weg

Scheren kan wel kwaad maar harsen niet. Bij harsen komt het meestal hetzelfde terug of minder dik.

Ieder mens heeft armhaar, bij jou viel het toevallig op of die jongens zochten gewoon iets om jou mee te plagen. De volgende keer zou ik ze gewoon dom aankijken, ‘‘ja, dus?’’.

Knip het anders een beetje

Je kunt het ook gewoon scheren hoor als je dat wilt en fijner vindt.

"
Haartjes komen dikker, donkerder en stugger terug na het scheren
Nee, dit is echt niet waar. In 1928 is hier al een onderzoek naar gedaan en ook recentere onderzoeken laten zien dat de haren die terugkomen na het scheren niet dikker, donkerder en stugger zijn. Het kan alleen wel zo lijken, want het uiteinde van een haartje is vaak dunner dan de aanzet. Voor de scheerbeurt zullen haartjes er dan ook fijner uitzien dan de stoppeltjes die ervoor terugkomen. Zo is deze fabel waarschijnlijk de wereld ingekomen. Daarbij komt dat de dames en heren vaak voor of tijdens de puberteit beginnen met ontharen. Het kan heel goed dat de haren dan ineens wat dikker zijn. Maar dit heeft alles te maken met de veranderingen in de hormoonhuishouding, niets met het scheren zelf." - http://www.dr-jetskeultee.nl/ontharen-de-feiten-en-fabels/obj10624481

Ik zou het niet scheren, want stoppels op m’n armen lijkt me geen fijn idee. Je zou het een beetje kunnen bij knippen? Waarschijnlijk valt het verder niemand op, maar wouden die jongens gewoon iets zeggen.

Ik heb 1x m’n armen geschoren, nadat een stel jongens er stomme opmerkingen over maakten, de grootste fout van m’n leven ongeveer. Het is nu al wel weer wat bleker door de zon etc. maar voor mijn gevoel kwam het wel echt langer en donkerder terug.

Ik zou er niets aan doen, en hoewel zo’n opmerking echt heel heel heel vervelend is, probeer je er niks van aan te trekken. Ieder mens heeft armhaar en dat is echt enorm normaal.

Is het lang of gewoon donker? Want als het donker is kun je het bleken.

Eventueel kun je het ook wel waxen. Als het dan teruggroeit groeit het eerst dunner terug en minder.

jongens van jouw leeftijd kunnen gewoon nogal kut zijn
Tegen mij zeiden ze: We moeten zien aan je schoenen wat je voorkant is (a.k.a. je hebt geen tieten)
Nu vechten de jongens nog net niet om me als ik single ben en zitten die jongens zielig in hun kamer weg te kwijnen omdat niemand ze wilt.

Er zijn echt dingen die ik belachelijk vind, en dit is er een van. Iedere mens heeft armhaar, waar hebben die jongens het in hemelsnaam over? Ik zou het lekker laten zitten, scheelt een hoop gedoe met allemaal middeltjes.

Die jongens zijn gewoon kut… Ik snap dat het je onzeker maakt, maar ieder mens heeft haar op de armen, ook vrouwen. Als het echt donker of heel veel is, kun je het misschien wat bijknippen of anders zou ik harsen of epileren. Pijnlijk, maar scheren is ook wel een gedoe en geeft stoppels. Maar ik zou het zelf gewoon laten zitten tenzij het overmatig veel is maar waarschijnlijk willen die gasten je gewoon pesten.

Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Ik had vroeger blonde haren op mijn benen en die zijn nu echt zwart.

Je moet je niks aantrekken van die jongens, het hoort gewoon bij jou.
Wanneer het je echt onzeker maakt kan je er voor kiezen de haren te bleken (wanneer ze donker van kleur zijn). Ontharen raad ik af omdat ik het ontbreken van armhaar raar vind maar er zijn ook mensen die daar voor kiezen.

Je verhaal herken ik wel omdat ik zelf ook redelijk veel en donker armhaar heb en jongens ook zulke opmerkingen hebben gemaakt. Maar de meeste mensen letten er niet echt op, volgens mij ben ik de enige die er ooit een probleem van heeft gemaakt.

Ik heb het vroeger ook wel eens geschoren, kun je beter niet doen. Is het de kleur of de lengte? Voor de kleur kun je het bleken en voor de lengte met zo’n klein nagelschaartje knippen, gaat perfect.

Ik heb ook redelijk wat armhaar, het zit gewoon in mijn genen. Ik heb er een soort van mee leren leven. Het is wat het is.
Maar deze zomer ga ik het proberen te verbleken met een citroen. Even kijken of het werkt.