Weinig ruimte in telefoon

Dag meiden,

ik heb in februari de samsung galaxy txt en een geheugenkaart van 2 GB gekocht. Ik gebruikte mijn telefoon eerst heel veel voor apps, tot ik een keer een melding kreeg: Weinig ruimte, internal phone storage is getting low. Ik heb toen veel apps verwijderd en de melding verdween. Na een tijdje kwam hij weer terug, toen heb ik nog meer apps verwijderd. Zo ging het steeds door en ik ben nu zo ver dat ik bijna al m’n apps heb verwijderd, m’n berichten en zo veel mogelijk foto’s en muziek etc. Daarnaast heb ik de gegevens van de weinige apps die ik nog heb verwijderd maar de melding blijft staan en gaat niet meer weg. Telefoon aan en uit zetten helpt niet, SD kaart verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Nu zag ik op internet dat ik de weinige apps die ik nog heb (whatsapp, youtube en musicdownloader) moet verplaatsen naar SD kaart maar dat kan ook niet. Ik begin nu echt een beetje wanhopig te worden want ik heb eigenlijk helemaal niks meer aan m’n telefoon. Weet iemand hoe ik dit (blijvend) kan oplossen, en dus niet dat de melding na een week weer terugkomt?

Alvast bedankt!

Ik heb precies hetzelfde bij de Samsung Galaxy Apollo. Heel vervelend!

Je kan sowieso het cachegeheugen van je apps verwijderen, dat scheelt veel ruimte. Daarnaast raad ik de app power tune up aan, die kan ook voor jou kijken wat je van je storage weg kan doen.

Hoe verwijder je het cachegeheugen van je apps dan?

Instellingen > applicatiebeheer > open alle apps één voor één > zoek naar cache verwijderen. Kan hele mb’s schelen.

Oh dat heb ik eigenlijk bij bijna allemaal al gedaan, behalve bij whatsapp want dan ben ik bang dat al m’n gesprekken verloren gaan. Heeft in het begin wel geholpen alleen nu niet meer…

Dat heb ik ook echt al maanden met mijn samsung, maar het rare is dat ik sinds ik die melding krijg alweer 10 nieuwe apps heb gedownload terwijl mn geheugen ‘bijna vol zou zitten’

Maar staat die melding er wel gewoon bij jou? Want zolang de melding er staat kan ik bijvoorbeeld ook geen smsjes binnen krijgen…

Ik heb geprobeerd updates te downloaden maar dat lukt ook niet meer.

Bij opslag staat trouwens dit:

Gedownload: 161 MB gebruikt, 19MB vrij
Alles: 161 MB gebruikt, 19 MB vrij
Op SD-kaart: 1.7 GB gebruikt, 130 MB vrij
Actief: 91 MB gebruikt, 150 MB vrij

Hij staat er wel steeds bij mij inderdaad, en het klopt ook dat ik geen smsjes meer binnen kan krijgen. Maar dat is juist het rare, want ik heb ingesteld dat mn smsjes worden opgeslagen op het telefoongeheugen zelf, en niet op de sd-kaart. Ik snap er dus helemaal niks meer van, het enige wat ik vervelend vind is dat ik geen smsjes meer kan ontvangen en ik niet weet waar het aan ligt aangezien mn telefoongeheugen nog 80% vrij heeft :'D

Ja ik vind dit zo gek en ik lees op internet verder ook alleen maar verhalen van mensen die nog wel gewoon ruimte op hun telefoon hebben… Weet jij toevallig hoe je kan instellen dat smsjes automatisch op je SD kaart komen te staan? Want ik weet niet of ik dat heb aan staan of niet en misschien kan dat verschil maken…

Dat had ik ook met mijn Samsung Galaxy Gio.
Toen heb ik App2SD gedownload, waarbij het ook aangaf welke apps naar mijn SD-kaart overgezet konden worden. Het ruimt ook het cache op, wat echt veel scheelt! Moet je wel meerdere malen per maand doen.

Ik ook ja. Vermoed dat het gewoon ouderdom/slijtage is? M’n batterij was ook helemaal dood, heb nu een nieuwe erin en het werkt weer. Maar je opslagruimte zal je wel niet zo makkelijk kunnen vervangen…

Misschien slaat hij sms’jes tijdelijk even op in een cache op je telefoon voordat hij ze op je SD-kaart zet.

Ik heb ook App2SD, maar het probleem is dat apps zoals whatsapp en maps en facebook niet op je geheugenkaart(sd) gezet kunnen worden. Heel vervelend en heb zelf ook nog steeds geen ander oplossing :frowning_face:

Ik heb dit ook bij m’n samsung galaxy gio! Ik vind het een beetje vreemde melding, want soms kan ik dus dan ook geen apps meer downloaden, maar dan 3 dagen later kan ik wel weer een nieuwe app downloaden. Beetje vaag ;s

grotere geheugenkaart?

Dat heb ik ook gehad erg vervelend dat de apps die het meeste geheugen in beslag nemen niet op een sd kaart gezet kunnen worden! Daardoor kreeg ik altijd meldingen terwijl ik echt alleen maar whatsapp, twitter en fb enz. op mijn telefoon had staan en gewoon een 16 gb geheugenkaartje had. Uiteindelijk heb ik volgens mij alles naar fabrieksinstellingen gezet, zodat ik weer wat geheugen had. Nu heb ik er in ieder geval geen last meer van!

Dit probleem heb ik ook. Heel erg. Het irriteert me mateloos!

Ik heb nu een HTC Explorer en ik heb ook een aparte circa 2GB SD kaart erbij, maar heel veel apps kunnen niet naar die SD kaart verplaatst worden? Zo kan ik veel (leuke) apps niet nemen omdat ze niet op mijn SD kaart kunnen.

I don’t know what to do. XD

@ Always: grotere geheugenkaart helpt niet, omdat sommige apps niet naar een extern geheugen kunnen, en dus op je telefoongeheugen staan. :wink:

Dit heb ik ook gehad, kreeg ook geen smsjes meer binnen en het geheugen was ‘bijna vol’… Ik heb toen maar een paar onnodige apps verwijderd en toen mn telefoon opnieuw aangedaan en toen was het weer goed. Maar ik kan nu ook haast geen nieuwe apps meer installeren omdat dan weer het geheugen vol raakt. Echt superirritant…