Weg bij mijn werk of is dit asociaal?

Hee meiden, ik zit nogal met iets in de maag. Ik werk nou bijna een jaar bij de bakker, in de winkel als verkoopster. Ik werk hier elke zaterdag van 7.00-16.30. Nou is het een vrij kleine winkel, waardoor we met weinig werknemers zijn, zo’n 6 personen. Bij mijn sollicitatie hadden ze aangegeven dat ik in de vakantie meer uren kon maken. Ik speel bij een dweilorkest, waardoor ik soms vrijdag 's avonds laat thuis kom, en zaterdag overdag weg moet. Nu kan ik bijna nooit vrij krijgen op zaterdag, ze verlangen van mij dat ik elke zaterdag werk. Verder heb ik geen extra uren in de vakantie gekregen, in de zomervakantie alleen een extra morgen :S. Bovendien moet ik als ik op vakantie wil aan hun “vragen” of ik wel op vakantie mag… Nu ben ik dit een beetje zat… Ik kom telkens geld tekort, en ik kom in de knoei met mijn hobby. Ik heb ook mijn verplichtingen tegenover de kapel. Eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk weg, maar kan ik dit wel maken? Ik heb ondertussen ook al een ander baantje gevonden, waar ze wel flexibele werktijden hebben, waar ik in de vakantie zoveel kan werken als ik wil en waar ik per uur zelfs meer verdien… Wat zouden jullie doen??

p.s. sorry voor het lange verhaal :flushed:

Ik zou weggaan als ik jou was.
Als je liever ergens anders werkt heeft het geen zin om daar nog te zijn, dat is ook niet echt motiverend.

Trouwens, als je op vakantie wil zul je dat ALTIJD aan je werkgever moeten vragen, niet alleen daar hoor.

Mij lijkt de keus heel simpel.
Ga voor je nieuwe baantje.
Maar houd er wel rekening mee dat je een uitwerktermijn hebt.
Tenminste dat ga ik vanuit.
Ik zou zo snel mogelijk het gesprek aangaan met je leidinggevende.
Maar ik zou morgen nog wel gaan.

Waarom zou je daar geen ontslag kunnen nemen? Ik denk wel dat je ze de tijd moet geven om een nieuw iemand te vinden en misschien nog even een maandje daar moet volhouden maar dat moet je met hun overleggen

Ik vind het niet erg raar dat ze verwachten dat je elke zaterdag er bent, je bent (neem ik aan) aangenomen voor de zaterdag. En het vragen voor vakantie vind ik ook vrij normaal, anders gaan ze ervan uit dat je beschikbaar bent.

Ik zou voor je nieuwe baantje gaan!

Bedankt voor jullie reacties!
Dan past dit baantje gewoon niet bij mij denk ik…
Het probleem is dat ik een persoonlijke binding met het bedrijf heb, waardoor het moeilijker voor mij wordt om weg te gaan, dat ik hun in de “problemen” breng zegmaar om mijn vertrek… Dat ze een nieuw iemand moeten gaan inwerken

Het is een bedrijf, dus daar heb je verloop van personeel. Dan zit jij niet fout als je iets anders wil gaan doen… En een nieuw iemand inwerken, so what? Ze hebben jou toch ook moeten inwerken? Niet zo over in zitten! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en dat is dus nu dat andere baantje… Dan moeten je dat maar accepteren en respecteren.

Als je een ander baantje wilt, kun je dit gewoon doen hoor!
Hou er wel rekening mee dat een sollicitatiegesprek en de dingen die bij een vacature staan, altijd positiever zijn dan het daadwerkelijk is.
Ik heb een tijdje bij de PLUS gewerkt. Tijdens mijn sollicitatie zeiden ze dat ik op de zaterdagen 8 uur kon werken en ook door de weeks veel uren kon maken. Uiteindelijk zat ik 2x per maand 2 tot 3 uur achter de kassa…

*Ik werk trouwens ook bij een bakker :stuck_out_tongue:*

Niet bezwaard voelen, gewoon weggaan! :wink:

Weggaan. Je moet het fijn op je werk hebben, en hun moeten hun afspraken nakomen. Ze vinden met gemak wel een nieuw persoon hoor :slightly_smiling_face:

HAHA DWEILORKEST. ik zag mensen die muziek maken op een dweil voor me.
oke sorry random momentje xd

Ik zou het tegen je baas zeggen, en als die moeilijk doet weggaan.