Wel of geen bril?

Helloo!
Ik zit soms te twijfelen of ik een bril moet… 'T is niet dat ik mega slecht zie maar bijvoorbeeld tijdens het autorijden zie ik pas heel laat wat er op een bord staat (met name plaatsen), en (weet niet of het ermee te maken heeft) maar ik heb pfeiffer gehad, en de ziekte van hashimoto nu dus een te traag werkende schildklier waarbij je ook nog moe bent, concentratievermogen verslechterd en dat je snel afgeleid bent.
Misschien dat dat er ook mee te maken heeft? Gisteren zat ik bijvoorbeeld rond 21:00 uur te Simsen en m’n ogen werden steeds zwaarder, en heb soms ook licht hoofdpijn…

Nu heb ik een paar keer een online oogtest van Pearl gedaan en kwam dit uit:
Linkeroog: dominant, mogelijk verziend,
Rechteroog: mogelijk verziend.

Ik weet dat jullie geen opticiens zijn e.d. maar wat is jullie idee/gevoel?
Hoe weet je dat je misschien een bril moet?..

Je weet het door je te laten meten bij een opticien

Okay. Ik vind dit echt een heel raar topic.
Het lijkt me dat als je twijfelt of je een bril moet je naar een opticien gaat en je ogen laat meten.

Verder lekker safe om te gaan autorijden terwijl je de borden niet goed ziet.

Opticien, dan weet je het zeker

Ik merkte ook plots op dat ik, vooral 's nachts, minder goed zag bij het autorijden. Toen ik mijn ogen liet testen kwam eruit dat ik allang een bril moest dus het lijkt me veilig moest je gewoon naar een goede oogarts gaan om je ogen te laten testen.

Hun, je kunt toch gewoon even langs de opticien om je ogen te laten meten? Als je de borden niet goed kunt zien kun je ook niet verantwoord autorijden. Zelf draag ik mijn bril alleen met auto rijden omdat ik ook die borden pas laat kan lezen.

Opticien. Ik had zoiets ook, ik dacht ook dat ik geen bril nodig had, maar ik ben toch langs de opticien geweest. Je kan dan ook een bril nemen en die dan bijvoorbeeld alleen opzetten bij het autorijden

HAHA Van die pearle online test klopt echt geen drol. Ze zeggen dat mijn linkeroog scherpziend is en mijn andere oog ook scherpziend.(zonder bril gedaan) Terwijl ik een bril en lenzen heb met een sterkte van -3,50 :’)

Hmm… al die reacties met dat ik dan niet verantwoord kan autorijden… Ik kan ze wel zien, alleen pas later…

Haha oo oops! Ik ga dan toch maar even langs hi hi

gewoon doen! is gratis (: specsavers vind ik het beste trouwens. pearle is oke maar met hans anders heb ik ronduit slechte ervaringen. specsavers lenzen zijn ook het goedkoopst :slightly_smiling_face:

Dat is wel normaal hoor die reacties, als je op de snelweg een bord ziet met een afslag erop, dan neem je die afslag dus later omdat je het niet ziet. En dat kan voor andere automobilisten gevaarlijk zijn en voor jezelf ook, omdat je manoeuvres later gaat uitvoeren dan dat eigenlijk de bedoeling is.
En met autorijden is het op tijd zien van dingen juist zo ongeveer het belangrijkst :’)

Ooh… Maar ik zie wel waar een afslag is hoor… Alleen borden met bijvoorbeeld Amsterdam en die richtingen kan ik pas later lezen

Hmm dit heb ik ook. Ik ben echt heel licht? bijziend en zo heb ik dus ook dat ik verkeersborden pas later zie. Maar geloof mij, zo’n bril kan heel veel verschil maken. Ik heb nooit meer last van hoofdpijn en kan alles prima zien. Dus ik zou zeker langs de opticien gaan!

Ja, dat is dus niet verantwoord … Je moet gewoon goed kunnen zien als je auto rijdt. Zeker als je 's avonds ook rijdt, het een beetje donker is en je misschien een beetje moe bent. Ten alle tijden moet je gewoon normaal kunnen zien dus.

Je weet wanneer je en bril moet als je niet meer zo scherp kunt zien neem ik aan? Elke seconde telt in het verkeer.