wel of geen verkrachting?

damn, als je het woord verkrachting leest schrik je meestal echt. Sorry, wilde jullie niet laten schrikken haha x
dus… ik ging met mn (nu ex) vriend mee naar huis. was 14. ik wist helemaal niet wat er ging gebeuren. hij begon me uit te kleden, ik zei: ik weet het niet zeker. hij zei: je moet het gewoon over je heen laten komen.
hij was 17 en veel groter en sterker dan ik. ook had hij agressieproblemen.
dus ik wist niet wat ik moest doen en toen klapte ik dicht. kon me niet meer bewegen. kon niets meer… blijkbaar is dat niet zo gek. ik heb gehoord dat als je in een bedreigde situatie zit en je kunt lichamelijk niet ontsnappen, dat je dat een soort van psychisch doet.
Maar… het is nu een jaar geleden en ik ben er nogsteeds niet overheen.
stel ik me nou aan? want ik ging zelf met m mee naar huis ?

Wat is je vraag? Of het wel of geen verkrachting is of dat het je eigen schuld is?

Ik vind dat het niet helemaal jouw schuld is, want je ex-vriend wist dat je niet zeker was, en ik vind dat als hij wist dat je twijfelde hij het niet had moeten willen doen met je.

Ik denk dat ik het geen verkrachting vind, want je hebt gezegd dat je niet zeker was, maar je hebt het wel over je heen laten komen. Als je hem duidelijk ‘nee’ verteld had en hem weg had proberen te duwen, was het wat mij betreft een ander verhaal geweest.

Maar dat ben ik.

Je had misschien duidelijker tegen hem moeten zijn.
desalniettemin had hij het recht niet om dit te doen.
Je stelt je niet aan, je voelt gewoon wat je voelt.
Als je nu problemen hebt mensen te vertrouwen,
zou ik even naar een psycholoog ofzo gaan, is niets geks aan.

Nee, je stelt je niet aan. Hij is gewoon een (sorry voor taalgebruik) klootzak.

-

thanks,
moet ik toch maar eens gaan doen dan…

Het is in ieder geval fout, hij heeft misbruik gemaakt van jouw kwetsbaarheid!

Ik vind het wel verkrachting. Hij had het niet mogen doen omdat jij aangaf dat jij er niet zeker over was. Aangezien je er nu nog mee bezig bent heeft het toch wel impact op je gehad dus dat zegt wat mij betreft genoeg.

tis gewoon verkrachting, en is het niet zo dat hij sowieso strafbaar is als hij het met minderjarige doet? of heb ik het verkeerd?

hij was 17 en ik 14… dus dat mag gewoon.
maar als ik het zou aangeven bij de politie, ten eerste heb ik geen bewijs en ten tweede komt het dan uit…

aangeven bij de politie heeft geen zin en nu al helemaal niet meer, na zo’n tijd.
dat zou ik dus laten als ik jou was.

wauuuw. zit pas 1 dag op deze site en het helpt me echt.
heel erg bedankt allemaal, echt echt echt :couplekiss_man_woman:

Ik denk niet dat je hier per se een woord aan moet koppelen, maar dat je je erop moet richten om hierover heen te komen. Want het is wél erg wat er is gebeurd.

Heb je het tegen iemand gezegd? Of heb je een psycholoog/vertrouwenspersoon?

Sterkte trouwens.

nope, en thanks.
alleen het boeit me niet meer zo wat er gebeurd is, nouwja jawel heel erg. alleen ik bedoel, je kunt er niets meer aan doen… Weet iemand misschien hoe ik eroverheen kan komen?

met iemand praten die er verstand van heeft :slightly_smiling_face:

hmm ik denk dat verkrachting een groot woord is maar het is zeker niet goed ! je kan proberen of het helpt om er met iemand over te praten indd

veel sterkte meid x

Kan volgens mij nog wel. Zoiets verjaard pas na een paar jaar en het is nu iets van een jaar geleden. Want ze is nu 15.