Weinig meisjes meisjes op de Universiteit

Hoi ik merk echt dat er zo weinig meisjes meisjes zijn waar ik studeer en iedereen zo serieus is

Kan dit aan mij liggen omdat ik nog een beetje jong ben?

Zijn jullie allemaal uiteindelijk ook die meisjes meisje fase uitgegroeit?

Ik was vanwege de titel bang dat je die ene troll was :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar uhm nee ik ben er niet helemaal uitgegroeid, maar het is wel minder. Soms als ik laat ben boeit het me niet wat ik aantrek en doe ik gauw alleen mn wenkbrauwen en foundation en hoppa de deur uit, maar vroeger had ik daar echt niet aan moeten denken. Maar ik word nog helemaal blij van make up en hakken hoor.

Ik ben echt totaal niet uitgegroeid uit dat meisjes meisjes fase. Maar ik denk dat dat gewoon aan mij karakter ligt. Ik doe elke dag hakken en altijd make up (foundation,mascara,bronzer/contouren/blush).

Kortom, ik denk eigenlijk dat het gewoon per karakter anders is.

Hangt ook af van je opleiding denk ik. Ik doe een vrouwenopleiding (90% vrouw ofzo) dus daar zie je wel veel meisjes meisjes.

Bij mij zelfde ja. Alhoewel van die meiden wel 80% niet veel doet aan uiterlijke verzorging. Ik draag wel elke dag make-up en probeer wel leuke kleding te dragen. Ook probeer ik hier en daar wel een lolletje uit school te halen (tijdens practicum bijv), want inderdaad bijna iedereen is bestwel serieus.

Maar ik denk idd dat het meer karakter is, dan dat meiden eruit gegroeid zijn.

Ik doe trouwens Gezondheid en Leven, dus vandaar dat veel meiden dat doen.

In het algemeen zie ik weinig meisjes-meisjes bij mij op de universiteit. Maar wij hebben alleen wetenschappelijke richtingen en dat kan er wel wat mee te maken hebben. Bij talen/psychologie/pedagogie/rechten/… zie ik veel vaker mensen die helemaal opgemaakt zijn en veel aandacht aan hun uiterlijk spenderen.

Ik ben absoluut geen meisje-meisje dus ik zit wel goed waar ik zit denk ik. :’) Ik vind het heel mooi als je door een ringetje gehaald kan worden, maar daar heb ik echt de tijd, noch het geduld voor.

ja ik was ooit echt een meisje meisje. maar ben er echt uitgegroeid, ik draag nog graag rokjes maar ik hou mij niet zo meer bezig met fashion en makeup overigens ook geen tijd voor. ik studeer biomedische wetenschappen.

Ik ben juist nog meisjesachtiger geworden sinds ik op de uni zit haha! Verschilt inderdaad ook heel erg per stad en studie, ik doe rechten en daar zijn nou eenmaal veel meisjes. Merk ook dat het bijvoorbeeld in Wageningen heel anders is dan in Amsterdam!

Denk dat dat heel erg aan de stad en de studie ligt. Ik doe een technische opleiding waar véél meer jongens dan meisjes op zitten en ook op de rest van de uni zijn het vooral jongens, dus hier zul je niet snel een meisjes meisje tegen komen

Hangt af van wat je definitie is van meisjes meisjes. Op mijn opleiding is het 50/50 man vrouw met ongeveer de 35 meisjes die ik zou omschrijven als meisjes meisje. Maar als je het het hebt over of ze op hakken lopen en hun gezicht vol gesmeerd hebben met make-up, dan zijn het er ineens 0.

Ligt denk ik ook heel erg aan je opleiding? Sommige opleidingen hebben een enorm percentage vrouwen dus dan zal je ook meer meisjes meisjes zien denk ik dan op een wetenschappelijke opleiding waar het meer verdeeld is of meer jongens in de opleiding zitten.

Ik heb zelf commerciele economie gestudeerd en daar was het aardig verdeeld? Ik ben zelf niet echt een meisje meisje maar wel erg verzorgd.

haha dit.

Maar ik snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt? Meisje-meisje of iemand die serieus is? Zijn 2 verschillende dingen toch.

Bij ons lopen de meeste er verzorgd bij, geen idee of dat meisje-meisje is? Want dan zijn er ook heel veel jongens-meisjes die er ook gewoon vaak redelijk net uitzien.
Maar het verschilt ook of het tentamen periode is of niet :cold_sweat:

Ik heb voor mijn minor gestudeerd in Rotterdam en Utrecht, en ik moet zeggen dat de meisjes daar veel meisjesachtiger zijn (veel moeite voor make-up, haar en outfits) dan in Wageningen waar ik mijn bachelor doe. Maar ik voel me ook niet zo thuis tussen die geplamuurde meisjes dus ik ben blij dat ik grotendeels in Wageningen studeer haha

Ik weet eigenlijk niet of het aan de richting ligt, ik studeer een richting met 70% vrouwen en ik zie eigenlijk heel weinig ‘meisje meisjes’ met hakken, jurkjes en veel makeup. De meesten hebben gewoon een jeans en sneakers aan, meestal ook geen makeup voor in de les te zitten.

Ik denk dat het heel erg aan je richting ligt. Ik doe dan wel geen universiteit, maar op mijn opleiding (Communicatie) zijn er heel veel meiden die uiterlijk heel belangrijk vinden. Ik ook, en eigenlijk ben ik het alleen maar belangrijker gaan vinden.
Het kan ook zijn dat veel mensen zich anders voordoen op de universiteit dan in het echte leven.