Hee meiden, ik zit nogal met iets in de maag. Ik werk nou bijna een jaar bij de bakker, in de winkel als verkoopster. Ik werk hier elke zaterdag van 7.00-16.30. Nou is het een vrij kleine winkel, waardoor we met weinig werknemers zijn, zo’n 6 personen. Bij mijn sollicitatie hadden ze aangegeven dat ik in de vakantie meer uren kon maken. Ik speel bij een dweilorkest, waardoor ik soms vrijdag 's avonds laat thuis kom, en zaterdag overdag weg moet. Nu kan ik bijna nooit vrij krijgen op zaterdag, ze verlangen van mij dat ik elke zaterdag werk. Verder heb ik geen extra uren in de vakantie gekregen, in de zomervakantie alleen een extra morgen :S. Bovendien moet ik als ik op vakantie wil aan hun “vragen” of ik wel op vakantie mag… Nu ben ik dit een beetje zat… Ik kom telkens geld tekort, en ik kom in de knoei met mijn hobby. Ik heb ook mijn verplichtingen tegenover de kapel. Eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk weg, maar kan ik dit wel maken? Ik heb ondertussen ook al een ander baantje gevonden, waar ze wel flexibele werktijden hebben, waar ik in de vakantie zoveel kan werken als ik wil en waar ik per uur zelfs meer verdien… Wat zouden jullie doen??
p.s. sorry voor het lange verhaal