Wel of geen contact op nemen?

Ik zal vast zeggen dat dit niet over een relatie gaat. Maar over een vriend van me van de middelbare school. Ik ga nu naar het 3de van het mbo.

Ik heb dus sinds ik op het mbo zit eigenlijk geen contact meer met hem. Toen ik in de 1ste zat praatte we nog af en toe en een jaar geleden zijn we samen nog naar de bios gegaan, maar dat was het ook.
Het probleem is dat ik totaal niet weet of hij contact met mij wil. Ik heb in de 1ste van de middelbare iets met hem gehad, en daarna zijn we hele goede vrienden geworden. Hij was de enige die mij echt snapte. We waren ook echt close want soms knuffelde hij me gewoon uit het niets enzo. Maar na de middelbare is dat heel anders geworden. Ik was altijd degene die hem op msn aansprak, en hij was dan heel enthousiast en zei dat we moesten afspreken, hij beloofde dan om mij te bellen. Wat hij dus niet deed. Toen ik uiteindelijk mijn moed bij elkaar geraapt had en hem erover op msn aansprak zei hij dat hij het vergeten was, en dat hij wel graag iets wilde gaan doen. Toen zijn we dus, echt een half jaar nadat hij me zou bellen, naar de bios gegaan. Toen ik hem zag viel het me meteen tegen dat hij niet zo enthousiast leek om me te zien. Van te voren zijn we toen een broodje gaan pakken om even bij te kunnen kletsen. Hij vroeg of ik op vakantie ging, en ik vertelde hem dat ik met een vriendin naar Londen zou gaan maar dat ging op het laatste moment niet door. Toen zei hij dat we volgend jaar misschien wel samen konden gaan, hier hadden we het op de middelbare ook al vaker over gehad omdat we beide erg van Engeland houden.
Na de bios wilde ik graag wat gaan drinken, maar hij had nog veel te doen.

Hij heeft me dus daarna niet meer aangesproken, gebeld of wat dan ook en de laatste keer dat ik hem sprak was een jaar geleden. Ik heb zoiets van, moet ik hem nu wel aanspreken? Ik ben sinds de middelbare altijd degene geweest die contact zocht, en ik wil niets pushen. Dat heb ik blijkbaar al eerder gedaan dus sindsdien ben ik daar heel voorzichtig mee. En het is ook echt allemaal al lang geleden, maar ik wil ook niet zomaar de goede vriendschap die we hadden weggooien, want ik mis hem echt heel erg. Ik droom de laatste tijd ook best vaak over hem en kan het niet echt uit mijn hoofd zetten.

Je kan hem toch gewoon een luchtig smsje sturen met ‘Hee, ik was benieuwd hoe het met je gaat en dacht ik sms je even! xx.’ zoiets. Reageert hij niet, is het duidelijk. Hij heeft dan geen behoefte aan contact. Laat hem dan ook en ga niet nog een keer smsen…

Eigenlijk vind ik dat je geen contact meer moet opnemen. Ik vind dat het van twee kanten moet komen. En als hij niks meer van zich laat horen, is het vrij duidelijk denk ik.

Ik zou proberen nog eens contact met hem op te nemen, nee heb je en ja kun je krijgen. :’)

Ik vind dat hij het eens moet doen, en als hij geen contact opneemt, is het denk ik zo dat hij je niet op die manier ziet. Niet meer.
Als je hem echt heel graag wilt spreken, zou ik dan gewoon dat doen. Je hebt niets te verliezen.

Bedankt iedereen (:
Ik denk dat ik hem een keertje op msn aanspreek, en vraag hoe het gaat. En dan een beetje afstandelijk probeer te doen :3 Als hij dan alleen kort reageert weet ik genoeg.