wel of geen relatie

Hallo allemaal,
ik zit met een probleem.

ik heb het ongeveer 2 maanden geleden uitgemaakt met mn ex (X), we hadden 14 maanden een relatie. in die tijd ben ik goed bevriend geraakt met een jongen (A). ik heb hem daarvoor al een tijdje leuk gevonden, maar ik wou dr niks mee doen want ik had tenslotte een vriend. Ik heb het met X uitgemaakt om andere redenen die los stonden van A. Nadat het uit was, was A er voor mij en bleek het dat we elkaar heel erg leuk vonden. Hij zit bij mij in de klas, en we hebben niet officieel een relatie, maar zoenen wel ed en vrienden weten ook van de situatie af. Het enige probleem is mijn ouders. Mijn moeder is erop tegen dat ik een relatie wil met een jongen uit mijn klas, ik heb haar verteld dat A en ik 1x hebben gezoend en meer niet, maar dat is dus gelogen want het is veel vaker gebeurd. Ook wil ze niet dat ik van de ene jongen naar de andere jongen hop. Mijn vader vind het moeilijk om mij met een jongen samen te zien, want ik ben tenslotte nogsteeds zijn ‘‘kleine meisje’’.
ik weet nu niet zo goed wat ik ermee moet doen, want A en ik willen het heel graag officieel maken, maar ik ben heel erg bang dat ik niet de support krijg van mn ouders die ik graag wil…
Wat moet ik doen?

Waarom is je moeder er op tegen dat je niet met iemand uit je klas een relatie mag aangaan? Is ze bang dat daardoor je cijfers achteruit gaan? En wat je vader betreft, tjsa, kleine meisjes worden groot en ook hij moet dat gaan inzien maar hoe groot je ook wordt, je zult altijd wel zijn kleine meisje blijven.

mijn moeder is bang dat stel dat het uit gaat, dat het dan heel awkward zou worden ens, omdat we ook in dezelfde vriendengroep zitten

Dan zou je dus nooit meer een relatie aan kunnen gaan. :’)

Ik zou het gewoon doen als het voor jou goed voelt.

Als je nog heel jong bent, snap ik je ouders eigenlijk wel. Maar het is natuurlijk onzin om niet een relatie te beginnen, puur omdat jouw ouders het niet willen. Het is jouw leven, dus gewoon doen als het goed voelt.

Stel dat het ooit uitgaat (en je hebt natuurlijk geen relatie met de intentie dat het ooit uitgaat) maar je het zo akward als je het zelf wilt toch? Ik ga soms nog wel eens met mijn ex mee naar vrienden en dat is heel gezellig, totaal niet akward.

Daarbuiten begrijp ik ook niet helemaal waarom je moeder zich daar druk over maakt. Zij bepaalt toch niet met wie jij wel een relatie mag hebben en met wie niet?