Ok, maak je klaar voor een lang verhaal :’)
Dus ik zit nu in het 3de jaar middelbaar. Ik ga naar een school in een dorp, en we zijn met niet zoveel. Of toch in ieder geval niet in mijn jaar. Maar ik en mijn beste vriendin zijn nogal uitgesloten! We horen er niet echt bij en niemand kijkt ooit naar ons. Er zijn zo 3 meisjes die zo alle aandacht krijgen van iedereen en alle jongens van andere jaren enzo. Wij horen niet bij hun, omdat ze ons uitsluiten :’) Maar aangezien we in een klein dorp wonen, is het niet zo dat we eens bij een ander groepje kunnen gaan praten, want er zijn geen anderen… Ik denk dat iedereen op school mijn vriendin en mij als seutjes zien, wat bizar is want dat zijn we zo helemaal niet ?
Hierdoor heb ik ook helemaal geen succes bij de jongens. Wat nogal vervelend is --’ Maar dus mijn vraag is of ik van school zou veranderen ja of nee ? Dan ga ik wel weg bij de mensen waar ik al heel m’n leven mee op school zat, maar ik wil ook niet de ‘mooiste’ jaren van m’n leven verspillen. Ik zit nu juist in de helft dus misschien valt het nog te redden ?
Want als ik mijn broer en zus hoor vertellen, zij hebben zo leuke verhalen enzo, maar ik maak helemaal niks mee en het is gewoon saai ! Ik heb maar 1 vriendin ? :s Ik wil graag zo’n groepje van mensen waar je leuke dingen mee doet. Zo als je met 4 vriendinnen bent ofzo. Dat moet toch leuk zijn ?
-Dan heb ik nog een vraag.
Ik zou dan naar een school gaan in een stad op 20 minuten van mijn dorp, maar dan vraag ik me af of het niet vervelend is als je zo ver van je vrienden woont ? En dan zal ik ook nooit naar een fuif kunnen gaan met hun, want mijn ouders zouden me nooit zo laat in een andere stad laten fuiven. En treinen rijden maar tot een bepaald uur … Maar goed dat terzijde Hebben jullie hier misschien ervaring mee ? Stoort dat dan ?
En dan zou ik ook naar een school gaan waar een meisje die vroeger in mn klas zat nu naar school gaat. Zij is om dezelfde reden weggegaan denk ik … Ik praat nog wel met haar nu, maar ik ben bang dat ze boos gaat zijn dat ik naar haar school ga dan … (De andere scholen liggen te ver van het station…) En dan zullen we ook dezelfde vrienden hebben want we zitten in hetzelfde jaar dan. Ik wil haar vrienden niet afpakken enzo. Wat moet ik nu doen? Moet ik hier rekening mee houden ?
Heel erg bedankt voor het lezen van mijn te lange verhalen, en zeker bedankt voor het reageren, want ik weet dat het een ingewikkeld verhaal is. Of toch ingewikkeld verteld in ieder geval. Dankje !