#wegmetdemonarchie?

Ik zag deze hashtag op twitter, en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
Moet de monarchie afgeschaft worden en Nederland een republiek worden?

Nee absoluut niet.

#wegmethashtags

Ja

Alsjeblieft niet! We hebben het nu heel goed met de monarchie :’)

Ik weet het niet zo goed. Aan de ene kant wel, aan de andere niet… aan deze reactie heeft niemand iets dus laat maar dus lees hier maar over heen :’)

Ik denk dat veel mensen onderschatten wat koningin beatrix (en straks koning Willem Alexander) voor ons land heeft gedaan. Heel veel contacten met landen goed onderhouden! Dat is echt heel belangrijk :slightly_smiling_face:.
We kunnen het op zich ook wel zonder, omdat andere landen dat ook kunnen, maar ik vind het ook wel iets hebben hoor.

Hoeft van mij niet weg hoor.

Ik denk dat als we zonder het Koningshuis verder gaan we dus vet voor lul staan met Mark Flutte en de rest.

we staan meer voor lul met “koning Willem-Alexander” :grinning_face_with_smiling_eyes: dan met Mark Rutte hoor. Moet je je eens indenken. Willem-Alexander als koning. De gedachte alleen al. :’)

Nouja, we kunnen er nog altijd Koning Pils van maken.

Ik heb altijd gezegd dat het me niets uit maakte als onze Bea die troon eens ging verlaten. Nooit bij nagedacht dat Willem-Alexander haar plekje over ging nemen en o god, ik vind dat echt geen gezicht.

Het maakt me verder trouwens niet zo veel uit hoe ons land bestuurd wordt. Op het moment gaat het wel goed en ik heb nergens last van. Lekker zo laten zou ik zeggen. Meestal brengen veranderingen alleen maar problemen met zich mee.

Nee want een president werkt niet.

#Nee

Je weet dat het alleen maar een toneelstukje is wat het koningshuis doet? Ze hebben geen ‘echte’ macht en meestal zijn degene die de functie bekleden ook nog wel aardig bekwaam, dus wat is het probleem?