Weet iemand gezonde voeding voor Vegetariers?

Hallo ,

Ik ben vegetarier , maar ik ben op zoek naar dingetjes waar veel ijzer in zit , kunnen jullie me helpen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thank you (:

vegaburgers en ander vegetarisch vlees, daarom heten ze ook vleesvervangers
en ehh, volgens mij noten, en groene groente (spinazie) geloof ik

Appelstroop

Ja, fruit, groente en brood.
En vitamine C bevordert de opname van ijzer. Dus drink bij elke maaltijd jus d’orange, dan neem je veel meer ijzer op! Calcium (in bv melk) kan ijzer remmen, maar er zijn 2 vormen van ijzer. De vorm in vlees wordt geremd door calcium, maar die krijg jij dus niet binnen.

Kijk voor meer informatie hier: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx

Ik hoop dat ik je hiermee iets geholpen heb. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Ik studeer op dit moment voor dietiste :slightly_smiling_face:

En inderdaad, appelstroop. Als ik een dieet op moet stellen, zet ik er altijd appelstroop in :stuck_out_tongue:

Oke bedankt allemaal , ik kan zelf niet echt varieren in gezonde vegetarische maaltijden (:

appelstroop
spinazi
en meer weet ik niet haha!

Als je bang bent voor ijzertekort, kun je iedere dag ff een glaasje roosvicee ferro drinken. Dat is limonade met ijzer (ferrogluconaat ofzo heet het) toegevoegd. Volgens mij was een glas het volledige ADH ijzer voor een dag.

En verder zit het in donkergroene bladgroenten, appelstroop, vleesvervangers enzovoorts. Het zit haast overal wel in, alleen in verschillende mate.

Spinazie is onzin. Zit evenveel ijzer in als in andere bladgroente.

Dingen als champignons (andere paddenstoelen), tofu, eieren?
Weet niet of er veel ijzer in zit maar het zijn wel goede dingen voor vegetariers :slightly_smiling_face:

en peulvruchten!

Niet waar

http://goodcomics.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2011/07/Popeye-Spinach.jpg

:'D