Wel eens behoefte om iemand te checken?

Nu is dit gelijk mijn eerste post, hihi. Maar ik vroeg me af of jullie ook wel eens behoefte hebben om iemand te checken, gewoon voor de lol of om te kijken wat diegene eigenlijk allemaal doet? Een tijdje terug liet mijn vriend het aan me zien, hij deed het bij vrienden of bij mensen die hij niet vertrouwde.

Maar je kunt er ook mensen bij helpen! Als je bijvoorbeeld thuis zit en mama heeft hulp nodig met iets op haar computer, of je wilt wat laten zien op haar computer terwijl je zelf boven zit (bij wijze van spreken, gewoon een voorbeeld) dan kun je op haar scherm kijken en vanaf een afstand programma’s openen en bepaalde dingen zien.

Nu heeft mijn lieve vriendje me uitgelegd hoe je dit op moet zetten en hoe je het gebruikt. Je kunt dit bijvoorbeeld ook vanaf een USB-stick op je leraar zijn computer zetten en uitvoeren. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je thuiskomt je alle tijd hebt om uit te zoeken waar hij je volgende toets heeft staan! (aangezien leraren vaak de toetsen zelf maken, of ergens hebben staan op hun computer)

Het leek me leuk om het zelf een keer te proberen en het is ook gelukt, en het werkt perfect! Dus als iemand behoefte heeft om deze kennis te vergaren wil ik het je/jullie graag uitleggen. Je kunt me ook een persoonlijk berichtje sturen, dan kan ik je uitleggen hoe het verder werkt of je laat hier een berichtje achter.

Het is wel iets waar je even in moet komen aangezien je het niet 123 hebt opgezet! Als je het eenmaal op hebt gezet ben je eigenlijk wel klaar en hoeft er niet veel meer te gebeuren.

Groetjes,
Eefje

Ik wil heel graag zien wat mijn soort-van-vriendin aan het doet is haha, maar ik wil het aan de andere kant ook niet weten omdat zulk soort dingen gewoon… gewoon moeten gaan zoals ze gaan.

^Idd, ik snap het ook niet?

Laat andere mensen lekker met rust zo voorkom je dingen zoals ruzies…
Als ze je iets willen vertellen doen ze dat wel.

Ik vind dit eng.

Ik vind het heel erg onnodig. Je hoeft niet altijd alles te weten.

ja dalijk willen meiden dat uit nieuwsgierigheid en dan geven ze informatie en is dit een vieze oude man die dan gaat kijken wat die meiden van girlscene voor foto’s etc hebben -__-

In principe ben je op dat moment ben je niet helemaal goed bezig ja, en onnodig is het ook op het moment dat je er echt foute dingen mee wilt doen.

Is dit niet illegaal?

Als iemand dat bij mij zou doen dan zou ik diegene zo´n onwijs harde knal voor zijn/haar kop geven.

dit is inbreuk op privacy en dus in strijd met de wet

Precies. Je mag nieuwsgierig zijn, maar ik zou het echt niet fijn vinden als ik weet dat er op dit moment mensen kijken naar wat ik aan het doen ben op de comp.

Dit is toch gewoon hacken?
En kom op, respecteer tot een zekere hoogte iemands privacy.

zo vaak behoefte aan gehad. Maar ben jij wel helemaal te vertrouwen?? Wie weet, stuur jij ons dan een programma dat ons virussen veroorzaakt ofso en dat juist jij in onze computer kan. Aangezien dit ook je eerste bericht is.

Dit is illegaal

Dit gaat te ver hoor, zoiets bij je leraar doen, als men er achter komt staat je sowieso een taakstraf te wachten.

sorry maar ben je achterlijk of wat?

dat is op alle mogelijke vlakken illegaal

wat als iemand dat bij jou zou doen? dat zou al niet fijn zijn hé
wat als een gestoord persoon dat bij jou zou doen? nog slechter

Doe dit niet, volgens mij krijg je gewoon een programma toegestuurd waarmee zij zelf op je computer kan, en jij niks bent. En dan ben je de sigaar :’)