Weg

Weg.

Ik denk dat je ondanks dat dit best serieus is, je iets teveel druk maakt.
Je foto doorsturen was niet slim van je… Maar goed, iedereen doet wel eens iets doms.
Het lijkt me heel sterk dat ze jou gaan pakken, zeker omdat je hen al kent en je anderen ervan op de hoogte kan stellen wie het zijn en wat ze wilden. Ik denk niet dat je hiervoor aangifte kan doen.
In jouw situatie zou ik gewoon doorgaan met leven en je dagelijkse dingen, ja je bent dom geweest, maar goed, zulke dingen gebeuren wel eens.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze je op gaan wachten bij je werk. Laat je vriend je ophalen komende weken en zie wat er gebeurd.

@ Juno, ik ken ze niet, dat is het hele dingetje een beetje, voor mensen die ik ken ben ik niet bang. Ik heb mijn telefoonnummer op Marktplaats staan, zodat mensen via die manier ook contact met me op kunnen nemen, maar die heb ik er inmiddels afgehaald.

@Soepstengel, mijn vriend kan me niet ophalen, gezien hij aan de andere kant van Nederland woont…

Nee, maar je hebt hun telefoonnummer en die kan je geven aan een vriendin ofzo.
Maar ik betwijfel of er iets gebeurt, want als mensenhandelaar ga je niet eerst mensen benaderen en deze dan daarna meenemen als je een telefoonnr hebt afgegeven van iemand in je cirkel, snap je?

@ Juno, daar heb je misschien wel gelijk in inderdaad. Echter kan het ook gewoon een prepaid telefoon zijn ofzo.
Ik snap je punt inderdaad, misschien denk ik ook wel veel te ver door…

Ik denk dat het voor hen makkelijker is om andere meisjes te benaderen die wel ingaan op zo’n raar voorstel dan dat ze jou in een busje zullen sleuren.

Maar, wees wel voorzichtig, je bent in een kwetsbare positie gekomen dus ik kan me goed voorstellen dat je angstig bent. Misschien kun je met een collega meelopen/reizen 's avonds? Of misschien afspreken met een vriend/vriendin na werk?

@ Eevee, ja daar heb je misschien wel gelijk in.
Collega’s zijn vrijwel altijd op een ander tijdstip klaar met werken omdat niemand bij ons dezelfde dienst werkt. Ik moet maar even nadenken hoe ik kan zorgen dat ik zo min mogelijk alleen ben tussen werk en thuis in.

Waarschijnlijk laten ze jou nu voor wat het is en gaan ze het opnieuw proberen bij het volgende meisje.

Oke, geen idee of het er wat mee te maken heeft, maar is wel heel toevallig zo ineens.

Mijn profielfoto op Facebook is drie uur geleden veranderd, direct nog een keer en daarna twee uur geleden nog een keer. Ik heb het niet gedaan want ik had gewoon les enzo.

Verander je wachtwoord. Ik denk eigenlijk dat het er los van staat, maar toch.

Wat ik vertel/wat er gebeurt of dat ik me zorgen maak? :’)

Ik heb inmiddels mijn Facebook verwijderd en een nieuw account aangemaakt…

Dit is best creepy… Ik zou er voor zorgen dat je inderdaad de komende tijd zo min mogelijk alleen bent. Het onzekere voor het zekere nemen.

Nee, ik heb het telefoonnummer wel opgezocht en ik kwam op zo’n website terecht en er stond wel bij dat het nummer als ‘not safe’ gemarkeerd was ergens vorig jaar. Maar ik ben niet echt achter een naam ofzo gekomen. En heb dus alleen maar dat nummer…
Verder heb ik nu ook twee keer anoniem gebeld naar dat nummer, maar er werd beide keren niet opgenomen.

Heb je het eigenlijk al tegen je ouders verteld?

Ik vind het ook echt heel eng… Ik weet niet of dat van Facebook er iets mee te maken heeft, maar het is natuurlijk wel héél toevallig dat dat een paar dagen na dat app-gesprek is…

Nope, heb het er alleen maar met mijn vriend over gehad. Durf er niet zo goed over te beginnen tegen mijn ouders…

Dat snap ik wel… Maar ik zou het wel doen.

Ja, moet misschien maar wel…

Nee, na zondag niks meer van gehoord…