Lieve meiden,
Er zit me iets dwars en dat zou ik graag willen delen met jullie. Ik ben 14 en ik ben om eerlijk te zijn best onzeker over mijn uiterlijk. Ik ben onzeker omdat ik mij niet mooi voel in mijn kleren. Ik vindt sommige lichaamsdelen niet mooi (vooral lange benen hebben en een super mini bovenlichaam )en loop dan ook onzeker rond en dat merk ik van mezelf en dat vindt ik erg vervelend. Ik ben bang dat leeftijdsgenoten mij lelijk vinden en daarom geen vrienden willen zijn met mij. Ik heb het gevoel dat ik niet veel vrienden heb en heb eigenlijk een soort gedachte in mijn hoofd waar ik in geloof; jij hebt niet veel vrienden. hoe zou dat komen? misschien omdat mensen je niet leuk vinden. jouw gedrag niet of je uiterlijk niet. Ik vind dit best een lastig iets en ik wil er ook zeker wat aan doen. Ik wil heel graag mijn zelfvertrouwen vergroten,of in ieder geval van mijn onzekerheid afkomen. Hebben jullie daar tips voor? Of misschien een advies?
Ik heb al zelf wel wat bedacht. Ik voel mij niet mooi in mijn kleren en daarom wil ik nieuwe kleren hebben die ik kan dragen en waarin ik me wel zelfverzekerd voel. Ik geloof erin dat dat mijn zelfvertrouwen vergroot en mijn onzekerheid doet verdwijnen. Er is echter wel een probleem…
Ook los van het feit dat ik me onzeker voel in mijn kleren nu ben ik ook extreem aan het groeien en passen veel kledingstukken mij niet meer. Ik heb ook best weinig kleren als ik mijn kledingkast vergelijk met die van andere vriendinnen. Maar nu zijn er nog minder kleren bruikbaar… ik wil dus heel graag mijn garderobe veranderen maar we hebben thuis een geldprobleem en hebben het niet zo breed. We leven ook met best wel veel thuis en er is al niet zoveel geld. Ik vind het dan ook heel erg stom dat er voor mij dan geen nieuwe kleding kan worden gekocht. Mijn moeder heeft het er moeilijk mee en ik wil dit onderwerp liever niet wéér aankaarten want daar wordt ik zelf ook droevig van. Ik heb het al eerder gedaan en ik vond het niet zo leuk. Ik zag mijn moeder al stressvol kijken enzo en ze wil ook heel graag kleren voor mij kopen maar het kan niet. Het heeft dus geen zin om het nog een keer met haar te bespreken want er gaat toch niks gebeuren,hoe graag zij en ik het ook willen. Het enige wat dit oplevert is een slecht humeur voor ons beiden door dit gesprek. Maar ik heb nou eenmaal een groeispurt én het doet wat met mijn zelfvertrouwen. Hebben jullie misschien tips hoe ik mijn garderobe kan vergroten? Waar ik leuke nieuwe kleren vandaan kan halen?
Alvast bedankt!
x