Weinig seks in (lesbische relatie)

Hallo ik ben 24 en mijn partner is 34… nu is het zo dat onze relatie de eerste 2-3 maanden geweldig was op seksueel gebied… ondertussen zijn we 7 maanden verder en is daar niks meer van te bespeuren… ze zegt wel altijd pijn te hebben als we seks hebben gehad… maar dat is nu al 4 maanden aan de gang… ik zelf heb een hoog libido en heb dat ook vermeld voor we iets begonnen samen… ze gaat binnekort wel naar de dokter… maar ja wat als er niets verandert het verlangen van haar kant lijkt wel helemaal verdwenen… als we er over praten zegt ze me gewoon daar geen behoefte aan te hebben dat ze wel 34 is en geen 24 meer… ik zelf ga hier zowat aan kapot… maar zie ze ongelofelijk graag alles is perfect buiten het deeltje intimiteit… ik ben een beetje ten einde raad… ik wil haar niet verlaten gewoon om seks terwijl de rest perfect is… maar ik raak er zo gefrustreerd door dat dat nog het enige gespreksonderwerp is geworden….

Misschien eerst afwachten wat de dokter zegt. En anders zul je het moeten accepteren. Maar jemig, 34 is nog niet zo oud dat je bijna geen seks meer wilt. Het kan best dat ze een laag libido heeft, maar dat hoeft niet aan de leeftijd te liggen hoor. Alsnog kun je haar natuurlijk moeilijk dwingen meer zin te maken. Of je moet accepteren dat je wat minder seks zal hebben of de relatie beëindigen. Je bent nog hartstikke jong en jullie hebben nog geen jaar. Ikzelf zou het eerlijk gezegd wel weten.

Ik wilde vragen of ze de pil gebruikt, omdat bepaalde pillen het testosteron blokkeren en dat heb je als vrouw ook nodig om opgewonden te kunnen worden, maar in een lesbische relatie speelt dat geen rol denk ik.

Jullie zouden ook nog kunnen denken aan een seksuoloog. Ze kijken met een andere bril en kan misschien wel helpen een oplossing te vinden.

Je kan haar niet dwingen om meer seks te hebben, en als ze niet wil dan wil ze niet. Ze gaat naar de dokter, dus dat is al hartstikke goed van haar.

Als dit het enige gespreksonderwerp is (dat jij telkens aanhaalt?), dan zou ik daar mee stoppen. Je legt druk op haar en dat zal haar zin in seks ook niet ten goede komen.

Seks is belangrijk in een relatie en heeft ook invloed op de andere dingen, dus het is niet zo dat je haar verlaat om alleen seks. Maar je moet dit of voor nu accepteren tot de situatie beter is, of er zelf mee om leren gaan. Mocht het niet verbeteren, dan passen jullie op dit vlak niet bij elkaar…

ik zou vooral proberen na te gaan in een gesprek heel voorzichtig wat er zo veranderd is sinds het begin. zit ze minder in haar vel, lichamelijke klachten, of is er toch iets in de relatie? iets moet er zijn, maar geef haar ook de tijd