Weg. -----> Wat vind je ervan?

Heee!
Ik ben een verhaal aan het schrijven over een meisje wat gaat verhuizen naar een prachtvilla.
In Assen.
Zelf woont ze in tilburg.
Ze gaat dus verweg vandaan bij haar vriendinnen.
In tilburg gaat alles prima, ook al vallen de cijfers wel een tegen
In assen gaat het een stuk minder soepel…

Hier het eerste deel.

Ik doe de deur open en klop het sneeuw van me af. Ik ril, wat is het koud buiten. Ik doe mijn laarzen en jas uit en stap de heerlijk verwarmde kamer binnen. Mijn moeder zit al op me te wachten met een kop warme chocomel. ‘Hoe was het op school?’ Vraagt ze me als ik tegenover haar aan tafel ga zitten. Ik haal mijn schouders op. ‘Gaat,’ antwoord ik. Ze hoeft niet te weten dat ik net een 3 voor geschiedenis heb. ‘Oké, drink maar snel je chocomel op, anders is hij dadelijk koud.’ Ik gehoorzaam.
‘Wist je trouwens dat Tante Barbara, Ome Bart en je nichtje Nicole vannacht blijven slapen,’ vraagt mijn moeder terwijl ze haar lege kopje koffie op de aanrecht zet. Van schrik spuug ik bijna mijn chocomel uit. ‘Wat?!,’roep ik verontwaardigd’

Door? of stoppen?

Ben best benieuwd.
1 tip:
Neem een nieuwe regel als iemand iets zegt, zo:

Mijn moeder zit al op me te wachten met een kop warme chocomel.
‘Hoe was het op school?’ Vraagt ze me als ik tegenover haar aan tafel ga zitten. Ik haal mijn schouders op.
‘Gaat,’ antwoord ik.

dat commentaar kreeg ik ook toen ik met mijn verhaal begon (;

Dankjewel zal ik doen!

ik ben wel benieuwd up!

Ik doe de deur open en klop het sneeuw van me af. Ik ril, wat is het koud buiten. Ik doe mijn laarzen en jas uit en stap de heerlijk verwarmde kamer binnen. Mijn moeder zit al op me te wachten met een kop warme chocomel. ‘Hoe was het op school?’ Vraagt ze me als ik tegenover haar aan tafel ga zitten. Ik haal mijn schouders op.
‘Gaat,’ antwoord ik.
Ze hoeft niet te weten dat ik net een 3 voor geschiedenis heb.
‘Oké, drink maar snel je chocomel op, anders is hij dadelijk koud.’
Ik gehoorzaam.
‘Wist je trouwens dat Tante Barbara, Ome Bart en je nichtje Nicole vannacht blijven slapen,’ vraagt mijn moeder terwijl ze haar lege kopje koffie op de aanrecht zet.
Van schrik spuug ik bijna mijn chocomel uit.
‘Wat?!,’roep ik verontwaardigd.
‘Niet nu en niet hier! Ik heb proefwerkweek, mam, kan ik nou leren als dat strondvervelende kind heel de tijd aan mijn kop zeurt, en ik heb al een 3!’
Evies moeder kijkt geschrokken naar haar dochter. ‘Een 3? Waarvoor dan? Had je niet goed geleerd? Is er iets?’
Ik doe moeite mijn lach in te houden.
‘Mam, nee, er is niks, een 3 voor geschiedenis, ik had wel goed geleerd maar de verkeerde stof.’ Lieg ik snel.

ik doe ff opnieuw vanwege die tip:D

ik ben benieuwd hoe het verder gaat, upje!

Je moet de leestekens anders toepassen;
‘Mam, nee, er is niks, een 3 voor geschiedenis, ik had wel goed geleerd maar de verkeerde stof.’ Lieg ik snel.

Je begint niet een nieuwe zin, maar het loopt door
Dus:
‘Mam, nee, er is niks, een 3 voor geschiedenis, ik had wel goed geleerd maar de verkeerde stof,’ lieg ik snel.

Verder is het een kort stukje om te oordelen, want ik heb nog geen idee wat de draad van het verhaal is. edit: dat ze gaat verhuizen las ik wel, maar we moeten de rest maar afwachten voordat we weten wat er in haar omgaat.

Bovendien begin je veel zinnen met ‘Ik’; dat leest niet prettig.

Ben benieuwd hoe het verder gaat.

upje

verder?