Weglopen van huis.

Thuis gaat het helemaal niet goed, ik wil ook niet uitleggen wat er precies gaande is. Maar mijn plan is om een brief te schrijven met daarin uit te leggen waarom ik weg ben gegaan ( ben van plan om thuis weg te gaan voor een tijdje of altijd)

Mijn vraag is ik ben 20, kunnen mijn ouders mij terug halen? Politie? En dergelijke? Ik zit er erg mee in me hoofd…

ik zou eerst maar eens met je ouders gaan praten. want je kunt natuurlijk niet zomaar van huis lopen. want dan halen je ouders je terug, of de politie inderdaad. als je ze eerst duidelijk maakt dat je wegwilt, dan kan je toch net zo goed een eigen huis, kamer nemen? je bent 20. dan ben je oud en wijs genoeg daarvoor. lijkt mij.

Nee, ik vind het niet slim. Confronteer ze tenminste door te zeggen dat je dreigt om van huis weg te lopen en als ze doorgaan met hun acties verspillen ze hun kans en kan je weg. Je bent meerderjarig en zover ik het weet mag de politie niet jouw keuze veranderen door je naar huis te sturen…

Weglopen? Waarom ga je niet gewoon op jezelf wonen? Je bent geen twaalf meer…

Ik ben druk bezig met een kamer te zoeken ; en heb me ook ingeschreven. Per 1 Januari kan ik samen gaan wonen met me vriend. Maar tot die tijd wil ik niet thuis blijven, dat gaat gewoon niet meer.

Je hebt geen ander mogelijkheid dan een maandje wachten…

nee hoor.
politie kan je niet terug halen.
vanaf 18 kan dat niet meer, dan ben je meerderjarig.
ik zou echt een maandje wachten.
weglopen heeft geen zin, doe je alleen maar mensen verdriet mee, (denk ik)

Kan je niet die 3 weken bij je vriend slapen?

of bij je opa en oma, vriendinnetjes, kennisen?
Zo kun je die 3 weken ook overbruggen, lijkt me?
En comfortabeler dan onder een brug in een doos zo zie ik weglopen voor me :stuck_out_tongue:

nee ze kunnen je niet terughalen omdat je volgens de wet volwassen bent. maarja ik zou gewoon met ze praten ofzo.

Ja vooral doen, is alles opgelost

een maandje iets huren. Of gewoon een maand je ouders ontwijken.

haha wat 'n sarcasme.

Ja je kan die maand toch wel slijten bij iemand anders?

Waarom weglopen?
Dat vind ik nogal kinderachtig.
Je bent 20 ga op jezelf wonen.

heeee
mijn vraag is waar gaa je dan wonen als je van huis wegloopt??
maarjhaa het lijkt me niet zoo goed idee om wegtelopen :wink:
het lost dan echt niks op

Weet ik niet
OF dat boven de 18 of boven de 21 niet meer gaat
Maar als je 21 bent kunnen ze je zeker niets meer maken!
dus hoelang nog voor je B-day?

Je bent 20, dus doe niet zo puberaal door weg te lopen van je problemen. Sowieso maak je het dan erger. Je kan beter proberen je probleem op te lossen, dan heb je tenminste iets geprobeert en loop je niet zwak weg.

Je bent 20! (’’: vind het woord ‘‘weglopen’’ dan kinderachtig, mja. Ik weet niet wat er thuis aan de hand is, maar heb je geen kennisen/vrienden/familie waarbij je een tijdje kan ‘‘wonen?’’, en trouwens de politie kan je niet oppaken aangezien je al over de 18 bent… (’’:

Waarom zou je weglopen? Het is nog maar voor een maandje, beetje nutteloos lijkt me… En als je het echt niet uithoud inderdaad gewoon bij familie of vrienden aankloppen en vragen of je even kan blijven.