar gaat het niet om :’)

Nou ja, sommige bands zijn wel relatief duur schijnt. RHCP dus, maar Muse ook. Ik was er destijds ook niet bij helaas, bij Muse.

Maar wat ik bedoel eigenlijk is dat ik dit nog wel iets mee vind vallen, voor RHCP. Of het is omdat ik persoonlijk waarde hecht aan RCHP.

wss je persoonlijke waarde want ik vind t echt schijtduur :’) maar dat zou ik overal voor vinden eigenlijk haha

coldplay was maar een voorbeeld, dat was toevallig de headliner en die staan binnekort ook in nederland. en ik wilde gewoon aangeven dat je voor een festival veel meer voor je geld krijgt, in vergelijking met een concert van één band. (overigens zijn de kaartjes daarvoor meer dan 80 euro dus nog duurder dan rhcp)

laat ik even OT gaan: ik zou niet gaan. voor bandjes die ik ‘wel leuk’ vind ben ik bereid 25 euro te betalen ofzo, but that’s it.