wel of geen second opinion?

Heeii,

Ik heb een soort van een probleem. Ongeveer een jaar geleden (ben nu 16) ben ben ik wegens vermoeidheid naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze een té traag werkende schildklier geconstateerd. Ik slik nu elke dag tyrax om mijn schildklier weer opgang te krijgen. Maar het (soort van) probleem is dus dat de medicijnen totaal niet werken. Ik ben nu al in 1 week tijd 3 keer in slaap gevallen op school en als ik thuis kom het eerste wat ik doe is even een uurtje slapen. Ik moet om de maand bloedprikken en mijn schildklier waardes zijn nu wel gewoon goed maar ik voel me niet beter.
Nou zit ik erover te denken een second opinion aan te vragen omdat er gewoon geen verandering is en ik niet denk dat dit de oorzaak van mijn klachten is…
Ook vraag ik me af of het niet gewoon pubervermoeidheid is en in plaats van een ziekte/aandoening maar het is niet duidelijk waarbij dan de grens ligt,.

Zijn er hier meer meiden met een soort gelijke probleem, of is er iemand waarbij thyrax ook niet werkt?

xxxx

Ik heb niet hetzelfde, sorry, dus kan daar niks over zeggen.
Maar ik denk wel dat het slim is om nog eens een onderzoek te laten doen, vooral omdat je het gevoel hebt dat het niet is wat ze denken dat het is.
Je kan het beter wel dan niet doen!

Geen ervaring mee, maar een second opinion kan geen kwaad denk ik

Xx

Ik zou ook voor een second opinion gaan en het zekere voor het onzekere nemen als ik jou was :wink: Succes!

-

Volgens mijn dokter kwam pubervermoeidheid gewoon neer op veel moe zijn omdat je lichaam veranderd en veel vraagt, zoiets. Alleen heeft niet iedereen er last van, hangt af van het karakter van dat persoon
Heb er wel last van gehad, omdat ik zelf van nature al lui ben :’)

Maar ik zou sowieso voor een second opinion gaan, je kan je beter nog een keer laten testen dan blijven twijfelen of je klachten blijven houden.

Moeilijk te zeggen voor ons natuurlijk, maar een second opinion kan geen kwaad en als je zelf twijfelt of het wel goed gaat, kan je het misschien beter wel doen ja.

Trouwens, ik weet niet bij wat voor ziekenhuis je loopt, maar ik raad je wel aan om naar een groot ziekenhuis te gaan, zoals UvA, VU of Lucas in Amsterdam of Erasmus in Rotterdam, etc. Dat soort grote, academische ziekenhuizen zijn echt, echt stukken beter dan kleine streekziekenhuizen. Echt doen. Ik ben zo’n beetje opgegroeid in de medische wereld en heb ervaring in/binnen/met meerdere ziekenhuizen en dat verschil merk je echt (en ja, ik weet eigenlijk zeker dat dat overal zo is, want dat komt namelijk door het verschil in organisatie enz binnen de verschillende soorten ziekenhuizen).

Het lijkt me wel slim om een second opinion te laten doen ja, want dit lijkt me geen pubervermoeidhied, want in school in slaap vallen lijkt me niet helemaal normaal. Succes iig!

Second opinion is altijd goed. Verder denk ik dat het ook kan liggen dat je misschien vermoeidheidssyndroom begint te krijgen, je slaapt door de dag veel en dat helpt niet bij je niet meer moe te voelen. Misschien gewoon proberen te rusten maar slapen niet? (:

Dit inderdaad. Van pubervermoeidheid hoor je niet op school in slaap te vallen :’)

Probeer verder trouwens niet meer te veel overdag te slapen, anders kan je een ritmestoornis krijgen.

Misschien gestoken door de tseetseevlieg? Of Pfeiffer. Dat zijn echt gelijk de eerste dingen waar ik aan denk als ik het zo hoor.

Laat in ieder geval een second opinion uitvoeren waarbij ze meer controleren dan of de Tyrax z’n werk goed doet.

Vaak zijn dingen als pfeiffer al uitgesloten voordat er überhaupt ander onderzoek plaats vindt.
Heb je al wel aan de arts gevraagd hoe lang het kan duren tot je je weer goed begint te voelen?

ik zit bij een ziekenhuis in Apeldoorn, niet zo’n grote dus… das misschien wel een goed idee om naar een grotere te gaan?

Pfeiffer heeft de dokter al uitgesloten want dat kan hij om de maand zien in mijn bloed. Dat had ik eerst ook heel lang gedacht ja.

Ik heb wel is geprobeerd een weekje niet smiddags te slapen maar gek genoeg werd ik er alleen maar vermoeider van, ik moest toen echt een week bijkomen

Maar bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik wel voor second opinion ga ookal vind ik dat best lullig overkomen voor de dokter haha, maar hij is daar vast wel aan gewend.

hij zei dat dat ongeveer een half jaar tot een jaar zou kunnen duren, maar ik zie het nut van die medicijnen niet in omdat ik gewoon geen verschil merk.

Ik denk dat wij lastig kunnen bepalen of je een second opinion moet doen, omdat wij niet het hele verhaal kennen enzo. Maar, zoals hier ook al is gezegd volgens mij, kan een tweede kijk op zoiets nooit kwijt!
Ik hoop voor je dat je snel weet wat het is en er iets tegen kunt doen! :slightly_smiling_face:

Mijn moeder heeft ook een schildklierziekte, bij haar zijn ze nu al een jaar aan het uitproberen welke dosis medicijnen goed is, en voor zover ik weet is dat ook normaal? Doordat de schildklier een vrij raar geval is, duurt het telkens een paar weken voordat je kunt ‘merken’ of die dosis goed of niet goed is.

Hebben ze dat bij jou nooit gedaan? Want volgens mij is dat gewoon standaard procedure. Dus als je niet tevreden bent, ZEKER een second opinion aanvragen.