Weet iemand raad, i dont know it anymore.!!

Hallo,

Ik heb een vraag over hoe een manager / assistent zou moeten overkomen op het personeel in de winkel, dan heb ik het over delegeren, motivatie etc!

En dan nog het volgende: zou jij als leiding gevende je personeel de schuld geven als er een omzet niet gehaald wordt! Of zou je je personeel afsnauwen en afkatten ?

Complimenten geven op hun goede punten en voorbeelden geven hoe ze hun eigen kunnen verbeteren.
En je personeel de schuld geven/afsnauwen lijkt me hetzelfde maar dit werkt natuurlijk niet.
Je kan een vergadering houden of het personeel spreken waaraan je wat op te merken hebt.

Ik denk dat een leidinggevende er niet goed aan doet om het personeel alleen maar negatief te benaderen. Motiveren werkt in de meeste gevallen veel beter en zo komt er ook een prettigere sfeer. Toch moet een leidinggevende ook wel streng zijn, maar dat kan ook op een ‘streng maar rechtvaardig’ manier. Je moet wel een zekere macht uitstralen, het personeel moet jou wel als leider zien en moet natuurlijk respect voor je hebben.

Als de omzet regelmatig niet wordt behaald, is het natuurlijk wel nodig om het personeel daarop aan te spreken. Streng optreden werkt daarbij misschien wel, maar afsnauwen en afkatten kan er snel voor zorgen dat het personeel juist minder gemotiveerd wordt, waardoor er vervolgens nog slechter wordt gewerkt.

Voor een manager in de winkel vind ik dat je vooral uit moet stralen dat je het
eerste aanspreek punt bent voor het personeel. Personeel afkatten op fouten of
een te lage omzet werkt namelijk averechts. In plaats daarvan kun je ze
natuurlijk wel motiveren om meer omzet te draaien of tips geven…positief benaderen is erg belangrijk. Vooral in een winkel. Ik heb als bijbaantje in een schoenenwinkel gewerkt, wat sowieso al saai kutwerk was, en als iemand mij dan doodleuk ging lopen kwellen met domme dingen dan stak ik echt twee denkbeeldige middelvingers op. Onze rayon manager stelde zichzelf heel erg gelijk met ons, dat werkt. Juist dan heb je vaak ook meer in te brengen omdat personeel bereid is naar je te luisteren. Laat zien van…hee hier wordt toegestemd om leuk met elkaar om te gaan…maar er wordt wel gewerkt!

Het gaat voor namelijk goed, Als we het dan hebben over de omzet, maar vaak is het dat wij als personeel de schuld krijgen als het niet goed gaat!
Nu hebben we intern een assistent, ze heeft net een half jaar ervaring in de detailhandel en vind het vaak erg vervelend hoe ze leiding geeft!

Ik trek soms wel me mond open als ik het ergens niet mee eens ben, omdat ik me niet zo laat behandelen! Me manager heb onse assistent intern ook aangenomen omdat ze hard kan zijn alleen en verder heb ze na mijn inzien niet echt management skills,
En dat bewijst maar weer hoe ze haar personeel motiveert etc! Het lijk net of ze jaloers is of bang voor me is omdat ik al 6 jaar nu ong in de detailhandel zit en ook Assistent ben geweest.

Net of ze bang is dat ik haar plek in wil nemen? Maar nu moet ik dus een gesprek hebben met me collega die met mij bij de paskamer stond over dus vandaag waarom de omzet zo slecht was ? Terwijl we vorige week zo der leiding gevende top hebben omgezet :d

Ik zou dat zeker op woorden gooien, dat het vorige week goed was zonder leidinggevende. Ik vind dat mensen van hogere hand moeten afleren om een lage omzet aan het personeel toe te rekenen wanneer je verder prima je best doet. Je gaat mensen toch geen producten onder hun neus duwen van…HIER KOPEN!!! Wij deden ook altijd goed ons best om de klant extra dingen aan te bieden en praatjes te houden die mooier leken dan waren. Maar als de klant niet wil, dan wil ie niet, punt.

Het ligt ook helemaal aan wat voor een winkel jij bedoelt? In een supermarkt is het anders dan in een exclusieve kledingwinkel.

Als de omzet niet gehaald wordt moet je zeker niet je personeel gaan afsnauwen of iets dergelijks, in mijn ogen drukt dat de motivatie alleen maar meer.

Je kunt dan beter gezamenlijk hierover vergaderen en proberen te achterhalen waarom de omzet niet gehaald wordt. Iedereen moet zijn woordje kunnen doen.
Vaak weet het personeel op de vloer heel goed welke problematiek er is.

Er zijn veel verschillende manieren om leiding te geven. Per situatie kan een andere aanpak beter zijn. Om meer hierover te leren kun je bijvoorbeeld googlen op leiderschapsstijlen.

Ik volg trouwens de opleiding people and business management en heb nu ook een training managementvaardigheden.

Het gaat om een kleding winkel! En de assistent is dan intern aangenomen en heb geen opleiding hierin gevolgd en heb ook nog nooit in een kleding winkel gewerkt.

Maar veel dingen zegt ze ook waar klanten bij staan etc , zoals dat je moet bijverkopen uit het niets voorbeeld: neomie je moet wel bij verkopen he! , dat soort dingen of Ze wordt zomaar boos omdat een klant iets niet koopt en dan zegt ze “jij doet echt geen moeite om bij te verkopen he” en het irriteerd me mateloos! Vind t gwn niet meer leuk zo te werken

Niet alleen afgaan op de slechte punten maar ook op de kwaliteiten van je werknemers. Natuurlijk moet je ze terechtwijzen als een omzet niet gehaald is, maar ik ben van mening dat dit wel op een menselijke manier moet gaan en dus geen afsnauwende manier.

Ik vind het wel deels de schuld van de winkelmedewerker als een omzet niet gehaald is ja, dan ligt het toch deels aan de manier waarop zij de klant benaderen etc.

Dit lijkt me niet bij Fashion te horen, ik verplaats het even naar Lifestyle :slightly_smiling_face:

Ik vind je titel afschuwelijk :’)

Verder ben ik het hier mee eens:

Als de omzet niet gehaald wordt moet je zeker niet je personeel gaan afsnauwen of iets dergelijks, in mijn ogen drukt dat de motivatie alleen maar meer.[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]Je kunt dan beter gezamenlijk hierover vergaderen en proberen te achterhalen waarom de omzet niet gehaald wordt. Iedereen moet zijn woordje kunnen doen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Vaak weet het personeel op de vloer heel goed welke problematiek er is.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]

ik zou inderdaad goede punten zeker meer benoemen (mag mijn bazin ook echt wel eens doen) maar soms moet je ook wel iets kunnen zeggen als het nodig is. het ligt er ook aan hoe je het brengt he, kijk breng je het heel kattig zijn ze vast niet blij met je maar als je het gewoon vertelt en misschien wat tips erbij zou kunnen vertellen hoe ze de omzet omhoog kunnen krijgen zou dat al heel erg helpen en komt het niet zo vervelend over vind ik zelf.

Is je titel niet een klein beetje overdreven??

Nee vind ik niet, sommige mensen weten gewoon niet hoe ze leiding moeten geven of zitten alleen maar boven! En zoals je leest is t iemand die intern is aangenomen en nog geen verstand heb verder van hoe het in de winkel gaat, snapje

Is het ook maar als je je best al doet en de dag voor je gevoel goed loopt en je allemaal gemotiveerd bent? En dan ineens om half 4 pas je assistent hoort over de omzet dan vind ik wel dat zei ook iets mis doet! Het is niet leuk als ze een grote mond opzet naar der personeel en chaggerijnrig en boos gaat doen. En dan ook nog letterlijk ons de schuld heb gegeven bij de manager , omdat ze anders nie weet wat ze moet zeggen.

Voor mij is ze een fulltimer nog steeds want verder zie ik er niet de uitstraling hebben van een assistent, en weet ze kennelijk niet hoe ze met er collega’s moet omgaan.