Weggaan ?

Ok, maak je klaar voor een lang verhaal :’)

Dus ik zit nu in het 3de jaar middelbaar. Ik ga naar een school in een dorp, en we zijn met niet zoveel. Of toch in ieder geval niet in mijn jaar. Maar ik en mijn beste vriendin zijn nogal uitgesloten! We horen er niet echt bij en niemand kijkt ooit naar ons. Er zijn zo 3 meisjes die zo alle aandacht krijgen van iedereen en alle jongens van andere jaren enzo. Wij horen niet bij hun, omdat ze ons uitsluiten :’) Maar aangezien we in een klein dorp wonen, is het niet zo dat we eens bij een ander groepje kunnen gaan praten, want er zijn geen anderen… Ik denk dat iedereen op school mijn vriendin en mij als seutjes zien, wat bizar is want dat zijn we zo helemaal niet ?
Hierdoor heb ik ook helemaal geen succes bij de jongens. Wat nogal vervelend is --’ Maar dus mijn vraag is of ik van school zou veranderen ja of nee ? Dan ga ik wel weg bij de mensen waar ik al heel m’n leven mee op school zat, maar ik wil ook niet de ‘mooiste’ jaren van m’n leven verspillen. Ik zit nu juist in de helft dus misschien valt het nog te redden ? :stuck_out_tongue:
Want als ik mijn broer en zus hoor vertellen, zij hebben zo leuke verhalen enzo, maar ik maak helemaal niks mee en het is gewoon saai ! Ik heb maar 1 vriendin ? :s Ik wil graag zo’n groepje van mensen waar je leuke dingen mee doet. Zo als je met 4 vriendinnen bent ofzo. Dat moet toch leuk zijn ?
-Dan heb ik nog een vraag.
Ik zou dan naar een school gaan in een stad op 20 minuten van mijn dorp, maar dan vraag ik me af of het niet vervelend is als je zo ver van je vrienden woont ? En dan zal ik ook nooit naar een fuif kunnen gaan met hun, want mijn ouders zouden me nooit zo laat in een andere stad laten fuiven. En treinen rijden maar tot een bepaald uur … Maar goed dat terzijde :stuck_out_tongue: Hebben jullie hier misschien ervaring mee ? Stoort dat dan ?
En dan zou ik ook naar een school gaan waar een meisje die vroeger in mn klas zat nu naar school gaat. Zij is om dezelfde reden weggegaan denk ik … Ik praat nog wel met haar nu, maar ik ben bang dat ze boos gaat zijn dat ik naar haar school ga dan … (De andere scholen liggen te ver van het station…) En dan zullen we ook dezelfde vrienden hebben want we zitten in hetzelfde jaar dan. Ik wil haar vrienden niet afpakken enzo. Wat moet ik nu doen? Moet ik hier rekening mee houden ?

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn te lange verhalen, en zeker bedankt voor het reageren, want ik weet dat het een ingewikkeld verhaal is. Of toch ingewikkeld verteld in ieder geval. Dankje !

Je maakt je echt zorgen om niks, sorry. Wees gewoon jezelf en ga niet anders doen dan je bent.

Maar ik ga niet anders doen dan ik ben ?
Ik heb geen vrienden ? Dat heeft daar toch niets mee te maken ?

Ja, maar soms is het een saai zo met z’n tweetjes … :kissing:

*een beetje saai

We horen er niet echt bij en niemand kijkt ooit naar ons.

Dat bedoel ik… Je moet je niks aantrekken van de in jouw ogen ‘stoere’ mensen… Je hebt een vriendin en je moet je niet anders gaan gedragen om er meer te krijgen of bij dat groepje te horen… En ik zou trouwens niet naar die andere school gaan want dan laat je je vriendin in de steek…

Ga binnen je dorp naar een dansgroep of toneel ofzo toe? Maak je ook vrienden :slightly_smiling_face:

Ik heb niet één echte vriendin op school, alleen een goede vriend. En dat is ook pas sinds de 5e, de jaren daarvoor ben ik altijd alleen geweest.

Ga gewoon wat vaker leuke dingen doen met je vriendin!

Maar zei vindt het ook niet meer leuk op school en ze is zelfs bereid om mee te gaan ! Maar we zijn altijd zo asociaal dan :confused: Want ik vind één van die meisjes wel leuk en soms doen we eens iets samen, met anderen dan. Dan zouden we ons wel kunnen ‘integreren’ maar zei vindt ze echt niet leuk. Dan zullen we altijd met ons 2’en blijven he !
*Maar als je nog 3 jaar op een school moet zitten waar je het niet leuk vindt voor 1 vriendin …

Ik begrijp dat je het niet zo leuk vind op school en dat je graag meer vrienden wilt hebben. Als ik het goed begrijp wil je naar een andere school om dat je het saai vind zo met weinig vrienden en omdat je meer populair wilt worden, ook onder de jongens. Als je naar een andere school gaat, welke zekerheid heb je dan dat je daar wel meerdere vrienden zult krijgen en dat je daar wel opvalt? Een nieuwe school is niet niets, niemand die je kent, je moet nieuwe vrienden maken wat best moeilijk is plus je vertrouwde omgeving raak je kwijt. Wil je dit echt?

Als je meer vrienden wilt, kan dat ook op een andere manier. Probeer vrienden te maken op een sport, bij het uitgaan of zo.
Je zou ook eens uit kunnen gaan met de mensen van jouw klas, misschien dat jullie elkaar zo beter leren kennen.

Je hebt jouw vriendin, jouw vriendin heeft jou. Probeer er wat leuks van te maken

Ze zijn met 5, waarvan er 2 in mn klas zitten. Ja, dat is het em juist. Mijn vriendin en ik hadden ook dat idee. Het probleem is, er is geen goede sfeer in onze klas en er zou geen enkele jongen (als vrienden) met ons iets doen. En ik heb al eens iets met één van die meisjes gedaan, maar mn vriendin zegt dat ze haar uitsluit en ze vindt haar echt niet leuk.
Maar dat is het probleem nu juist, zo blijven we toch steeds opgesloten ? En ik ga al naar een muziekschool, maar we zijn met zo weinig, met maar 2 meisjes (incl. mij :’) ) en 3 kinderachtige jongens. …

Maaruhm, er wonen toch wel meer dan 5 meisjes in jullie dorp? Je hoeft toch niet perse met die 3 populaire meisjes om te gaan, als er nog meer zijn?

Ik vind dat je je aanstelt.
Ik snap je wel maar wat maakt het in vredesnaam uit dat jullie maar met jullie 2e zijn?
Bij een groep horen is ook niet altijd geweldig hoor…
Ga gewoon leuke dingen doen onder jullie 2e de jongens komen vanzelf wel.

Ja dit is het grappige stuk. De andere meisjes (van andere scholen) zijn allemaal héél goed bevriend met hen, dus dat komt op hetzelfde neer. + ik zou niet weten hoe ik in contact met ze kan komen. :anguished:?

Maar we hebben niets om over te praten, er gebeurt niks in ons leven. :confused:

ik weet niet op wat voor school jij zit, maar er zitten toch wel meer dan 5 meisjes op? ;p

20 min is echt niet ver hoor dat kan toch gewoon

en indd 5 meisjes :open_mouth:

misschien kan je nog vriendinnen worden met mensen uit een jaaqr lager/hoger

het is wel lullig om naar een andere school te gaan voor je vriendin…

Is het niet lullig dan om je elke dag op school te vervelen ? (ik bedoel dus niet tijdens de lessen --’)

Volgens mij wil jij heel erg graag naar een andere school, ik zou het doen! En dat feesten in een andere stad haalt toch niet zoveel uit? Je kan ook bij mensen logeren. Maar vind je die school, op alle mensen die erop zitten leuk dan? Want als dat zo is en je die andere school veel minder vindt, dan zou ik persoonlijk op deze huidige blijven. Je hebt er niet voor niets voor gekozen.