Weinig vrienden.

Hee mensen, aangezien al de zeiktopics dacht ik, ik maak er ook wel één!
Zijn er hier meer mensen die weinig vrienden hebben, en er best mee zitten? Ik heb bijvoorbeeld nooit wat in het weekend te doen, zit meestal gewoon thuis. Opzich verveel ik me thuis niet, maar ik zou veel liever wat met vriendinnen willen doen ofzo!
Waarom ik weinig vrienden heb weet ik niet. Ik heb vaak gehad dat mensen mij lieten vallen, maar het kan ook een beetje aan mij hebben gelegen soms. Ik ben soms nogal stil/saai en dan praten mensen ook niet zo vaak tegen je, dat is wel lastig.

Iemand tips/ervaring?

Same here

haha zo leuk is het niet,
ik heb genoeg vriendinnen, maar saaie vriendinnen.
kzit alsnog elk weekend thuis :frowning_face:

Ja ik.
Ik heb maar 1 vriendin. En dan heb ik nog mijn vriend…
Soms is het heel vervelend… Maar ik heb en soort van bindingsangst… qua vrienden maken enzo…
Maar ergens vind ik het ook niet erg dat ik maar 1 vriendin heb.
Ik erger me er vaak aan als bijvoorbeeld vriendinnen de hele tijd om mij heen hangen enzo…

Ik heb zelf ook maar weinig vriendinnen en al die vriendinnen wonen 5 km bij me vandaan, niet zo heel ver weg maar om nou elke dag daarnaartoe te gaan fietsen… -.- Ik snap denkik hoe je je voelt, ik ben zelf ook heel erg stil en verlegen.
De beste tip is volgensmij: Geef jezefl eens een trap onder je gat, hoppa nu naar een paar klasgenootjes toe en begin een gezellig gesprekje, over huiswerk of over een repetitie ofzo… Ga niet met je armen over elkaar heenstaan maar hou ze gewoon ontspannen naast je, hou anders iets vast ofzo. Als je eenkeer met ze hebt gepraat en ze accepteren je word het allemaal veel makkelijker! Gewoon proberen!
Harstikke veel succes!!
x

Nee, zorry
Ik heb 5 goede school vriendinnen die los in de brugklas kwamen en we zijn nu bijna twee jaar een hechte club.
Het ligt niet aan jou maar misschien aan de omgeving (een bepaald soort school) waar je zit, dat in het weekend alleen thuis zitten doe ik ook met een bult huiswerk en volleybal vermaak ik me wel :frowning_face: huiswerk :frowning_face:

Okee, ik ben dus niet de enige.
Nouja, ik heb ook echt het gevoel dat ik niemand kan vertrouwen. Ik heb het gevoel dat die mensen dan weer over mij gaan roddelen (wat ook vaak zo is) en gaan negeren enzo. Bij vrienden zou je helemaal jezelf moeten kunnen zijn, maar dat heb ik bij bijna niemand eigenlijk.

Ja, dat heb ik dus ook (soort van bindingsangst).
Ik durf mensen ook niet snel te vragen om iets te doen omdat ik denk dat ze me dan maar irritant vinden enzo…

Ik heb ook maar 1 echt goede vriendin.
Dan heb je nog degenen die vaak bij ons staan, en degenen die ik echt alleen op school spreek.

Ach, ik ben er tevreden mee. Liever dit dan tig nepvrienden en zielig zijn door zogenaamd ‘vriendloze’ mensen te vermijden.

Ja daar ben ik het mee eens, maar het is wel vervelend dat je in het weekend gewoon niets te doen hebt. Dan wil je logeren, film kijken, uitgaan enz. maar dan gaat het gewoon niet. Daar kun je best depri van worden ;p

Heb precies hetzelfde als topicstarter

Ik doe ook niet elk weekend wat met vrienden ja :slightly_smiling_face:
Maar goed, liever dit dan dat ik met de rest van de school dronken op een hockeyfeest iemand van het andere geslacht af sta te lebberen…
En dat wanneer ik op school kom er geroddeld wordt over wie nou het meest gedronken had, en ik nog naar dat gelul moet luisteren ook :’)

Ja dat heb ik ook… Heb bijna geen vrienden, en vind het eigenlijk echt verschrikkelijk! Heb bijna nooit iemand om wat leuks mee te doen…
Maar ach, het ligt waarsch. te veel aan mezelf. Ik ben te verlegen en stil…
Zit er eigenlijk best wel mee, het is zo klote als je zo vaak verveelt! Vind het ook heerlijk om thuis te zijn, maar af en toe is weg mag dan ook wel weer!
Snap precies hoe je je voelt…

Jammer genoeg zitten er niet echt aardige mensen bij mij in de klas, haha. Maar bedankt voor de tip though, ook van iets vast houden, dat kan misschien wel helpen.
En mijn enige vriendin woont nu ook een kwartier met de trein van me af, dus dat is ook niet echt handig…

Ik heb ook weinig vrienden, maar heb liever maar een paar goede vrienden dan een hele groep goede kennissen

Ooh, precies wat mensen uit mijn klas. Dat zijn dan ook de mensen waar ik niks mee te maken hoef te hebben, haha. Maargoed, gelukkig is niet iedereen zo (:

Ja, ik heb precies hetzelfde!

Zelfde hier, ik heb maar 1 vriendin buiten school om en ik doe alleen maar dingen met mijn vriend.
Wat eigenlijk ook altijd hetzelfde is en echt saai wordt.

Ik heb ook maar 1 vriendin en die woont ver weg.
Ik vind het niet zo erg want ik ben heel erg op mezelf zeg maar.

Je kan beter een paar echte vrienden hebben dan veel neppe :wink:

Ja precies x)
Echt oppervlakkige mensen, je bent ook meteen ‘vriendloos’ als je liever niet met hun omgaat en dus wel echte vrienden hebt.
Nou sorry, maar er is niets tegen op mensen met weinig vrienden. Dat betekent vaak gewoon dat het echte vrienden zijn :slightly_smiling_face: