weightcare of modifast

Heeey meiden

ik vroeg me af of jullie ervaring hadden met weightcare of modifast.
Wat is nu eigenlijk beter.
ben benieuwd naar jullie ervaring ermee.
wil er zelf ook mee gaan beginnen weet alleen nog niet welke.

Help?

x

Ik denk er ook over om modifast te proberen…

Beide zijn crap, ze zijn gemaakt om snel af te vallen door een tekort aan kcal te geven. Daardoor val je af, maar zodra je normaal begint met eten kom je weer aan. Verder is het geen natuurlijk voedsel maar chemisch gemaakt.

Het beste is natuurlijk een gezonde levensstijl met genoeg gezond eten en sport.

Heb je toch zo iets van “Ik heb een steun nodig” want dat is meestal de rede dat mensen aan de shakes gaan. Zou ik eerder mijn geld uitgeven aan weight watchers.

Alles wat Denna zegt. Het is beide crap. Je moet iets uitkiezen wat je de rest van je leven zou kunnen eten. Die shakes etc zijn niet erg smakelijk dus je zult al snel heel erg trek in slechte dingen krijgen.

Weightwatchers lijkt me een goed programma en ik heb zelf met succes bodieboost gevolgd.

Nee, dan kan je beter whey-shakes gaan drinken in combinatie met gezonde voeding en flink sporten. In modifast etc. zitten heel veel koolhydraten, suikers, vetten en weinig eiwitten. Dus neen.

Oh bah, die chemische troep. Niet aan beginnen!

Asjeblieft doe het niet. Ga gewoon gezond eten en sporten of ga naar een dietist.
Die shakes verpesten je lichaam echt waar.
Je lichaam gaat in de spaarstand omdat het veel te weinig energie binnen krijgt. Alles wat er nog binnen komt (die shakes dus) worden direct opgeslokt door je lichaam. Doordat je te weinig binnen krijgt, ben je dus eigenlijk ondervoed.
Als je dan weer normaal gaat eten, blijft je lichaam in die spaarstand hangen. Je lichaam neemt dus alles op wat je eet, en daardoor ga je gegarandeerd ontzettend bijkomen.
Ik heb al ontzettend veel mensen voorbij zien komen waarbij dit gebeurd is, en voor die mensen is het vrijwel onmogelijk om die kilo’s er weer af te krijgen.

Maar stel dat je nu gewoon op een gewicht bent en daar op blijft? Je eet gezond, en sport… IS het dan niet mogelijk om die shakes te nemen en vervolgens weer op gewicht te blijven?

Waarom neem je die shakes al je al op gewicht bent en het je lukt om daar te blijven? Dan zijn die shakes toch totaal overbodig?
En uiteindelijk ga je meer bijkomen dan dat je was, dus dan is je gewichtsbehoud totaal verpest. Gewoon niet doen dus.

Maar waarvoor wil je die shakes? Het is niet dat er een magisch middel inzit waardoor je op gewicht blijft/afvalt. Het is dat mensen het nemen ter vervanging van een maaltijd en daardoor minder kcal nemen.

Als jij gezond eet en sport, dan zou ik dat vooral blijven doen. Ik heb ooit je before en after gezien en je hebt echt een killer transformatie doorgemaakt. het zou zonde zijn als je shakes ging nemen en opeens je lichaam gaaf verpesten.

Omdat ik er echt nog een paar honderd gram af wil. Meer sporten etc. werkt niet. Dit zou een oplossing kunnen zijn, als ik daarna gematigd eet en org dat het er niet direct weer aankom. Het is niet een permanente oplossing om het vaak te gaan gebruiken o.i.d bij mij. Is ook niet zo dat ik te lui ben om beter te gaan sporten bijv.

Ik snap niet waarom je overweegt om voor een paar 100 gram je lichaam voorgoed te verpesten.

Ik studeer voor dietiste en ik ben in mijn stage al zoveel mensen (met name vrouwen) tegengekomen die een heel hoog gewicht hadden, supergezond aten en er niets afkregen. De oorzaak? Shakes. Bij iedereen.
Echt, begin er niet aan, zeker niet voor een paar honderd gram! Dat ziet echt niemand.

Het gaat er toch niet om of iemand het ziet? Tenminste, i realllly don’t care of anderen me dik vinden.

Wil je echt voor gewichtsverlies gaan of voor cm’er verlies. Het lijkt me dat een paar honderd gram niet echt een verschil in lichaam kan maken.
Is het geen optie om meer krachttraining te gaan doen en dan whey te nemen als ondersteuning om meer spiermassa op te bouwen? Dan kom je wel aan qua gewicht maar verlies je wel cm’ers.

Mag ik je daar een vraag over stellen? Ik zit/zat in zo een situatie wat jij beschrijft. Alleen niet doormiddel van shakes maar doormiddel van overmatig sporten en te weinig eten. Dus ook mijn lichaam in de hongerstand gooien
Ik eet nu al meer dan een jaar gewoon genoeg/gezond en sport normaal. Nu heb ik periodes waar ik gewicht verlies en periodes waar ik gewoon stil blijf staan. Kan het zijn dat mijn lichaam nog herstellende is van die periode? En vooral kan je lichaam herstellen van zo een periode?

Lekker offtopic sorry. Maar ik ben ooit bij een dietiste geweest en die kon me geen antwoord geven want volgens haar had die hongerstand geen invloed en bestond zoiets niet.

Waarom wil je er dan een paar honderd gram af hebben? Dan is dat toch nergens voor nodig?

Ik hoef ook geen cm’s kwijt. Ik moet nog 500 gram eraf om op mijn doel te komen die ik jaren geleden heb gesteld. Ik sport al, ik eet gezond etc. maar blijf steken op dit gewicht, welke aanpassingen ik ook maak.

Vandaar dat ik ‘rondkijk’ naar andere mogelijkheden (En dingen overweeg maar er dus meer over wil weten)

Het kan echt ontzettend lang duren voor je weer uit de spaarstand komt en het is per persoon verschillend. Ik denk dat het zeker niet gek is dat je er nu nog last van hebt.
Ik zou gewoon zo blijven doorgaan, genoeg eten en niet abnormaal veel sporten, gewoon normaal. Uiteindelijk zul je zien dat het wel gaat lukken, maar het gaat misschien ietsje langer duren dan ja… Geduld hebben vrees ik en niet opgeven! :slightly_smiling_face:

Gewoon doorgaan met wat je nu doet. Die shakes gaan je echt niet helpen. Dan kun je jezelf beter gaan uithongeren, stukje goedkoper :"D

Tja het is jouw lichaam maar ik garandeer je dat je over een jaar minstens 3 kilo boven je streefgewicht zit :’)