Weet iemand wat dit is ofzo

Ik heb eens nagedacht aan mijn verleden, en is toch iets raars opgevallen.

Vroeger had ik van die stemmen in mijn hoofd, die zegde, wat ik moest doen, en als ik dat niet deed, werd ik helemaal hysterisch. Ook had ik trekjes, bijvoorbeeld, 10 keer voor het bed springen, en als ik dat niet deed, dat ik niet kon slapen.

herkent dit iemand? Ik vind het nogal raar, aangezien ik er aan terug dacht xD

dwangneurose?

lijkt t idd op!

volgensmij idd dwangneurose, er was laatst nog hier ergens een update over, niet over stemmen dan, maar wel over het gedwongen dingen doen.
maar daar heb je nu geen last meer van?

oh ik heb dat van die 10 x ook. nouja
ik moet voordat ik ga slapen 2 keer met mijn nachtlampje geknipperd hebben, mijn wekker 8 x hebben gecontroleerd en bijv. ook 8 x checken of de deur wel goed dicht zit.

anders kan ik niet gaan slapen. Maar kan ook gewoon overdag zijn, dan moet iets altijd met een ‘even’ getal gecontorlleerd zijn ofzo of gedaan zijn, meestal 8 x.

echt heel iritant.

Ja, dat heb ik ooks soms.
Dan moet ik 3 keer controleren of de voordeur wel op slot zit enz.
Anders kan ik niet slapen.

ik moet altijd 2x naast me bed kijken…
en als me gordijn maar een beetje scheef zit of nog een beetje open is ga ik helemaal uit me bed om het toch goed te doen als ik het niet doe ga ik tog na 5 minuten, is echt heel irritant ;l

Jaa, ik heb dat ook met het gordijn.

ja ik ook! egt raar maar bij mij is t verschillden

laatst ging ik naar boven en zag dt de bendengandeur open was, en ging nar boven
ik lag weer in bed dacht telkes aan die duer, ik MOEST em dicht doen, dus naar beneden deur dicht, toen kon ik slapen:D

Ik heb precies hetzelfde gehad als Tessa16
Moest ook alles doen met even-getallen
Maar heb er nu neit mee last van, als ik toch de neiging krijg
haal ik mezelf over om het niet te doen.
Helpt meestal wel :slightly_smiling_face:

Jup precies dat met dat gordijn heb ik ook. Alles moet even recht hangen en staan anders wordt ik gek. Maar eerst was dat nog erger want dan wou ik dat alles op mijn bureau ook helemaal recht stond enzo, dat heb ik nu wat minder.
En idd met een deur etc.

Ik dacht dat ik de enigste was die hier last van had, blijkbaar dus niet

Ik zette vroeger altijd een stoel tegen de kastdeur (tegen monsters…jaja :see_no_evil: ) en ik had altijd het gevoel dat ik het verkeerd had gedaan, dus moest het twintig keer opnieuw. Op een gegeven moment was de stoel zo vaak tegen de kastdeur aangeschuurd dat de groene lak van de stoel aan het hout van de kast zat.

Gelukkig ben ik er van af… het was wel vervelend.

ik heb niet echt ofzo. Maar voordat ik mijn bed in ga kijk ik echt tig keer op mijn mobiel om te kijken naar smsjes. ook zet ik automatisch mijn radio aan. Anders kan ik niet in slaap komen. ik heb wel van die kleine tikjes. Dat het gordijn dicht moet zijn. En deur ook.

Jij had een Obsessieve Compulsieve Stoornis (OCS)… Ik heb er een tijdje geleden wat over gezien op TV…

Ik ben heel erg blij voor je dat je het niet meer hebt, en dat het niet heftiger geworden is ofzoo. De levens van die mensen op Tv was toch wel aardig naar de klote, door die Stoornis… Maar zij hadden het veeeeeeel heftiger dan jij het had.

Iedereen heeft wel een kleine dwang neurose.

ik heb het ook met meerdere dingen, bijvoorbeeld met het licht, die kan je draaien dat je heel veel licht heb naar steeds donkerder :stuck_out_tongue: en dan moet ik hem helemaal tot het licht draaien, en dan in een x uitdrukken heel irritant en vroeger zei ik altijd tegen me moeder met slapen gaan: ik: Ja, mama: Ja, Ik: Ja Mama: Ja, Ik Weltruste/Truste en zei dan ook wat ik zei van die 2 dat moest ze dan van mij xd echt zo dom maar dat soort dingen en vroeger deed ik me mond heel vaak heel ver open en met me ogen beetje knipperen enzo ma is al minder ma oh zo irri!

ja dat had ik vroeger ook…
soms nu nog wel even is best gek
maar het kan ook heel gevaarlijk worden

Ik ook :astonished:
wow ik wist niet dat er mensen waren die dat ook hadden

Ik had dat soort dingen vroeger ook! Móest ik iets doen voor een bepaalde tijd. Anders werd ik ook helemaal histerisch! :stuck_out_tongue: Echt zoo vervelend… Maar gelukkig heb ik dat nu niet meer… :wink: