Weg met het koningshuis ( POLL )

Weg met het koningshuis?
  • Ja, weg ermee!
  • Nee, blijven
  • weet ik nog niet zo goed,

0 stemmers

Heej!
Ik vroeg me eigenlijk wel af, wat vinden jullie? moet het koningshuis blijven of niet?
en waarom :grinning:?

zelfs vind ik dat ze wel weg kunnen. het kost bakken en bakken met geld, en ze zijn ermee geboren, en hebben er niks speciaals voor hoeven doen om koning of koningin te worden ! het is nogal on democratisch.

ik vind het traditioneel, overal in de geschiedenis komt het terug.
van mij mag het blijven.

haha ik had daar donderdag nog een betoog over gehouden xD
dus weg met het koningshuis! ze doen bijna niks voor nederland en het is te duur!
ze geven per dag ongeveer 38000 euro uit joh!

van mij mogen ze blijven hoor! alleen zouden ze inderdaad wel wat minder geld kunnen uitgeven.

Maar vind je omdat het in de geschiedenis het zo staat, het al dat geld waard?

Ik weet geen ƩƩn goede reden waarom ze zouden moeten blijven…
Iemand die macht heeft omdat hij goed geboren is, dat is toch superouderwets, wat is dit nou voor een democratie?

Nou t ā€œwerkā€ wat ze doen ken ik niet zo, ik weet wel dat ze bakken met geld uitgeven.
Als ze goed werk leveren mogen ze van mij blijven als ze maar bezuinigen op vakantiehuisen en dure hoeden

[b]Weg ermee!

In NL hebben we een democratie en het koningshuis is niet democratisch gekozen. Het koningshuis heeft een rol in het bestuur van het land, ik vind dat dat alleen gekozen mensen zouden moeten hebben. Het koningshuis kost bovendien bakken vol met geld.
[/b]

Aan de ene kant vind ik het wel dat het bij Nederland hoort. Koninginnedag bijvoorbeeld blijft leuk en is een traditie. En oranje is natuurlijk wel de kleur van ons land en dat hoort er wel bij.
Maar ik ben ertegen dat ze zoveel geld hebben en dat ze geweldig zijn alleen omdat ze dan van Oranje heten.

Nee, het hoort bij Nederland.
Blijven dus.

~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~~~[b][message=4628980,noline]sofie23 schreef op 16 January 2010 @ 12:35[/message]: Weg ermee!

In NL hebben we een democratie en het koningshuis is niet democratisch gekozen. Het koningshuis heeft een rol in het bestuur van het land, ik vind dat dat alleen gekozen mensen zouden moeten hebben. Het koningshuis kost bovendien bakken vol met geld.

Helemaal niet, het enige wat Beatrix doet is nieuwe wetten ondertekenen en als ze het er niet mee eens is mag ze opstappen, wat is dat nou voor rol?

Ik vind dat ze mogen blijven, het is een traditie zoals al gezegd werd en ze horen gewoon bij NL, maar ze mogen wel minder geld uitgeven.

Het koningshuis hoort gewoon bij nederland, misschien niet bestuurlijk, maar wel symbolisch, ook dat is belangrijk. De belangrijkste taak van het koningshuis is Nederland zich 1 land laten voelen, ook zijn relaties met andere landen heel belangrijk.

het staat leuk tegenover andere landen.
maar voor mij hoeft het niet. het hoort misschien bij
de geschiedenis van nl. maar we hebben er toch niet zoveel
aan? we betalen volgens mij alleen maar.

-haha ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.

Ik weet niet waarom, maar toch heb ik liever dat ze blijven. Het is vertrouwd of zo en ik vind 't toch een gezelliger idee dan alleen zo’n stoffige president. Vraag me niet waarom, maar ik vind 't wel sfeer hebben ofzo. Dus: blijven.

enn… wat nou als we het koningshuis wel houden? maar gewoon geen ene cent meer geven? ik bedoel. ze hebben nog miljarden daar kunnen nog wel een paar generaties van doorleven hoor !!

goed idee. :woman_student:

Ja,inderdaad,dat dacht ik ook.

blijven

Ik vind dat ze te asociaal met ons geld omgaan, veel te veel uitgeven.