Hallo Ladies,
Ik heb een project op school voor kunst, waarbij ik een collage maak.
Het concept dat ik heb gekozen is dat mensen keuzes maken voor schoonheid waarbij het niet eens meer menselijk is. Dat verschilt heel erg, maar een bekend voorbeeld is natuurlijk cosmetische chirurgie. De high-heels-surgery (een poosje geleden stond daar een artikel over op girlscene, een operatie om beter op hakken te kunnen lopen), maar ook dat mensen zoveel operaties doen, net zolang tot ze op een tijger/duivel/o.i.d. lijken.
Maar ook de bekende schoenen van Alexander Mc Queen, waarbij de vorm van de menselijke voet helemaal niet meer te zien is, het wordt een beetje buitenaards.
Ik vind het lastig om hier concreet vorm aan te geven. Er moet gefocust worden op Media, het onderwerp van de opdracht is lichaam in de media. Dat kan heel breed opgevat worden, vrijwel alles is goed.
Ook vind ik het lastig om meer voorbeelden te bedenken. Ik zoek eigenlijk naar hetzelfde als de Alexander Mc Queen schoenen, maar dan natuurlijk weer bij iets anders.
Heeft iemand voorbeelden? Ideeën? Wat is jullie mening hierover? Ik vind de discussie ook heel interessant, dus barst los