wel of geen verkrachting?

het zou in principe kunnen, maar naar mijn mening zorgt dit alleen voor meer problemen. daarbij is er geen bewijs en heeft zij niet duidelijk nee gezegd. Hij heeft haar niet “gedwongen”, ze zij dat ze het niet zeker wist. de politie zal dit dus niet zien als verkrachten. zoiets verjaart misschien pas na een paar jaar, maar in dit geval is het dus gewoon niet ‘verstandig’ (bij gebrek aan een beter woord) om aangifte te doen.

Wanneer een min-14-jarige wordt gepenetreerd tijdens een seksueel contact, is er altíjd sprake van een verkrachting. Ook als hij of zij daarmee heeft ingestemd. Volgens de wet kán een min-14-jarige daar geen toestemming voor geven, want op die leeftijd is hij of zij nog niet rijp genoeg om die keuze te maken.

Wanneer iemand van 14 of 15 gepenetreerd wordt tijdens een seksueel contact, is er daarentegen níét per definitie sprake van verkrachting. Als de jongere heeft ingestemd met de penetratie, gaat het volgens de wet wel om een aanranding van de eerbaarheid, maar niet om een verkrachting.

Penetratie bij iemand die 16 of ouder is, kan alleen maar verkrachting zijn als hij of zij daarvoor geen toestemming heeft gegeven. Of als de penetratie gebeurt door één van de (stief)ouders, (over)grootouders, adoptanten, (stief)broers, (stief)zussen ( incest) of door iemand die met de jongere samenwoont.

bron: http://www.allesoverseks…/wat-is-verkrachting.aspx

misschien dat je hier wat aan hebt?

Ik snap het niet helemaal. Hebben jullie nou wel of niet seks gehad?

Of het nu wettelijk wel of geen verkrachting, het is sowieso aanranding en jij voelt je er niet goed bij. Ik zou iemand zoeken die je kan vertrouwen, misschien een professioneel ieman?d (psycholoog kan maar ik denk dat je misschien best eerst eens met je huisarts een afspraak maakt ofzo) of naar een centrum gaan.

Doe waar jij je goed bij voelt. Je stelt je zeker niet aan :slightly_smiling_face: het is goed da je van die jongen af bent!
Succes!

wanneer iemand ongewenst (dus je wilt het niet) je lijf binnenkomt
dat kan dus met een penis of tong(zoen) is het verkrachting.
in jou geval is het aanranding als hij dat niet heeft gedaan

^sinds wanneer is een tongzoen verkrachting ?

Het is in ieder geval fout wat hij heeft gedaan. Hopelijk kom je er snel overheen. Misschien moet je eens met iemand gaan praten erover een psycholoog ofzo of een vertrouwenspersoon.

Ik zou het eerder seksueel misbruik noemen.

@peedyzx Tongzoen is geen verkrachting, dat is dan aanranding.

Ten eerste vind ik het goed van je dat je dit onderwerp op tafel gooit want dit kan al een gedeelte helpen voor je gevoel.

ook zal ik als ik jou was even naar de huisarts gaan(ofzo) en vragen naar een verwijzing naar een psycholoog en kan je er bij vertellen dat je het moeilijk hebt.

en nog sterkte er mee<3

^ als je verstijfd bent van angst kan je moeilijk iemand wegduwen

@peedyzx Tongzoen is geen verkrachting, dat is dan aanranding.

op school en in mijn schoolboek staat dat
tongzoenen tegen je wil in verkrachting is.
als je me niet geloofd zoek het op internet
is niet alleen te vinden op wiki maar op heel het internet/schoolboek!

zie wiki.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tongzoen
ik zal het stukje even kopie plakken:
Tongzoenen onder dwang of tegen iemands wil valt in Nederland juridisch onder de term verkrachting. Dit werd door de Hoge Raad beslist in de uitspraak van 21 april 1998 (gepubliceerd in NJ 1998, 781).

Wikipedia is nou niet echt een betrouwbare bron.

Maar goed ontopic, ik weet niet wat ik het zou vinden maar ik zou het denk ik ook eerder seksueel misbruik noemen dan verkrachting.