weg

-

sorry maar je kon toch niet weten dat hij jou niet leuk vond.
en je kunt het nu toch niet meer terug draaien, dus wat heeft je vriend eraan om dan kortaf tegen jou te gaan doen? juist niks…
jij kon ook niet weten hoe het ging lopen…

Iedereen kijkt anders tegen de eerste keer aan. Sommige mensen maakt het niet zo enorm veel uit met wie het is omdat het ze meer gaat om de seks dan om de persoon (waar ik niets op tegen heb), en sommige mensen wachten op ‘de ware’. En dan is er nog alles daar tussenin. Dat is allemaal persoonlijk, en ik vind niet dat hij het recht heeft te oordelen over de keuze die jij hebt gemaakt!
Zoals al gezegd is, jij wist ook niet hoe het ging lopen met die eerste jongen, helaas niet zo goed, maar daar kan niks meer aan veranderd worden. Jij hebt er wat van geleerd (namelijk wat seks voor jou betekent, waar je eigenlijk alleen door ervaring achter kon komen), en dat is fijn, maar het gaat hem verder eigenlijk niets aan. Daarmee bedoel ik dat je hem niks verschuldigd bent (zeker niet je maagdelijkheid ofzo) en dat zijn ‘teleurstelling’ nergens op slaat. Hij weet toch ook niet of hij de ware is voor jou.

Kortom, probeer er niet te veel mee te zitten! Je hebt een foutje gemaakt, ach, jammer maar helaas, al doende leert men, en ik denk dat jouw persoonlijke spijtgevoel wel overgaat in de toekomst. Probeer je vriend te laten inzien dat wat jij in het verleden gedaan hebt niets afdoet aan jouw gevoelens voor hem nu; het staat echt los van elkaar.

-

Hij moet zich niet zo aanstellen, zoals hierboven ook al staat: Hoe weet hij dat hij wél de ware is voor jou? Misschien gaat jullie relatie ook wel weer over, dan zou je toch gewoon hetzelfde probleem krijgen?

Ik denk dat het misschien een vorm van onzekerheid is. Hij heeft nog geen seks gehad en weet dus niet wat hem te wachten staat en wat hij moet doen, maar jij weet dit al wel en misschien vind hij dat gewoon spannend. :wink:

Je kunt niks meer doen. Het is gebeurd, je kunt het niet terug draaien en hij weet dat je er spijt van hebt. Ik vind persoonlijk ook dat hij zich hier nu bij neer moet leggen.

Je hebt een fout gemaakt, da’s al erg genoeg voor je. Het gaat over het verleden, er nu ruzie om hebben heeft geen nut, hij moet t maar accepteren…

Hmm, ik vind dit eerder jouw probleem dan die van je vriend.
Plus dat ik vind dat je ook niet fout bent. Jij was wel verliefd op de jongen waar je voor het eerst seks mee hebt gehad. Ik vind dus dat je indirect wel op de juiste hebt gewacht, want jij was verliefd op hem en voelde je wel goed bij hem.

Dat die jongen eerder in de picture kwam dan je eigen vriend nu momenteel, kun jij niets aan doen. Ik vind dat je vriend dit zich niet zo moet aantrekken, voor hetzelfde geldt had je het al veel vaker gedaan met vreemden gedaan!

-

Beginpost weg. Slotje.