Weinig praten.

Ik heb sinds zondag een vriend en hij is echt de meest geweldige persoon die ik heb ontmoet in m’n leven. Hij heeft alle eigenschappen enz die ik wilde in een jongen.

Maar er is 1 probleempje, ik ben nog niet helemaal aan hem gewend zeg maar, dus het praten wil nog niet zo vlot. Op msn wel tot 2 uur 's nachts maar liefst, maarja, dat is natuurlijk zoveel malen anders dan in het echt.

Iemand misschien een paar tips of ervaringen hiermee? En hoe heb je 't opgelost. Want ik heb steeds het gevoel dat we echt te weinig praten en dat ik iets moet zeggen. En een goede vriend van me vroeg ook al waarom we weinig praten.
En hoe leer ik snel gewend aan hem te raken, zodat ik me meer op m’n gemak voel. Het is zo vers in 't begin haha en heb al een tijdje geen vriend meer gehad…

1 ding: hoe kan je nou weten dat hij zo fantastisch is als je weinig met hem praat?
en ga het gewoon hebben over luchtige onderwerpen zoals jouw of zijn hobby, over school, dat soort dingen.

Stel vragen, over dingen die je graag wilt weten. Een beetje diepgaande vragen, niet de ‘wat-voor-muziek-luister-je’ vragen want die heb je waarschijnlijk allemaal al gehad :’). En laat het maar gewoon komen, het geeft niet als je af en toe weinig praat, als je maar niet het idee hebt dat je te weinig van elkaar weet. Het kost ook wat tijd om aan elkaar te wennen. Lopen jullie ook hand in hand en dergelijke? Daardoor voel ik me in ieder geval wat meer op m’n gemak, als ik hand in hand loop o.i.d. gewoon omdat je dan ook op een manier ‘contact’ hebt met hem.

Ik had dat eerst ook over msn konden we heel goed praten en aan de telefoon ook en sms en alles maar in het echt waren we wat verlegen tegen elkaar maar na een tijdje ging dat helemaal over en nu hebben we het echt over de raarste dingen xd dus het komt wel over een tijdje. (:

Ik denk dat het idd is zoals fashionisall en Pummel zeggen. :’)

Het ijs breken. Je kan dit doen door verder te gaan over iets waarover jullie praatten op msn of… een grapje ofzo…

zoiets heeft ook wel tijd nodig.
je hebt pas met hem vanaf zondag.
je wilt niet weten hoe ik was toen ik net met mijn vriend (inmiddels ex) was.
ik zat echt als een nerveuswrak op de bank naast hem, maar hij had dat door en begon erover hehe, dat brak wel het ijs.
ik voelde me steeds meer op gemak bij hem, de spanning werd minder.
alleen tja ja er waren nog steeds wel stiltes tja…

dat was ook 1 van de redenen dat hij het uitmaakte.
jezus, ik voelde me steeds fijner bij hem.

maargoed, ik zou zeggen: relax! ontspan maak je er vooral niet heel druk om, waarschijnlijk heeft het wat tijd nodig, zijn jullie allebei nog wat zenuwachtig/verlegen.

goodluck!

Nou zoals ik al zei: ik praat heel lang (en non-stop) op msn met hem, vaak tot in de nacht. Dus, daarbij leer je elkaar ook goed kennen.
Ook doen we vaak op z’n iphone zo’n spelletje truth/dare of you must choose en daar heb je ook de gelegenheid om dingen te weten te komen. Zo weet ik bijvoorbeel dat hij liever blind dan doof zou willen zijn als hij moest kiezen enzovoorts. Is misschien niet altijd even interessant, maar je komt wel veel te weten.

En ehm, tsja het is allemaal nieuw en het komt op z’n tijd wel… maar ik zou graag van mn nervositeit af willen. Hoeft niet per direct ofzo, maar zeker wel binnen 2 weken.
En als ik tijdens de lessen naast’m zit weet ik ook niet zo goed hoe te gedragen. 't Zijn pure zenuwen en hoe ik ervan af kom… meer lichamelijk contact zeg maar, gewoon aanraken enz niet zo schijterig en dat weet ik ook wel en zo ben ik ook echt niet, maar deze keer ben ik echt goed verliefd. Hahaha. In ieder geval thanks allemaal!!

zit je bij hem in de klas:|

maar oke hij is toch je vriendje… dan hoef je toch nergens bang voor te zijn en zenuwachting hij kan niet van je verwachte dat je perfect bent en nooit foutjes maak dus al je ooit iets stoms/ doms zegt dan begrijp hij ook wel dat je zenuwwachtig bent ofzoiets…

Misschien moeten jullie nog aan elkaar wennen? Hij is je vriend dus je kan hem eigenlijk alles vragen/zeggen. In ieder geval, wees gewoon jezelf. En die gesprekken hoeven niet altijd ergens over te gaan of lange gesprekken te zijn. Ik praat over de raarste dingen met m’n vriend (natuurlijk ook wel eens serieus op z’n tijd.) Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Het komt goed!

ohja, sorry had ik even iets te snel overheen gelezen. succes er nog mee!

toen mijn vriend en ik elkaar net ontmoeten hadden we ook altijd hele lange gesprekken over msn maar nu praten we nooit meer op msn maar altijd heel veel en goed in het echt dus ik denk dat dat echt nog wel komt bij jullie!
Wij zijn nu trouwens een jaar samen xD

Ja, ik heb precies hetzelfde! Voor mij is het zelfs een reden geweest om het (eventjes) uit te maken. Ik kon niet zonder hem en andersom, dus we zijn weer samen (bijna een jaar), haha. Maar… hij is niet zo’n prater. Op msn kan het inderdaad best vlotjes gaan, maar als we aan de telefoon zijn of hij is bij mij, dan wil dat gewoon niet. Vaak (eigenlijk altijd) ben ik degene die het voortouw trekt, en moet ik ook blijven praten, anders stopt het gesprek. Soms lijkt hij even een opleving te hebben (grinnik) en dan kan hij best enthousiast vertellen over bepaalde dingen (die hem interesseren, of juist dingen waar hij het helemáál niet mee eens is, werkt ook).
Tip; ik zou discussies uitlokken. Misschien niet de leukste gesprekken (nouja, hou het wel leuk, je hoeft elkaar niet in de haren te vliegen), maar je ontdekt wel wat iemand’s standpunten zijn en waar jullie staan. Ik weet niet hoe jij zelf bent… maar wij eten thuis bijvoorbeeld vegetarisch-biologisch, zij totáál niet. Vaak begin ik daarover en dan kan ik hem wel uit de tent lokken!
Ook over dingen die hem interesseren, kun je een gesprek proberen aan te knopen. Mensen worden meestal wel enthousiast als ze over iets kunnen vertellen waar ze veel van weten/wat hen interesseert. Probeer dan wel met hem mee te praten, anders wordt het weer zo’n monoloog…
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Praat ze! Haha xxx

praat minder op msn, dan heb je meer te zeggen in het echt denk ik… :slightly_smiling_face:

Praten en aan elkaar wennen heeft tijd nodig. Jullie zijn pas sinds 5 dagen echt bij elkaar. Alle contact in het begin is spannend. Stellen moeten elkaar in het begin aftasten, het komt vanzelf! Een goed begin is er, want jullie praten tenminste (op msn dan weliswaar, maar in het echt is een makkelijke volgende stap). Succes!

Veel mensen zijn toch anders op msn enzo dan dat ze in het echt zijn

Maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn…msn kan best een handig hulpmiddel zijn vind ik (:

Klopt
Maar als hij bijvoorbeeld op msn heel spontaan overkomt en in het echt niks zegt, zegt msn dus niks over hoe hij is

Ik heb mijn vriend eigenlijk vooral leren kennen door msn & omdat we het zo gezellig hadden op msn, besloten we (vooral hij :'D) om een x te daten.
Ik heb eigenlijk niet gehad dat ik toen ‘in het echt’ niet met hem kon praten. Hij is wel een vlotte prater, ik iets minder, maar heb gelijk op de eerste date al gewoon goed kunnen praten.

Maar ik denk, zoals de meesten zeggen, dat het allemaal vanzelf wel komt :slightly_smiling_face: en minder proberen op msn met elkaar te praten, in plaats daarvan meer afspreken.