Weg gelopen tijdens feest. Ben ik een zeikerd?

Hallo,

Gisteren had ik een feest van een vriend van mijn vriend. Ik had hem en die vriendengroep nog nooit ontmoet, dus voor mij was het nog spannend. De broer van mijn vriend (waar ik het niet goed mee kan vinden) en een vriend van hun gingen ook mee. Ik had wel verwacht dar mijn vriend mij een beetje op sleeptouw zou nemen, maar dat deed hij dus niet. Ik ging op de bank zitten en hij ging 3 stoelen naast mij zitten. Verder kreeg ik telkens een rare reactie van zijn broer als ik een gesprek met iemand aan wilde knopen. Zoals: waarom praat je tegen hem? Ook riep hij iedere keer -mijn naam- haal eens bier voor ons. En kwetsende dingen. Mijn vriend deed niets en dat vond ik nog het ergste. Ik ben ba 3 uur weggelopen naar t station om de trein te pakken. Toen kon mijn vriend ineens wel achter mij aan komen rennen. Ik heb gezegd dat hij maar weg moest blijven en ik alleen naar huis zou gaan. Hij smeekte om toch mee te gaan, maar ik zei: wat kan ik daar nu nog doen, ik sta daar nu hartstikke voorschut en zelfs jij neemt t niet voor mij op. Uiteindelijk id hij terug gelopen naar dat feest en ik naar het station. Toen ik in de trein zat kwam hij aan rennen en nam ook de trein. Uiteindelijk had hij mij gevonden in de trein en is naast me komen zitten. Ik heb de hele weg niets gezegd. Daarna heb ik een taxi gebeld en naar huis gegaan.

Uiteindelijk was dit voor mij de beste oplossing omdat ik zo niet mijn avond wilde doorbrengen. Vinden jullie dat ik me aangesteld heb? En dat ik een zeikerd ben?

Vind ik niet hoor! Ik had hetzelfde gedaan.
Ik vind het zelf logisch dat je vriend je een beetje op sleeptouw neemt in zo’n situatie.
Ten eerste doet hij dat niet niet en daarnaast neemt hij het ook niet voor je op.
Ik begrijp je reactie dus wel. Verder zou ik er niet een al te groot probleem van maken. Gewoon even over hebben en klaar. Leg hem dan gewoon uit wat je van zijn gedrag vond en waarom je zo reageerde. Hij zal het vast wel begrijpen.

Ik vind dat je een hele goede en knappe beslissing hebt gemaakt!

Ik snap dat je vriend niet de gehele avond bij jou kan zijn, maar het was wel op zijn plaats geweest om je te verdedigen en te helpen met die broer van hem. Heel goed dat je hier zelf initiatief in nam om weg te gaan…

Ik vind het ook knap van je dat je bent weggegaan. Ik zou dat denk ik niet ‘durven’. Ik vind het echt lullig van je vriend dat hij niet had gezegd dat zijn broer moest stoppen met die opmerking of iets dergelijks.

wow dit is best erg. Nee je bent geen zeikerd en je hebt juist de goede beslissing genomen! Ik weet van mezelf namelijk dat ik bier had gehaald (als hij dat zei) om het vervolgens over die kop van die broer te gieten. Jij hebt je juist volwassen gedragen

anyways het is niet netjes van je vriend om je zo alleen te laten en je vervolgens ook niet te verdedigen. Maar misschien durft hij zelf ook niet zo goed tegen zijn broer in te gaan? Ik zou het er nog even heeeel goed met je vriend over hebben.

Goed dat je bent weggegaan. Zou het nu loslaten. Je hebt hem duidelijk gemaakt wat je ervan vindt, dus nu is het klaar, zand erover. Als jullie weer een keer een feestje hebben dan kun je hem er nog eens aan herinneren, maar er niet nu in blijven hangen.

Nee, je hebt je zeker niet aangesteld. Heb je al een gesprek met je vriend aangeknoopt?

Bravo dat je zo initiatief hebt genomen. Je hebt je zeker en vast niet aangesteld.

Waarom zou je ook op zo’n feestje blijven als je je niet amuseert + Je buitengesloten word en je vriend je niet helpt.

Heb je al met je vriend hierover gepraat??

Je hebt je zeker niet aangesteld! Ik ben echt onder de indruk dat je gewoon weg bent gelopen en niet meer terug bent gegaan, dat zouden velen niet durven. En zoals hierboven vermeld is wel even een gesprek met je vriend aanknopen hierover. X

Dappere beslissing! Ik vind het goed dat je weg bent gegaan, zoals ze daar met je omgingen, dat kan niet. Ik vind het ook raar dat je vriend niet voor je opkwam, heb je daar inderdaad al met hem over gepraat?
Maar meid, je hebt je zeker niet aangesteld, je hebt de juiste keuze gemaakt!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Helaas heeft hij het afgelopen maandag uitgemaakt omdat hij vind dat we niet echt bij elkaar passen. Dit topic kan dus gesloten worden.

Waarom heb ik het gevoel dat zn broer op m ingepraat heeft :’)

Anyways, heeeeel veeel sterkte meid!!! Er komt vast wel weer iets leuks op je pad :slightly_smiling_face:

Aww sterkte! En ik vind het superknap van je dat je bent weggelopen. Waarschijnlijk had ik mezelf opgevreten van binnen en me de hele avond geërgerd maar niks durven zeggen. Kan een voorbeeld aan jou nemen in dit soort situaties.

Ik was ook weggelopen. Geef jezelf hier niet de schuld van, jij had goed gehandeld door bij die idioten weg te lopen die avond. Ik zou ook niet met idioterie geïnfecteerd willen worden.

TS, heel veel sterkte! Zoals Nacho al zei, er komt vast wel weer wat leuks op je pad. Ik hoop dat je iemand tegenkomt die je de liefde geeft die je verdient :sob::muscle:

Wat een lullo joh… Maar je bent wel beter af zo denk ik. Een jongen die niet eens voor je opkomt, dat moet je niet hebben. Wilde je dat slotje nog?

Wat vervelend. :sob::muscle: sterkte mop!