Weinig vrienden.

Nee daar is idd niets mis mee! Maar zulke mensen boeien mij dan ook niet veel
Alleen is het wel zo dat mensen vaak neer kijken op mensen die geen vrienden hebben, dat vind ik echt jammer. Zo is het ook vaak moeilijker om vrienden te maken, omdat ze in zo’n groepje vaak weer gaan roddelen van: “ja, ze heeft helemaal geen vrienden!” Ja, vind je het gek als iedereen zo doet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ja. Maar gelukkig is niet iedereen zo :slightly_smiling_face:
Helaas zijn ze in jouw klas wel (bijna) allemaal zo… Maarja dat is pech hebben.
Heb je trouwens een vaste klas (elke les zelfde klasgenoten) of niet?

Ja nouja, je hebt wel veel groepjes, dus niet iedereen is zo. Maar ik pas nergens echt tussen. ;p Niet dat ik van die eisen heb, maar meer dat ze mij er niet inlaten.
Nee, dat heb ik gelukkig niet. Maar het is niet zo dat ik echt veel aan die vakken met verschillende mensen heb ofzo

Ik heb maar één goede vriendin met wie ik ook heel goed kan opschieten. Het probleem is alleen dat ze niet meer in mijn klas zit en dat is best wel vervelend. In het weekend verveel ik me ook best vaak hoor omdat ik niet zoveel vrienden heb. Ik denk vaak dat het aan mij ligt omdat ik mensen ook niet zo snel vetrouw. Er zitten geen leuke mensen in mijn klas en ik word er ook wel eens jaloers als ik hoor wat mensen in mijn omgeving samen hebben gedaan in het weekend.

wow ik herken je verhaal echt!

Dat heb ik dus ook! Daarom vermijd ik hyves enzo het liefst ook in het weekend haha.

Ik herken mezelf echt wel in jou!
Bij mij gaat het in periodes. Dat is nu het probleem op m’n nieuwe opleiding. Eerst doe ik erg mn best om sociaal te zijn en maak ik vrienden, later raak ik die vrienden kwijt omdat ik weer saai en stil wordt. En dan voel ik me weer slecht en zo gaat de cirkel verder.

ik begrijp je heel goed hoor. ik ga niet zeggen dat ik geen of veel te weinig vrienden heb, want dat is eigenlijk niet zo, maar ik ben vaak nogal verlegen en stil waardoor ik het heel lastig vind om nieuwe vrienden te maken. bij mij in de klas heb ik ook helemaal geen vrienden, die zitten in andere klassen, dus zit ik vaak alleen. daar ga ik me ook wel onzeker door voelen, waardoor ik ga denken dat ik niet leuk ben maar juist heel saai, en dat is heeel vervelend. het klinkt heel dom en onterecht maar zo voelt het dus wel. dus ik snap wel hoe je je voelt!

Heb hetzelfde, ik heb 2 vriendinnen, maar de ene woont 50 kilometer van me vandaan en de andere zeker 150… Als ik nou een auto had ofzo zou ik gewoon zaterdag ochtend daar heen rijden en ‘s avonds laat terug naar huis, maar ja helaas. Ik zit ook echt elk weekend thuis, zou graag gewoon een vriendin hebben die het ook leuk vindt om gewoon zinloos thuis te zitten en gewoon lekker te praten, of te gamen of zo, des noods koop ik een playstation x’’] maar zoals ik nu leef is het niet echt gezond volgens mij, heel Nederland gaat uit of stappen en ik zit thuis bij m’n ouders + opa en oma x]

Precies dit

Wow, ik herken hier echt veel!
Dan praat ik gezellig met een meisje en gaan we naast elkaar zitten met college, maar na een week heb ik totaal geen contact meer met haar. Aan de ene kant doordat ik me niet teveel wil opdringen, aan de andere kant ook omdat zij totaal geen initiatief toont.
En ik vertrouw mensen ook heel slecht, als de houding ofzo van iemand me niet aanstaat, als diegene bijvoorbeeld nogal arrogant kijkt dan probeer ik niet eens een praatje te maken.

Ik heb ook weinig vrienden, ik ben slecht in vrienden maken.
Maar ik vind het niet zo erg, ik zit liever thuis eerlijk gezegd.

Haha, jij woonde bij mij in de buurt geloof ik, en ik zit graag zinloos thuis :grinning:

Maar ik heb ook niet heel veel vrienden ofzo, maar dat zou ik eigenlijk ook alleen maar irritant vinden… Als je te veel vrienden hebt kan je het toch niet bijhouden lijkt mij, tenzij het van die nepvrienden zijn. Van die mensen die jullie beschrijven zitten ook elke avond buiten te ‘chillen’, nou lekker in de winter.
Maar als je je verveelt in het weekend moet je een baantje zoeken! Ik werk elke zaterdag, dus dan verveel je je al minder en je hebt collega’s waar je vrienden mee kunt worden :slightly_smiling_face:

Ja, dat heb ik ook.
Maar soms denk ik weleens, misschien denkt zij dat dan ook wel van mij, dat ik geen initiatief meer toon…
Ik schijn arrogant of boos te kijken soms, terwijl ik dat helemaal niet wil. Als mijn gezicht ‘in rust’ staat zeg maar, dan lijk ik soms boos ofzo. (Dit klinkt echt dom maarja xD)
Maar eigenlijk zou je gewoon op haar af moeten stappen volgende keer, je merkt het vanzelf wel als ze je niet aardig vindt, dan zou het die keer daarvoor ook niet gezellig geweest zijn toch? Maar makkelijker gezegd dan gedaan…

Ik heb ook weinig vrienden. Op school een paar waarmee ik in de pauze zit en kletsen en ook wel eens naar de bios ga, maar ik vind hen steeds minder leuk. Dan nog een vriendin, waar ik het het best mee kan vinden. Maar er is nog niemand waarbij ik helemaal mezelf kan zijn en bij wie ik alles kwijt kan.
En in het weekend doe il ook nooit iets.

Ik heb er eigenlijk (te) veel,
maar ik mag ze allemaal niet.
Ook wel apart opzich, ik zeg dus eigenlijk telkens af als ze wat willen doen.

^ Dan zijn het dus ook niet echt vrienden :’)

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen vriendrn alleen mijn vriendje , echt kut voel me vaak eenzaam em verdrietig hierdoor enbword vaak jaloer op me vriend als hij wt leuks gaat doen mt vrienden :frowning_face: en dn voel k me weer rot dat k jaloers word omdat hij het leuk heeft hahah shit

waarom word iedreen hier niet gewoon vrienden met elkaar dan?

^ ik denk niet dat ze allemaal bij elkaar in de buurt wonen :stuck_out_tongue: