wegduwen

hellooo

Kijk, elke keer als ik een beetje leuk contact met een jongen heb dan gaat er iets kriebelen (en niet van leuk vinden) maar echt zenuwen en de kriebels van iehhh dat wil ik niet. is dit gewn door de jongens die ik uitkies of ligt dit aan mij dat ik me niet kan binden of dat ik niet wil dat jongens te dicht bij komen?

Ik voel me steeds opgelucht als ik ze dan heb gezegd dat ik niks wil maar ik wil niet altijd dit hebben.

-xxx-

Volgens mij heb je gewoon bindingsangst

Lijkt me een lichte vorm van bindingsansgt? Of angst voor aanraking.
Als je de juiste jongen gevonden hebt, vertel het hem en zeg dat je rustig aan wilt doen. Ik denk dat het voor jou belangrijk is dat alles rustig gaat, op een manier dat je het wel kan stoppen als je 't echt echt echt niet wilt, maar ook dat je meteen vertrouwen opbouwt.

Anyhow, goodluck!

Is er ooit iets ergs gebeurd dat je afstand van mensen neemt?
Of het is idd gewoon biddingsangst, heel vervelend maar ik denk dat er niet veel aan te doen is helaas…

ja dat wel, mijn moeder is na jarenlang huwelijk weggegaan, ik weet dat het daar mee te maken heeft maar ik probeer het wel tegen te gaan, dank jullie wel(l)

Ik heb dat soms ook. Als een jongen te dicht bij komt met gevoelens of in de kroeg vanuit 't niets intiem wilt zijn, haak ik af.
Ik moet iemand eerst wat beter leren kennen, voel ik me op mijn gemak.

ik herken mezelf hier ook wel een beetje in…

Ik ook,
als een jongen me wilt gaan aanraken of met me wilt gaan zoenen haak ik altijd gelijk af.

Weet je zeker dat je wel écht op jongens valt?

x]

EDIT: ik bedoel alsof je dat hier uit kan opmaken :’)

Als je een jongen nooit écht leuk vind en het liefst het contact met ze afbreekt als het een beetje meer dan vriendschap word kan je het je best afvragen. Zo gek is het niet hoor.

Je bent 15, misschien heb je nog geen behoefte aan een vriend. En associeer je vriendschap met een jongen meteen met een relatie.

Idd!
doe alles rustig aan als je een jongen leert kennen. Ik denk dat je gewoon traag verliefd wordt, zoals mij. En dan bereikt hij het punt van gevoelens terwijl jij daar nog niet eens aan denkt en dat schrikt je af.

mijn moeder zegt dan
deel van de zaak , is eind van het vermaak.

of in het normaal neerlands.
als je weet dat iets van jou wordt/is. dan haak je snel af.
en dat heb ik ook haha.
gewoon rustig aan doen, niemand zet je onder druk.
je weet zelf wanneer je er klaar voor bent.

ik herken jou zo in 1 van mijn vriendinnen! ik denk dat je idd een beetje last hebt van bindingsangst. misschien zit het van je moeder nog zo in je hoofd dat je daardoor nog niet echt toe bent aan een relatie. en dit geeft helemaal niet, je hebt nog de tijd tot je 40ste om een leuke vent te vinden en om kinderen te krijgen (na je 40ste word dat laatste toch een beetje lastiger). ga niet echt op zoek naar een leuke jongen en probeer ook niet teveel je best te doen om hem “beet te houden”. laat de jongen maar meer het werk doen. wanneer het echt de juiste jongen is en hij jou echt heel leuk vind (en jij hem natuurlijk ook) wacht hij wel totdat jij er klaar voor bent. doe het rustig aan.

En wat is het in het Nederlands dan??
sorry, dat moest even

On topic:
Ik zou me er allemaal nog niet te druk om maken.
Wat al eerder is gezegd, ik zou me er nog niet te druk om maken als ik jou was.
Je bent pas 15, de ware zal je echt nog wel vinden.
En als je die dan echt hebt gevonden, ben ik er van overtuigd dat je die gevoelens die je nu hebt bij een jongen, dat je zenuwachtig wordt enzo, niet hebt.

Ik heb dus precies hetzelfde, echt irritant.

Ik heb dit ook heel vaak en ik ben 17 dus het ligt niet aan de leeftijd.
Ik ga na een tijdje allerlei smoesjes verzinnen om niet meer naar hem toe te gaan en vind hem dan ook helemaal niet meer leuk. Nu vind ik een jongen echt heel leuk en heb ik dat gevoel veeel minder. Ik vertrouw hem ook gewoon helemaal. Dus ik denk dat je gewoon eerst bij een jongen volledig het gevoel van vertrouwen moet hebben en dan pas intiemer worden.

Jaa, dat heb ik ook heel erg.
maar de jongens waar dat bij is gebeurd, vond ik ook niet echt leuk ofzo :'D eigenlijk helemaal niet. en dan zie ik mijn vriendinnen gewoon met allemaal jongens dansen en dan heb ik zoiets van nee, als een jongen dat met mij wilt (en die ik dus ook niet leuk vindt). eigenlijk kom ik gewoon geen leuke jongens tegen, haha :stuck_out_tongue:
en ik ben best wel heel erg kieskeurig heb ik het idee.