Weet iemand een paar goede profielkeuzetests?

Hoi,

Zoals je uit de titel kan halen ben ik op zoek naar goede profielkeuzetests. ‘Goede’ houdt in dat je niet moet invullen wat je denkt dat je leuk vindt (dus bv: kies uit Frans, economie, biologie en natuurkunde), zo kan je namelijk meteen zien welk profiel het wordt, en dat wil ik graag niet. Maar dat je bijvoorbeeld naar vaardigheden of echte interesse moet invullen. Dus heeft iemand ideeën of tips? Dan hoor ik graag.

Groetjes, :wink:

Wij hebben in onze klas qompas gebruikt dat werkte goed. Ik weet eigenlijk niet of je er een speciale code voor nodig hebt. Ik zit in 3 havo en wij gingen dit doen tijdens de vormingslessen en toen we helemaal klaar waren werd het bij onze decaan ingeleverd.

Wij gebruikten inderdaad ook Qompas via school. Persoonlijk denk ik dat je er beter zelf uit kunt komen dan met behulp van zo’n test haha, maar het is een aardig hulpmiddel.

Je kunt misschien een studiekeuzetest doen en op basis daarvan je profiel kiezen? Bv als er dierenarts uitkomt dan weet je dat je natuur en techniek met biologie moet kiezen.

Ik vind de icares studiekeuzetest heel goed, maar wel erg uitgebreid!