Weinig kleren én onzekerheid

Lieve meiden,
Er zit me iets dwars en dat zou ik graag willen delen met jullie. Ik ben 14 en ik ben om eerlijk te zijn best onzeker over mijn uiterlijk. Ik ben onzeker omdat ik mij niet mooi voel in mijn kleren. Ik vindt sommige lichaamsdelen niet mooi (vooral lange benen hebben en een super mini bovenlichaam :cold_sweat: )en loop dan ook onzeker rond en dat merk ik van mezelf en dat vindt ik erg vervelend. Ik ben bang dat leeftijdsgenoten mij lelijk vinden en daarom geen vrienden willen zijn met mij. Ik heb het gevoel dat ik niet veel vrienden heb en heb eigenlijk een soort gedachte in mijn hoofd waar ik in geloof; jij hebt niet veel vrienden. hoe zou dat komen? misschien omdat mensen je niet leuk vinden. jouw gedrag niet of je uiterlijk niet. Ik vind dit best een lastig iets en ik wil er ook zeker wat aan doen. Ik wil heel graag mijn zelfvertrouwen vergroten,of in ieder geval van mijn onzekerheid afkomen. Hebben jullie daar tips voor? Of misschien een advies?

Ik heb al zelf wel wat bedacht. Ik voel mij niet mooi in mijn kleren en daarom wil ik nieuwe kleren hebben die ik kan dragen en waarin ik me wel zelfverzekerd voel. Ik geloof erin dat dat mijn zelfvertrouwen vergroot en mijn onzekerheid doet verdwijnen. Er is echter wel een probleem…
Ook los van het feit dat ik me onzeker voel in mijn kleren nu ben ik ook extreem aan het groeien en passen veel kledingstukken mij niet meer. Ik heb ook best weinig kleren als ik mijn kledingkast vergelijk met die van andere vriendinnen. Maar nu zijn er nog minder kleren bruikbaar… ik wil dus heel graag mijn garderobe veranderen maar we hebben thuis een geldprobleem en hebben het niet zo breed. We leven ook met best wel veel thuis en er is al niet zoveel geld. Ik vind het dan ook heel erg stom dat er voor mij dan geen nieuwe kleding kan worden gekocht. Mijn moeder heeft het er moeilijk mee en ik wil dit onderwerp liever niet wéér aankaarten want daar wordt ik zelf ook droevig van. Ik heb het al eerder gedaan en ik vond het niet zo leuk. Ik zag mijn moeder al stressvol kijken enzo en ze wil ook heel graag kleren voor mij kopen maar het kan niet. Het heeft dus geen zin om het nog een keer met haar te bespreken want er gaat toch niks gebeuren,hoe graag zij en ik het ook willen. Het enige wat dit oplevert is een slecht humeur voor ons beiden door dit gesprek. Maar ik heb nou eenmaal een groeispurt én het doet wat met mijn zelfvertrouwen. Hebben jullie misschien tips hoe ik mijn garderobe kan vergroten? Waar ik leuke nieuwe kleren vandaan kan halen?

Alvast bedankt!

x

Wat vervelend dat jullie een geldprobleem hebben thuis en je zo onzeker bent. Mensen vinden je echt niet minder leuk als je, in jouw ogen, minder leuke kleding aan hebt. Het gaat tenslotte om de persoon zelf en niet om het uiterlijk. Wat je zou kunnen doen is om je huidige kleding die je niet meer past te verkopen (vraag even aan je moeder, misschien heb je een zusje die er in past) en daar nieuwe van te kopen. Of zoek een baantje zoals folders bezorgen waarmee je zelf kleding kan kopen. Een andere optie is om naar de kringloop te gaan. Hier kan je echt pareltjes vinden. Zorg er in ieder geval voor dat je kledingkast bestaat uit veel basics. Met een goede jeans en een simpel shirt zie je er gelijk al leuk maar niet te overdreven uit.

Helemaal mee eens! + lange benen is echt prachtig! Probeer je beste lichaamsdelen (dus die benen) te accenturen. Ik heb ook mooie benen maar een buikje dus ik moet altijd de aandacht op mijn benen en bv haar leggen.

Heel erg bedankt.

Ik denk alleen niet dat ik krantjes mag bezorgen,mijn moeder is heel bezorgd over alles en heeft verhalen gehoord. Pfff… Maar zo’n kringloop is misschien wel een goed idee! En over het kleren verkopen; waar zou ik mijn kleren kunnen verkopen? Kan dat ook niet bijvoorbeeld ook bij zo’n kringloop?

Ik vraag me eigenlijk ook af; hoe ziet een basicgarderobe eruit? Dus als ik dan eens geld heb om te gaan shoppen of als ik ga shoppen; welke kleding moet ik dus alseerst hebben voordat ik begin aan andere (heel leuke maar soms onnodige) kleding?

X

wat rot voor je dat je onzeker bent over je uiterlijk… ik heb daar zelf ook wel last van. maar denk niet dat je vrienden met jou omgaan om hoe je eruit ziet, (voorbeeld, ik draag elke dag een paarse muts naar school, gedraag me als een alternatieve weirdo en heb nogsteeds een vriendengroepje). als je echt het idee hebt dat je vrienden je puur op je uiterlijk beoordelen kun je beter andere zoeken. qua uiterlijk heb ik wel tips: koop, als je kleedgeld hebt, een of twee superfancy dingen zoals een coole hoodie of heel rare oorbellen ofzo. dan ziet niemand dat je voor de rest heel oude of te kleine kleren draagt. helpt ook als je meer zelfvertrouwen krijgt, maar daar kan ik niet zo goed tips over geven… maar mensen letten minder op je uiterlijk dan je denkt en meer op je innerlijk, dus focus daarop. suc6! XX

Hey, hoe oud ben je? Je zou eventueel in een supermarkt kunnen werken, mits je daar oud genoeg voor bent.

Als je je kleding naar een kringloop brengt zul je daar echter geen geld voor krijgen. Vaak verkopen tweedehandswinkels kleding voor zo’n lage prijs dat ze het niet kunnen veroorloven jouw daar ook een deel voor te geven. Maar probeer het eens op United Wardrobe of simpelweg Marktplaats!

En hoe een basic garderobe eruit ziet? Denk dat dat toch wel verschilt voor iedereen hoor. Persoonlijk heb ik zo’n beetje het volgende in mijn kast hangen:

• Blauwe skinny jeans, blauwe rechte broek, blauwe boyfriend jeans en een zwarte broek.
  • Een stuk of 10 verschillende T-shirtjes; Printjes en effen.
  • Een stuk of 6 warme truien; Dit zijn allemaal effen truien. Zowel van die gehaakte truien als van die jersey hoodies.
  • Een paar houthakkersblousjes danwel flannels.

Naar mijn mening is dit wel zo simpel als een winter garderobe kan zijn? Ik weet het niet, hoop dat je daar iets aan hebt.

Verder ben ik op het moment ook heel erg bezig om een stijl te creëeren en daarvoor wil ik van die unique kledingstukken vinden die perfect bij mij aansluiten; Maar dat is een proces wat jaren kan duren, denk ik.

Hee Nutella,

Ik ken je probleem goed en je verhaal grijpt me aan. Ik ben zelf langer dan de gemiddelde vrouw en ben op de middelbare school vaak even lang als de langste jongens, zo niet, de langste van de klas geweest.

Wat voor mij een vrij goeie beginnende oplossing was, en nog steeds is, is een paar panty’s van 60 den of meer in maat XL (puur voor lengte, ik heb dunne benen maar grote panty’s rekken altijd wel mooi mee.) en die dragen met zwarte enkelsokken eronder. Zo blijven de panty’s goed, je voeten warm en mocht er toch een gat in komen, dan voel je die toch niet als je die inmiddels met wat nagellak hebt verholpen en er verder sokjes onder draagt. Deze tip is vooral handig als je graag rokken draagt. Die dingen, waaronder vooral midi- en maxirokken groei je niet echt uit. En mochten ze uiteindelijk toch boven de schenen komen dan lijkt dat even makkelijk zo te horen. Maar ik weet niet of je graag rokken draagt? Een mooie zwarte rok die zo rond de schenen valt met een paar goeie dikke panty’s lijken me in ieder geval dan wel een goed begin voor je.