weg

weg

Als je er last van hebt moet je toch een zeikpersoon zijn. Spreek anders gewoon af dat hij na 22:00 o.i.d een koptelefoon opzet? Als je niet duidelijk bent, zit je er alleen maar meer mee.

Misschien een keer samen met z’n andere buurman/vrouw het aankaarten? Met zn tweeën komt het vast wat duidelijker over.

Maak inderdaad concrete afspraken, bijv. niet na 22.00 (wat volgens mij ook de regelgeving is, dat er tussen 22.00 en 8.00 geen overlast mag zijn. Bij mij staat dit zelfs in de huurafspraken.
Als dat niet helpt, ga dan met nog twee buren (die aan de andere kant van de woning en misschien jouw begripvolle buur) een keer aanbellen en zeggen dat meer mensen er last van hebben.
Als dat nog niet helpt, ga je ofwel naar de verhuurder van het pand óf je schakelt de politie in. Vaak heeft de verhuurder liever dat de politie wordt ingeschakeld omdat dat een ‘neutrale’ partij is, maar je kan ook heus wel gaan klagen bij de verhuurder, lijkt me.

Als je overlast hebt, probeer dat dan op te nemen. Ik maak nu altijd een video als ik overlast heb van mijn buur, mocht ik het toch heel storend vinden en ze houdt niet op dan heb ik wel het bewijsmateriaal. Misschien heel hard, maar liever voorbereid dan andersom.