Weinig meisjes meisjes op de Universiteit

Hoi ik merk echt dat er zo weinig meisjes meisjes zijn waar ik studeer en iedereen zo serieus is

Kan dit aan mij liggen omdat ik nog een beetje jong ben?

Zijn jullie allemaal uiteindelijk ook die meisjes meisje fase uitgegroeit?

Ik was vanwege de titel bang dat je die ene troll was :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar uhm nee ik ben er niet helemaal uitgegroeid, maar het is wel minder. Soms als ik laat ben boeit het me niet wat ik aantrek en doe ik gauw alleen mn wenkbrauwen en foundation en hoppa de deur uit, maar vroeger had ik daar echt niet aan moeten denken. Maar ik word nog helemaal blij van make up en hakken hoor.

Ik ben echt totaal niet uitgegroeid uit dat meisjes meisjes fase. Maar ik denk dat dat gewoon aan mij karakter ligt. Ik doe elke dag hakken en altijd make up (foundation,mascara,bronzer/contouren/blush).

Kortom, ik denk eigenlijk dat het gewoon per karakter anders is.

Hangt ook af van je opleiding denk ik. Ik doe een vrouwenopleiding (90% vrouw ofzo) dus daar zie je wel veel meisjes meisjes.

Bij mij zelfde ja. Alhoewel van die meiden wel 80% niet veel doet aan uiterlijke verzorging. Ik draag wel elke dag make-up en probeer wel leuke kleding te dragen. Ook probeer ik hier en daar wel een lolletje uit school te halen (tijdens practicum bijv), want inderdaad bijna iedereen is bestwel serieus.

Maar ik denk idd dat het meer karakter is, dan dat meiden eruit gegroeid zijn.

Ik doe trouwens Gezondheid en Leven, dus vandaar dat veel meiden dat doen.

In het algemeen zie ik weinig meisjes-meisjes bij mij op de universiteit. Maar wij hebben alleen wetenschappelijke richtingen en dat kan er wel wat mee te maken hebben. Bij talen/psychologie/pedagogie/rechten/… zie ik veel vaker mensen die helemaal opgemaakt zijn en veel aandacht aan hun uiterlijk spenderen.