Weining kleren

Hoi allemaal,
Ik heb heel weining kleren. Ik heb iets van 4 broeken 2 shirtjes en 3 vestjes.
Alle kinderen uit mijn klas
Hebben super veel kleren. En ik niet. Ik wil wel meer kleren alleen ik mag niet alleen naar de stad, ik mag geen kleedgeld en mijn moeder houd totaal niet van shoppen.

Ik weet dat hier al een topic over is, maar die loopt niet meer.

Zoek een bijbaan. Ga met vriendinnen naar de stad.

Ik mag nog niet werken want ik ben pas 13 maar wel bedankt

WEINING… :’)

Bedankt

Dat komt doordat je nog groeit, het is zonde en onnodig om dan veel kleding te hebben wat toch niet meer past binnen een half jaar.

Mijn moeder wast elke dag. En ik heb er vier maar 2 passen er niet meer

Zeg tegen je moeder dat je te weinig kleding hebt. Zij is je moeder en krijgt kinderbijslag dus hoort gewoon voldoende kleding voor jou te kopen. Je hebt 4 shirts maar past er maar 2? Dat hoort niet.

Vraag toch nog maar eens aan je moeder. 4 broeken kunnen er nog door, maar 2 shirtjes? Wat doe je dan in de winter aan?
Probeer anders zelf kleren te kopen, ook al heb je niet veel geld. Koop basics (die gaan lang mee en kun je eindeloos combineren), of kijk eens in tweedehandswinkels?

Bij de zeeman heb je best leuke shirtjes voor weinig geld misschien mag dat wel van je moeder?

idd je moeder vragen om geld. Misschien heb je een moglijheid om naar de primark te gaan.
Daar hebben ze supergoedkope kleding :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nuttig.

Ik zou er even goed met je moeder over praten, leg haar uit dat je geen bergen kleren wilt maar dat het misschien leuk zou zijn als je bvb tegenover een goed cijfer 3 euro aan kleedgeld staat ofzo

BedAnkt

Dat je nog niet mag werken omdat je 13 bent geloof ik niet,ik had vroeger ook weinig kleding omdat mijn ouders niet veel geld hadden dus ik ging werken.Toen ik 13 was heb ik eerst een aantal keer kranten rond gebracht ( levert niet bakken met geld op maar als je het voor alleen kleding nodig hebt hoeft dat ook niet ) en daarna ben ik op de markt gaan werken waar ik via via terecht ben gekomen.Je moet er natuurlijk wel wat voor doen om werk te kunnen vinden,ik heb ook een aantal maandjes gezocht maar uiteindelijk ben ik daar van mijn 13e tot mijn 17e blijven werken.En je kunt bijvoorbeeld naar de Primark,Zeeman of Wibra gaan of de sale afwachten bij bijv. de H&M.En mijn moeder houd ook niet van shoppen met mij ( lol,ik ook niet met haar want ze loopt heel sloom en ze houd van andere winkels dan mij haha ) dus ik ga met vriendinnen of alleen.En anders kun je ook via leuke vintage / tweedehands winkeltjes kijken naar leuke kleding.Als je bijvoorbeeld dicht bij de Ijhallen in Amsterdam woont moet je daar eens gaan kijken,hebben ze heel veel leuke dingen voor héél weinig,allemaal kleding uit winkels als H&M,Monki,Vero Moda,vintage kleding,Nike,All-stars voor véél minder dan de nieuwprijs.Zo heb ik laatst nieuwe lage All-stars ( nog in de doos ! ) gekocht voor 10 euro ! En het is ook nog eens hartstikke gezellig :slightly_smiling_face: .Of misschien zijn er vriendinnen die leuke dingen hebben die ze niet meer dragen en die je misschien mag overnemen ?
Succes !

Ga bessen plukken (of iets wat daar op lijkt) in de zomervakantie. Dat deed ik ook van mijn 13-16 en eind van de zomer had ik toch wel een stapel geld.

Als je weinig hebt of als je vindt dat je te weinig hebt moet je creatief gaan denken. Als je geen geld hebt of krijgt om nieuwe items te kopen kun je misschien oudere spullen oppimpen. Zoek naar leuke DIY’s voor kleding en zo heb je weer een nieuw kledingstuk. :wink: In principe heb je niet veel nodig, als je de basics maar hebt. Als je denkt dat je een basic kledingstuk mist kun je nog je moeder lief aankijken en vertellen waarom je dit en dat mist.

Iedereen zegt dan wel dat ze moet gaan werken, maar het is niet echt duidelijk of er thuis nou geen geld voor meer kleding is of dat haar moeder gewoon te lui is om meer kleding voor haar te gaan kopen… Ik vind zelf dat als er thuis genoeg geld is om wat dingetjes te kopen dat zij daar echt geen baantje voor zou moeten vinden, maar eens in gesprek moet met haar moeder. Ze is pas 13 en op die leeftijd hoef je echt niet te gaan werken om kleding te kunnen kopen. 2 shirtjes is echt belachelijk weinig

zeg tegen haar.
‘’ hey mam, jij krijgt gewoon kinderbijslag voor mij… waar gaat al dat geld heen? iig niet naar mijn kledingkast’’
wel kans dat ze boos wordt…

nee ik zou gewoon in gesprek gaan dat je niet 400kledingstukken wil maar idd een paar basics zodat je eindeloos kan combineren… ik denk dat het ook voorkomt dat je gepest wordt/gaat worden… tenminste bij ons was dat wel zo dat als je vaak hetzelfde aanhad ze je ‘‘vies’’ gaan vinden

Jij durft? Je weet verder de financiële situatie toch niet.

Weet jij waar de kinderbijslag voor dient?
Dat krijg je speciaal van het rijk voor je kinderen. Dus ook onderandere voor het kopen van kleren voor je kind.