wel of geen seks

heeeyy

mijn vriend (14) en ik (net 14)
zouden inprenciepe wel klaarzijn voor seks, maar vinden we onze leeftijd te jong.
en als we het zouden doen zouden we het aan niemand vertellen… (omdat we weten dat leeftijd vrij jong is) maar mijn vraag is… kan ik dat wel al doen? of ben ik daar echt nog te jong voor

Twijfelen → niet doen.

Dat ligt aan jou, of je er klaar voor bent. En als je je druk maakt over je leeftijd, zou ik zeggen dat je er nog niet echt klaar voor bent.

Als het echt zeker weet en het puur doet omdat je van elkaar houdt, vind ik dat er geen leeftijd zit aan seks.

Als jullie er klaar voor zijn moet je niet naar de leeftijd kijken, vind ik.

Bij twijfel niet doen.

maar het is niet alleen dat als jij twijfelt niet doen, want jongens voelen volgens mij al wel heel snel de druk van dat zei het allemaal wel goed vinden om sex te hebben. dus praat er eens met je vriend over of hij het wel ECHT wilt, en als hij ook twijfelt lijkt me echt wel super duidelijk

Als je twijfelt en het aan anderen moet vragen moet je het absoluut niet doen.

ik heb ongeveer half jaar met hem, en ik wil ook zeker weten dat hij de ware is voor eerste keer :blush: en mag van mn ouders pas op 17e -,-’’

Ik vind het best wel snel als je nog maar 14 bent en je na een halfjaar seks hebt met je 14-jarige vriendje. Je twijfelt zelf, anders had je dit topic niet aangemaakt. Ik zou het niet doen.

ik twijfel vanwege de leeftijd:$ maar bedankt <3

het is jong, maar niet TE jong.
als je zeker weet dat je het wilt, kan het wel vind ik.

dit is per persoon verschillend toch? ik vind dat dingen als hoe lang jullie samen zijn, hoe serieus het is, hoe ‘volwassen’ jullie zijn voor je leeftijd mee spelen.
maar wat meerdere al zeggen, als je twijfelt zou ik niet doen. je weet vanzelf dat je er klaar voor bent, en je hebt nog alle tijd

Ik was ook 14, en m’n vriend ook. We hadden toen ook een relatie van zes maanden, maar ik heb er gewoon niet over getwijfeld. Natuurlijk wel even, maar op een gegeven moment wist ik gewoon dat ik het wilde.
Maar toen ik twijfelde deed ik alleen waar ik me prettig bij voelde, en als je ergens over twijfelt is het nooit goed.

als ik dit zo zou horen van iemand, zou ik het ook heel jong vinden. en ik denk ook als we dat doen dat we het voor ons houden, want mensen hebben snel een oordeel klaar. terwijl ik weet dat echte liefde is en niet alleen maar voor fun :blush:

Dat allemaal is goed en wel, maar ik vind het persoonlijk gewoon veel te jong. Daarom heb ik ook neergezet ‘ik vind’ :wink:

En je kan inderdaad niet iemand afrekenen op een mening. Klopt wel, als je zegt “ik vind” kan niemand zeggen, “Dat is niet zo.”

OT: Ik was dertien en ik heb nog steeds een relatie met de jongen van toen, mijn eerste vriend. Maar ik heb er eerst heel lang en goed met mijn moeder over gepraat. Achteraf heb ik nergens spijt van, zelfs niet als het nu uit zou gaan.

Haha, dankjewel. :slightly_smiling_face: Ja, in mijn omgeving wordt het ook bijzonder gevonden. Sommige mensen keuren het af, maar die weten er niets van, die denken dat ik over één nacht ijs ben gegaan. Mijn moeder staat achter mij, ik sta achter mezelf. Toen ik de beslissing eenmaal genomen had, na serieus een maand lang wikken, wegen, praten en nadenken, heb ik ook nooit meer getwijfeld, zelfs nu niet.

wow jij hebt geluk dat het mocht. ik heb het niet met mijn ouders over gehad, maar ze hebben vaak genoeg geopperd dat ik minimaal 16 moet zijn. dus wat moet ik doen ?:blush: en weet niet of ik tot 16 uithou

Het is geen kwestie van “mogen” ik heb geen toestemming gevraagd. Ik heb haar gevraagd hoe zij erover dacht en wat ze me zou adviseren te doen, omdat ik er heel erg mee worstelde. Zij adviseerde me te wachten tot ik er geen twijfels meer over had. Op een dag heb ik haar gebeld, dat ik er klaar voor was, en zij steunde me. Ik heb nooit ergens toestemming voor gevraagd.