Wel of geen vlinders?

Heey,

Ik ga nu een paar maanden om met een jongen die ik ken via mijn sport. Hij zit in het A-team en ik in het B-team. We zien elkaar eigen zo goed als elke dag, behalve zondag. Doordat we ook bij elkaar op school zitten. Verder spreek ik hem sinds de eerste keer dat we elkaar spraken elke dag. Maar ik weet nu niet of ik wel of geen gevoelens voor hem heb. Ik doe op school moeite om hem te zien maar als ik hem dan zien klap ik dicht en doe ik net of ik hem niet zag. Terwijl op de trainingen enzo ik gewoon met hem praat. Verder merk ik dat ik het fijn vind om met hem te praten en dat ik alles durf te zeggen. Iedereen zegt dat we goed bij elkaar passen en dat we nog wel iets krijgen, hij geeft dan altijd toe. Ma ik weet zelf dat hij het niet meent. Maar als ik hem zie wordt ik gewoon blij, en ik kan er niet tegen dat hij misschien naar een andere school gaat. Ik weet het gewoon allemaal niet. Ergens wil ik hem ook niet leuk vinden omdat ik eerder met iemand uit dat team iets heb gehad en ik wil voorkomen dat ik een naam krijg. Maar ik wordt er gek van dat ik het niet weet, iemand tips?

-xxx-

Waarom zou je een naam krijgen? Dat zou wel heel bekrompen zijn.
Maar dat terzijde: Ik denk dat je zelf wel weet of je hem leuk vindt op een romantische manier. Dat kunnen wij niet voor je oplossen!
Zie je hem misschien als gewoon een goede vriend waar je van houdt of geeft hij je een wow-gevoel?
Gevoelens kan je niet sturen.

Het hoeft niet zo te zijn dat je meteen gevoelens voor hem hebt. Zoals je zelf schrijft, je kan goed met hem praten en durft alles te zeggen. Dat is de basis van een goede vriendschap. Blijf eerst vrienden met hem en kijk dan verder wat je bij hem voelt. :wink:
En een naam krijg je niet zomaar. Niet omdat je al iets met een jongen uit dat team hebt gehad.

Jullie hebben beide gelijk, alleen die angst is meer naar mijn ex omdat we sinds het uit is gegaan super slecht met elkaar om kunnen gaan. En er al eerder roddels waren dat hij me achter mijn rug om me een naam gaan.

Ik denk dat ik hem gewoon als vriend zie, en dat de twijfels komen omdat ik nog nooit echt bevriend ben geweest met een jongen. Maar als nog heel erg bedankt!

Heb je rupsen gegeten?
Zo niet kun je er zeker van zijn dat je geen vlinders in je buik hebt.

Misschien is het wel een ingeslikte lintworm…

Dat is echt rot van je ex om zoiets te doen! Maar de mensen die om je geven zoals je vriendinnen zullen dit wel niet geloven. Dus het is gewoon stom van hem om te doen en hij geeft zichzelf dan een naam een ‘zielige asshole’ te zijn. Niets van aantrekken. :slightly_smiling_face:

En als jullie elkaar als vrienden zien, kunnen jullie ook gewoon als vrienden verdergaan. Een goede vriend is goed waard! :slightly_smiling_face: Moesten er toch ooit gevoelens komen, dan zul je dat dan wel zien en merken. :slightly_smiling_face:

Ik wil jullie nog even allemaal bedanken voor je advies. En het waren wel vlinders :flushed: van beidde kanten gelukkig. :hugs: