Wel of niet aan vriendin vertellen?

Een paar weken terug heb ik ‘per ongeluk’ (onder invloed van drank…) gezoend met een jongen waar mijn beste vriendin ook al een paar keer mee heeft gezoend. Beetje kut van mij natuurlijk, hoewel zij hem niet echt leuk vond en het ook geen relatiemateriaal was vond ze het toch niet heel leuk dat ik dat heb gedaan. Dat hebben we wel allemaal weer uitgepraat en het is gelukkig weer helemaal goed tussen ons, we hebben er ook niet echt ruzie over gehad. Ik ben diezelfde avond echter ook wat verder gegaan met die jongen, geen seks maar wel bijna alles wat daar voor komt. Dat heb ik niet aan mijn vriendin verteld omdat ik weet dat het haar alleen maar onnodig zou kwetsen. Ik voel nu soms wel de behoefte om het alsnog aan haar te vertellen, maar ik weet niet of dat slim is? Zou het nog wat toevoegen? Of kan ik het beter zo laten nu omdat we alles al hebben uitgepraat? (Sorry lang verhaal…)

Zo laten, het is gebeurd. Je hoeft niet altijd alles te vertellen als je weet dat het de situatie alleen maar erger gaat maken. Vind ik dan.

Ik zou het wel vertellen… Andersom verwacht je ook de waarheid van je vriendin. Bij mij is ongeveer hetzelfde overkomen. Maar mijn vriendin had wél sex met hem gehad en hij was wél relatie materiaal want hij was mijn vriend. Ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets niet klopte en toen ik niet meer tegen de twijfels kon ben ik achter haar rug om op haar facebook gegaan. Zo kwam ik erachter dat ze sex hadden gehad. Zo erg ben ik nog nooit gekwetst geweest en als ze het had verteld was het voor mij al heel anders geweest. Eerlijkheid gaat voor alles, iedereen maakt fouten…

ik zou het niet vertellen… maar dan ook niet aan iemand anders vertellen!
want als je vriendin dit van een ander hoort wordt het pas echt kut

Als hij toch geen ‘‘boyfriend’’ materiaal is dan maakt het toch niet uit of ze het weet of niet? Ik denk dat je het voor je moet houden. Maar als jij wel gevoelens voor die jongen hebt, dan is het wel handig als je het ff aan haar vertelt.

Ik zou het zo laten. Ik denk dat als hij echt ‘relatiemateriaal’ voor haar zou zijn geweest, dat het anders zou zijn.

Waarom heb je nu opeens de behoefte om het toch te vertellen? Je bent er toch niet verliefd op geworden?

Sowieso zie ik ook niet in waarom je nu opeens oude koeien uit de gracht zou halen. Je hebt een fout gemaakt door het niet meteen te vertellen, maar of je het gaat rechtzetten door dat nu opeens wel te doen?

We delen altijd echt alles met elkaar, alleen dit dus niet. Daarom voel ik soms de behoefte om het wel te vertellen, omdat het zo kut voelt om iets achter te houden. Maar jullie hebben gelijk denk ik, het heeft geen zin om er nu nog over te beginnen.

als zij niks meer voelt voor die jongen, kan je het wel vertellen, omdat ze het dan waarschijnlijk minder erg gaat vinden. En anders gewoon zo houden,

Even heel offtopic, maar is dat een vaste uitdrukking met dat gracht? Want ik ken het alleen als ‘oude koeien uit de sloot halen’ maar misschien zit er wel een verschil in dorpen/steden, ik kom namelijk uit een dorp en nu ben ik benieuwd :’)

Ik zeg toch ook altijd ‘ouwe koeien uit de gracht halen’

OT: ik heb ookal in zo’n situaties gezeten en ik zou het zeggen.
Ze is je vriendin, ze verdient de waarheid. Ja het is rot en er kan weer even ruzie van komen en om even heeeel rottig te doen, dat had je maar moeten denken voor je hem nog eens kuste.

Ik weet dat ik nu streng klink, maar ik heb ookal in zo’n situaties gezeten en praten is gewoon hetgeen dat het beste werkt in vriendschappen.

Ik woon in België, misschien ligt het daaraan?

Vond jou vriendin hem leuk? Als zij hem niet leuk vond lijkt het me niet zo belangrijk om het haar te vertellen. Mijn vriendinnen hebben ook weleens met dezelfde jongen gezoend en daar kunnen ze gewoon om lachen.
Ik zit trouwens ook in deze situatie. Heb bij een jongen geslapen (alles gedaan) en deze jongen was ongeveer anderhalf jaar/ twee jaar geleden een scharrel van een vriendin van mij. Ze heeft er vaak mee heeft gezoend en is met hem verder gegaan. Dit is uiteindelijk niks geworden maar ze vond hem wel echt leuk enzo. Ik durf het haar dus ook niet te vertellen omdat ze sowieso echt boooos word.

Ik ken ook alleen ‘oude koeien uit de sloot halen’. :slightly_smiling_face:

zo laten, gewoon voor jezelf houden en de volgende keer wel de waarheid vertellen!

Ik zie het probleem niet als ze toch geen gevoelens heeft voor hem…