Weet niet wat ik met ex aan moet.

Pff ik hoop dat jullie naar mijn (waarschijnlijke) hele lange verhaal willen lezen mbt mijn ex. Ik weet namelijk echt echt niet meer wat ik moet denken. Als ik aan de situatie denk kan ik al wel janken uit onmacht… Ik zal proberen zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn.

In augustus leerde ik S. kennen. Het klikte echt gelijk onwijs goed. Het voelde voor ons beide alsof we onze soulmate hadden gevonden en al snel waren we stapelverliefd en hadden we een relatie.
Tijdens deze relatie waren we echt dol op elkaar en vrijwel elke dag samen. Niet perse een hele dag. Maar bijvoorbeeld wel dat hij maandagavond hier was, bleef slapen, dinsdagochtend wegging. En ik dan weer woensdagavond daarheen ging, bleef slapen en donderdagochtend wegging en zo door. En we vonden het geweldig, we konden niet zonder elkaar.

In de herfstvakantie moest hij een week lang voor stage weg. Nu ik onze gesprekken terug heb gelezen merkte ik dat hij daarvoor al iets afstandelijker begon te doen, maar dat merkte ik toen niet. Tijdens de herfstvakantie was hij dus weg en lag mijn oma erg slecht. In die tijd heb ik niet veel aan hem gehad, maar ik gaf de schuld aan de afstand en de moeheid. Toen hij eenmaal weer terug was ben ik nog het weekend bij hem geweest, maar ook daar was hij niet zichzelf. Wederom dacht ik moeheid. Niks vermoedend dus…

Maar omdat het me toch niet lekker zag vroeg ik hem of er iets was, via whatsapp (misschien wel heel dom). En het hele verhaal kwam eruit. Het werd hem allemaal teveel, hij kon het mentaal niet aan, wilde me even niet zien en wist niet of deze relatie nog toekomst had. Dit was voor mij echt een donderslag bij heldere hemel en snapte er helemaal niks van. Ik raakte in paniek (eerdere negatieve ervaringen, bindingsangst) en dat is totaal uit de hand gelopen waarop hij het uitmaakte. Maar hij zei nog wel van me te houden en me leuk te vinden.

Later ben ik erachter gekomen dat hij een vorm van autisme heeft, wat bovenstaande reactie wel heeft verklaard. Maar ik was ontzettend boos op hem dat hij me dat nooit heeft verteld. Dus ik accepteerde dat het klaar was en wilde hem vergeten. Maar dat liet hij niet toe. Telkens weer begon hij contact te zoeken. Inmiddels weet ik dat dat was omdat hij dus gewoon nog iets voor mij voelde. Ik voelde overduidelijk ook nog iets voor hem dus ik stelde hem in december voor de keuze: alles of niets. Of je kiest nu voor mij of we spreken elkaar nooit meer. Hij zei toen dat hij niks meer voor mij voelde. Ik voelde me zo bedrogen en voor de gek gehouden. Had hij dan al die tijd gewoon met mijn hoofd gespeeld?

Nouja een maandje niet gesproken en ik besloot door te gaan met mijn leven en ging daten. Tot S. weer contact zocht. Ik vertelde hem eerlijk dat ik aan het daten was. En zijn reactie was oh ja ik ook. En al snel had hij een nieuwe relatie. Bam, nog een steek in mijn hart haha.

Nu nam hij afgelopen week weer contact met me op. Hij had spijt van alles en wilde graag vrienden zijn. Na wat twijfelen wat mijn kant wilde ik niet meer boos op hem zijn en ging het gesprek met hem aan. Afgelopen dinsdag was ik in Utrecht en moest terug naar Nijmegen 's avonds, maar ik had de trein gemist waardoor ik in Nijmegen niet meer de bus zou kunnen pakken. Ik vertelde dat hem en hij was heel zorgzaam, bleef wakker om met me te praten totdat ik thuis was.

Tijdens dit gesprek kwam het verleden weer naar boven. Ik date inmiddels niet meer, om redenen die hij me ook al gaf om bij die jongen weg te blijven. Dus ik zei voor de lol; ja nu moet ik jou gelijk geven en dat wil ik helemaal niet haha. Maar toen zei S. dat hij niet helemaal onpartijdig was omdat hij in die tijd (eind januari dus) NOG GEVOELENS VOOR ME HAD. Hoezo gevoelens? Hij had me toch afgewezen? Ja dat leek hem het beste, hij kon toen mentaal nog geen relatie met me aan. Ik heb hem toen gevraagd of hij er nu overheen was en zijn antwoord was ‘jawel hoor’.

Nu is dus het hele punt dat ik totaal in de war ben. Ik zal altijd een zwak voor die jongen blijven houden, hij was mijn grote liefde. Hij geeft toe dat hij tot anderhalve maand terug nog gevoelens voor me had, heeft daarover tegen me gelogen. Waarom zou ik nu wel geloven dat zijn gevoelens weg zijn? Ja oke, hij heeft (?) een vriendin zegt ie. Al ben ik daar ook niet 100% zeker van. Ik weet niet wat ik nu moet doen…

Aan de ene kant denk ik blijf weg bij die jongen, hij kon een relatie met je niet aan. Waarom zou hij dat nu wel kunnen? Hij heeft nooit voor je gevochten, waarom zou hij dat nu wel doen?
Maar aan de andere kant zouden we zoiets moois kunnen hebben, wil ik dat opgeven?
Ik kan ook echt niet peilen wat hij nu precies denkt en voelt.

Weet echt niet wat ik nu moet doen. Loslaten? Vriendschappelijk contact houden en zien wat eruit komt? Eerlijk tegen hem zijn?

Ik denk dat het beter voor jou is om te breken met hem. Contact weghouden, eventueel ook blokkeren. Hij maakt jou zo in de war zonder je duidelijkheid te geven. Ik denk ook niet dat hij je ooit duidelijkheid kán geven als ik het nu zo lees. Telkens wanneer jij weer een beetje verder gaat duikt hij weer op. Alsof hij het weet.

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat je gewoon 100% gelijk hebt. Hij heeft me nooit duidelijkheid gegeven, en als ik realistisch nadenk weet ik ook inderdaad dat hij dat nooit gaat doen. Net zoals ik weet dat hij nooit een relatie met mij aan gaat kunnen, maar zich ondertussen toch blijft vastklampen…

Maar loslaten is zo verdomd moeilijk!

Oh dat is hartstikke moeilijk! Je zult er een hele tijd mee bezig zijn. Maar probeer het wel. Als hij contact zoekt - niet op reageren. Zoek iets om te doen, zodat je niet met hem bezig bent in je hoofd en probeer het te accepteren.

Ik heb hem net een berichtje gestuurd. Dat ik in de war raak van hem. Maar dat ik weet dat hij nooit klaar gaat zijn voor een relatie met mij. Dat hij een vriendin heeft, en dat ik niet kan garanderen dat ik me daar niet in ga mengen als wij vrienden zijn. En dat wij dat gewoon niet kunnen, omdat er altijd iets tussen ons in zal blijven staan.

Ruimte voor hem om me van gedachte te laten veranderen, al weet ik ook wel dat dat niet gaat gebeuren. Als dit gesprek klaar is moet ik inderdaad gewoon blokken op whatsapp en facebook. Is het beste.

Typisch… Hij ontkent niks, geeft niks toe. Quote: ‘ik heb ook een zwak voor jou, maar toch wil ik proberen om vrienden te blijven.’ WHY!?

Breken! Ik herken het met me ex ook. Dat is ook zo’n rare & zijn gedrag was/is ook heel raar. meneertje had na 1 week al een ander na bijna jaar samen gewoond te hebben. Helaas moet ik daardoor nog contact met hem hebben maar ik vermijd het zo veel mogelijk. Door dit gedrag van jou ex word je dood ongelukkig geloof mij maar echt. Ik ben nu ook gelukkiger dan ooit.

Loslaten is zeker moeilijk, probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen met vrienden/vriendinnen & familie, dat helpt echt. Inderdaad gewoon blokkeren!

Sterkte iig <3

Bedankt voor je reactie! Wat vervelend dat jij hetzelfde hebt ervaren, maar fijn dat je er bovenop bent gekomen!

Maar pfff. Hij heeft zojuist toegegeven dat hij hooguit anderhalve maand terug aan zijn relatie heeft getwijfeld door mij. Ben ik gek dat ik denk dat hij gewoon wilt vastklampen aan deze vriendschap om te zien wat daar uit komt?

Ik weet dat ik er niet op in moet gaan maar het is zo lastig!

Ik herken mijn ex hier ook in. Verbreek al het contact, verwijder hem uit je leven. Het is in het begin misschien moeilijk, maar na een lange tijd ben je blij dat je het gedaan hebt. Het komt wel goed.
En je verdient veel beter dan zo’n iemand die een raar spelletje speelt.

ik snap je situatie helemaal! ik zit ook met zo’n ex. ik heb het volgehouden om hem na een heel raar einde twee jaar niet te zien maar toen kwam ik hem weer tegen op stap en was het weer raak. ik dacht dat we weer opnieuw konden beginnen en zo deed hij ook, maar toen was er opeens een anders die er al langer was. niet te vertrouwen dus!

Geen contact hebben voor een tijdje en tijd voor jezelf nemen lijkt me het beste. succes

Erg herkenbaar. Maar ik zal het contact toch stop zetten. Mijn ex kon mij ook nooit duidelijkheid geven over wat hij nou precies wilde in de relatie en met mij. Na vijf jaar was hij nog steeds niet klaar voor een serieuze relatie en besloot ik een einde aan te maken. Ik heb vijf jaar lang in onzekerheid geleefd en dat heeft mij erg onzeker gemaakt erdoor.

Je wil niet samen met iemand zijn die niet duidelijk kan zijn over zijn gevoelens voor jou. Jij verdient veel beter dan dat. Jij verdient iemand die 100% achter jou staat en achter de relatie.

Blokkeer zijn nummer, verwijder hem van facebook, ontvolg hem van elk denkbaar social media. En stap met een opgeheven hoofd de kroeg in met je vriendinnen. Geniet van het leven zonder hem!

X

Rebecca

Vooral omdat hij autisme heeft is het behoorlijk lastig… je zou toch denken dat hij duidelijkheid wil hebben? Ik denk dus dat jij die duidelijkheid dan maar eens heel helder boven tafel moet brengen en ik denk dat de juiste duidelijkheid zou zijn dat je hem aangeeft dat je niet verder wilt.
Hij maakt het jou ontzettend lastig zo en hij zegt een vriendin te hebben, dat gaat zo niet werken lijkt mij… :frowning_face:.

Hij speelt met je gevoelens