weet niet meer wat te doen.

Hee meisjes,
Ik ben hier al bekend op het forum maar ik schaam me voor mijn verhaal dus heb een account aangemaakt om het hier te kunnen vertellen.
Ik weet niet waar ik moet beginnen maar ik zal het proberen goed uit te leggen.

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met afvallen, ik was in de winter wat kilo’s aangekomen en baalde daar echt verschrikkelijk van. Tot het afvallen was ik nooit bezig met op mn eten letten en at wat ik wou, vandaar die paar kilo’s dus. Het afvallen begon in het begin goed, ik at gewoon normale maaltijden per dag en viel dus ook af. Op een gegeven moment begon ik steeds minder te eten omdat ik het niet snel genoeg vond gaan, toen leefde ik soms van 2 bakjes yoghurt of iets dergelijks per dag.

Op een gegeven moment had ik mijn “streefgewicht” toen natuurlijk snel bereid. Ik was zó ontzettend blij, het koste me die periode namelijk weinig moeite om niet meer te snoepen & ongezonde dingen te eten. Nou goed, eind april zat ik dus aan mijn streefgewicht, die dag ging ik naar koninginnedag en voelde me heel goed… tot dat ik wat drank op had en ik echt super veel eten bij de macdonalds & overal ging halen, alsof ik echt in 1 keer helemaal doorsloeg omdat ik alles zo lang niet had gehad.

Eigenlijk zit ik vanaf die dag te worstelen met eetbuien. In het begin was het nog niet erg en vond ik 3 koekjes al een eetbui, maar nu een maand later eet ik écht veel, ondertussen ben ik 3/4 van de kilo’s ook weer aangekomen en ik heb het idee dat ik steeds meer aan het verdikken ben, en ik walg ervan. Maar ik kan er gewoon niet mee stoppen, ik heb nu al 5 dagen achter elkaar een eetbui gehad. Eerst was het alleen 's avonds, maar zelfs net heb ik er één gehad, voor het eerst gewoon 's middags… Ik voel me echt verschrikkelijk in mn lichaam en ben ten einde raad.

Ik weet natuurlijk dat het eigenlijk mn eigen schuld is, ik heb veel te streng “gelijnd” en ben veel te hard van stapel gelopen. Alleen daar heb ik nu niet veel meer aan, want ik zit er gewoon in vast. Ik schaam me er kapot voor en ik voel me elke dag zwaar kut. Ik ben alleen nog maar met eten/niet eten bezig en kan verder nergens meer van genieten. Ik snap gewoon niet waarom ik elke keer dat eten pak? Ik snap het écht niet. Ik bedoel, als ik eerst zo consequent kon zijn waarom kan ik dat nu dan niet meer? De kilo’s komen er volgens mij met de dag bij en ik wil er nu écht een stop op want dit kan niet langer. Ik ga over 3 weken op vakantie en ben als de dood dat ik dan zoveel aangekomen ben. Elke avond zeg ik weer tegen mezelf “morgen ga ik gezond eten”. Maar dat gebeurd dus gewoon niet meer, waardoor ik het elke avond weer opnieuw zeg terwijl ik onbewust toch wel weet dat het me niet lukt. Ik ben echt ten einde raad nu, zijn er hier misschien mensen die er ook ervaring mee hebben (gehad) en weten wat ik nu het beste kan doen? Wow het is wel een lang verhaal geworden zie ik, maar ik wou het gewoon even kwijt omdat ik er met niemand over durf te praten…

Wow,
wel erg voor je meid.
Hetzelfde heeft een kennis van mij ook meegemaakt , de ouders wouden hem helpen en dat ging zelfs niet dus hebben ze hem uiteindelijk naar een internaat gestuurd. Niet dat het van de ouders moest maar hij wou het zelf ook voor zijn bestwil
Misschien komt het door dat je stress hebt om iets ?
probeer rustig aan te doen en dat stemmetje in je hoofd te negeren en praat er met iemand over ; je beste vrienden of je moeder bijvoorbeeld
Sterkte Meid !

Bedankt voor je reactie, mn moeder komt zondag eindelijk weer terug van een maand vakantie en ben het van plan haar te vertellen. Ik woon trouwens niet bij haar maar bij mn vader, wat ik op dit moment best lastig vind. Mannen vallen die dingen niet erg op en hebben er vaak minder kijk op, met mn moeder kan ik er toch beter over praten en die zal het ook beter begrijpen. Ik vind het echt een moeilijke stap om het tegen haar te zeggen maar ik wil dit gewoon niet langer en dat kan ook niet…

upje :slightly_smiling_face:

Ik heb soms ook zwaar last van eetbuien, ik probeer daarom s’ochtends, s’middags en s’avonds zo goed mogelijk te eten… En tussen door vaak een appel etc. Waardoor ik als ik na school thuis kom vaak nog geen trek heb in snoep en koek enz. Als dat niet lukt, en ik dan toch een eetbui heb dan probeer ik altijd zo veel mogelijk fruit etc. te eten en veel water te drinken. Ik weet niet of het jou ook helpt (of dat je dat ook al probeert zegmaar,) Wat je ook kan doen is al de zoete troep thuis op een hoge plek te leggen waar je niet zo makkelijk bij komt. en daar onder de fruitschaal te zetten (zodat je dan eerder een mandarijn of iets pakt dan helemaal op een stoel te gaan staan voor de zak chips… als je dan toch voor de chips gaat langzaam kauwen, kleine hapjes zo heb je eerder het gevoel dat je vol zit. en dan alleen bezig zijn met eten, als je bv. voor de tv zit te eten ben je voor het grootste gedeelte bezig met tv kijken en niet met eten, waardoor je minder ook minder snel door hebt dat je vol zit. Water drinken helpt ook, dat geeft een vol gevoel ofzoo… en is nog goed voor je ook!
Hoop dat je er wat aan hebt, en dat het help… Want is egt zwaar kut!
Sterkte er mee, meid!

Bedankt voor je lieve reactie! Ja structuur is denk ik heel belangrijk, ben een enorme chaoot in alles dus vooral met eten moet ik echt structuur aan gaan brengen. Ik heb de dingen die ik heel lekker vind net weggegooid, natuurlijk zijn er nu nog wel wat dingen die ik lekker vind maarja ik woon nog thuis dus dan is daar natuurlijk geen ontkomen aan! Ga morgen mee boodschappen doenen dan volkorenbrood & gezond beleg enzo halen. En een vaste plaats voor het eten is denk ik ook wel handig want dat heb ik ook niet echt. Nou morgen ga ik proberen een keer een goede dag te hebben, ik hoop dat het me gaat lukken, dan zou ik zo trots op mezelf zijn. En ik weet dat als ik het 3 dagen volhoud het daarna veel & veel makkelijker gaat. Ik moet dit kutpatroon gewoon doorbreken, jammer dat dat zo moeilijk is. Maar goed ik ga ervoor! Ik ga ook weer beginnen met groene thee drinken, net ook 2 koppen gehad en het geeft echt een vol gevoel dus dat is echt fijn!

Goed zoo! (:
Weet zeker dat het je gaat lukken!
Laat je even weten hoe het gaat? I:
Suc6!

Ja ik ga het zeker laten weten!
Dankjewel haha!
Helpt het bij jou trouwens al een beetje?

hm mijn tip is hee lsimpel, probeer terug te gaan naar wanneer je niks om eten gaf, misschien werkt dat, ik zou het niet weten. maar probeer eten minder belangrijk te vindne, minder over na te denken. zoek afleiding door veel bij vrienden te zijn.